Beantwoorden
JonasCous
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Geen geldige IP bij installatie netwerk switch

Hallo,

 

Ik kocht recent een TP-link netwerk switch (TL-SG108) om de enige ethernetpoort die in mijn bovenkamer toekomt te kunnen gebruiken voor zowel de digibox als mijn laptop (voor betere prestaties bij online gamen tov wifi). Deze ethernetswitch zou moeten "plug-and-play" zijn zonder dat hiervoor manuele configuratie nodig is. Echter wanneer ik probeer om via deze ethernetswitch te verbinden krijg ik enkel een "unidentified network" met "No internet". Volgens de standaard windows troubleshooter zou het probleem zijn: "Ethernet" does not have a valid IP configuration.

Ik veronderstel dat er ergens een IP conflict ontstaat maar ik vind niet hoe ik het moet oplossen. Vandaar had ik graag een beetje hulp gehad.

 

Groeten,

Jonas

 

 

 

0 Likes
20 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen geldige IP bij installatie netwerk switch

Bovendien weten we intussen dat vraagsteller een HGW heeft. Het maakt dus niet uit in welke van de poorten de digibox  en de PC aangesloten worden.

 

Ik heb zelf een modem-only, kan dus niet zelf testen: ik weet dat een HGW zelf intelligent de digibox een publiek en een PC een intern IP adres geeft, maar of dit ook werkt als beiden via een switch op dezelfde poort zitten? Dat weet ik dus niet ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen geldige IP bij installatie netwerk switch


@StefaanHschreef:

Bovendien weten we intussen dat vraagsteller een HGW heeft. Het maakt dus niet uit in welke van de poorten de digibox  en de PC aangesloten worden.

 

Ik heb zelf een modem-only, kan dus niet zelf testen: ik weet dat een HGW zelf intelligent de digibox een publiek en een PC een intern IP adres geeft, maar of dit ook werkt als beiden via een switch op dezelfde poort zitten? Dat weet ik dus niet ....


Ja hoor, bij mij zit dat zo aangesloten (24 poort switch unmanaged). Switch doet eigenlijk niets aan IPadressen en dergelijke.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JonasCous
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Geen geldige IP bij installatie netwerk switch

Sorry voor de vertraging. Ik had even geen tijd om alles te testen. Om op de gestelde vragen terug te komen: 

- Internet doet het inderdaad toch niet op de digibox. Ik kan de tv-gids slechts 2 dagen in de toekomst checken. 

- Internet op de pc werkt WEL met dezelfde kabel als deze oftewel rechtstreeks in de modem, oftewel in deze netwerkpoort die boven toe komt. Het ligt dus niet aan de modem, de netwerkkabel of de netwerkpoort. Ik heb ook de netwerkkabel tussen de poort en de switch getest.

 

Het moet dus liggen aan de switch zelf of een IP-conflict tussen de switch en de modem

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen geldige IP bij installatie netwerk switch

Een IP conflict kan niet want een switch heeft geen eigen IP adres. De enige logische conclusie is dat de switch defect is. Omruilen of terugsturen dus. Smiley Knipoog


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JonasCous
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Geen geldige IP bij installatie netwerk switch

Ik zal eens contact opnemen met TP-link zelf. Alvast bedankt 🙂

0 Likes
Jake81
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Geen geldige IP bij installatie netwerk switch

Is de switch een TL-SG108 of een TL-SG108E, indien het de laatste is dan is het een managed model en die zit exact op hetzelfde ip adres als dat van je Telenet router nl. 192.168.0.1. Aanloggen op de switch en het vaste ip adres naar dhcp veranderen en de zaak is opgelost. Dit gebeurt heel regelmatig met dit soort switchen.