Beantwoorden
Mverbanck
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen internet sinds nieuwe modem

Hey allemaal,

 

Sinds enkele weken hebben wij een nieuwe Telenet modem (de oude was ook van Telenet). Nu kan 1 van onze laptops hier zowel draadloos als bekabeld niet meer mee verbinden.. Uitzonderlijk lukt het wel eens maar dan is de internetsnelheid miniem (een simpele webpagina heeft al enkele seconden nodig).

 

Als de Windows probleemoplossing al eens een mogelijke fout geeft is het dat hij geen proxysettings krijgt.

 

Een 'leuke' extra is dat er op het netwerk een bekabelde acces point zit waaraan niets gewijzigd is maar de laptop hierbij wel perfect op internet kan.

0 Likes
11 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen internet sinds nieuwe modem

Ik doe een gokje hier: weet je toevallig of er een statisch IP is ingesteld op de laptop? Kan je hem nog eens met kabel verbinden met de modem/router en dan het volgende doen:

 

Start (Win+R  werkt normaal ook) > (typ) cmd > (typ) ipconfig

 

Wat zie je dan?

 

Kan je dat ook eens doen met een andere laptop die wél verbinding kan maken?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mverbanck
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen internet sinds nieuwe modem

Hey Sb,

 

Bedankt voor je snelle reactie, sorry dat ik zelf wat later reageer maar buiten het dynamische IP kon ik je uit het hoofd niet veel meer info geven.

De pc zou normaal een dynamisch IP moeten toegewezen krijgen maar dat is het geval dus niet (kijkend naar onderstaande info).


ip.JPG

 

De IPconfig van de laptop met het probleem geeft het volgende weer (bekabeld verbonden en de interne netwerkaart uitgeschakeld), er was wel nog een wifi usb verbonden die heb ik ook gekocht met het idee dat dat het probleem wel zou oplossen..

 

ipconfigMathias.JPG

 

Probleemoplosser:

probleemoplossing.JPG

 

En als laatste de ipconfig van een pc die wel op het internet kan (uitzonderlijk even bekabeld verbonden en de draadloze verbinding uitgeschakeld).

configMama2.jpg

Bedankt alvast!

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen internet sinds nieuwe modem

Ik zie nog geen afbeeldingen maar een nieuwe modem (Home Gateway) betekent dat je een nieuwe SSID en paswoord hebt en dat staat op de modem.

Indien modem only dan moet je uw wifi router nazien.

Bekabeld moet je netwerkkaart wel aanstaan.

Kan je eens exact zeggen wat je hebt staan van modem, router, AP enz.

Krijgen uw devices wel degelijk IP adressen in de range 192.168.x.x?

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mverbanck
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen internet sinds nieuwe modem

Hey Igvfer,

 

Vreemd dat je de afbeeldingen niet kunt zien  ik zie ze zelf op meerdere pc's staan... maar al bedankt voor je reactie!

Van het nieuwe SSID en pass ben ik op de hoogte, daar heb ik verbinding mee maar dan krijg je 'verbonden, geen internet'.

 

Zowel de wifi als de bekabelde netwerkverbinding geeft problemen (enkel voor die laptop). Andere toestellen verbinden wel probleemloos zowel draadloos als bekabeld.

 

Andere toestellen krijgen dit ip wel deze heeft bv 192.168.0.1 maar de laptop in kwestie krijgt geen ip configuratie door.. (dit geeft de windows probleem oplosser ook mee heb ik vandaag gemerkt).

 

Het toestel zelf is een telenet modem type ch7465lg-tn.

 

De accespoint zelf is een goedkoop model (ik weet uberhapt niet of deze een typenummer heeft) en is hier gelijkaardig aan 'ebaylink' nu kan de laptop in kwestie hier wel mee verbinden terwijl de ap bekabeld verbonden is met de modem waar de laptop in kwestie niet kan mee verbinden.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen internet sinds nieuwe modem

@Mverbanck - Die afbeeldingen moeten eerst goedgekeurd worden door een moderator, vandaar dat we ze (nog) niet zien.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mverbanck
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen internet sinds nieuwe modem

Thx voor de info!

0 Likes
Go-Sea
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Geen internet sinds nieuwe modem

Mogelijk zit je met je nieuwe modem/router met je thuisnetwerk op een nieuwe IP-range (andere adressen). Ik heb dat ook eens gehad met een nieuwe netgear.  Standaard assigneren toestellen automatisch hun IP, dus alles van je netwerk (pc, routers, switchen,..) eens uittrekken en 1minuut uitlaten.  Insteken en zou binnen 5minuten terug moeten werken, tenzij je idd ooit statisch je IP hebt gezet, maar lijkt me straf.

 

Andere mogelijkheid is dat je DNS-servers niet optimaal staan op je laptop.. heb ik soms ook, dat durft nogal eens veranderen.  Herstarten of refresh van je internetsettings werkt hier normaal ook.  Als ze niet statisch staan zoals bij mij..

 

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen internet sinds nieuwe modem

Voor zo ver ik kan zien op het ipconfig van de laptop is dat er geen verbinding is, niet via de kabel en ook niet draadloos. Bijgevolg wordt er geen DHCP server gevonden (die je een IP geeft). In plaats daarvan krijg je een 169.254.x.x IP toegewezen (wat blijkbaar APIPA heet).

 

Ik zou dus eerst jezelf verzekeren dat er niets aan je hardware scheelt. Dat kan via Apparaatbeheer. Dat kan via Configuratiescherm, maar ook via Deze computer > (rechtsklik) Beheren > Apparaatbeheer. Staan daar uitroeptekens of vraagtekens?

 

Nog een paar dingen die ik zou proberen. Is het mogelijk om eens te verbinden op een draadloos netwerk van iemand anders? Is er toevallig een MAC filter ingesteld? ...

 

Wat je volgens mij ook eens kan proberen is de laptop een statisch IP toekennen. Dat kan via Eigenschappen (je eerste screenshot) en wel op deze manier:

 

IPv4.png

(Sorry voor het Engels; ik heb geen Nederlandstalige versie.)

 

Enkel om eens te proberen; het lijkt me geen goed alternatief om blijvend in te stellen.

Je afbeeldingen zijn intussen goedgekeurd, dus ik zou ook even wachten op @igvfer , die kent een pak meer van netwerken dan ik. 🙂


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mverbanck
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen internet sinds nieuwe modem

@Go-Sea bedankt voor je reactie!

Het IP staat inderdaad niet statisch en is het nog nooit eerder geweest.. De router even uitschakelen had ik al geprobeerd aangezien ze dit meestal als 1e oplossing meegeven maar ook dit had helaas geen effect.

De PC herstart moet ik doen als ik van mijn gewone netwerk naar de Acces point op hetzelfde netwerk ga (iets wat vroeger ook niet nodig was) maar anders weigert de acces point ook internetconnectie te geven.. Op het gewoon netwerk maakt dit ook geen verschil.

Ik ga zo nog even de opties van sb uitproberen en kom daar ook op terug met feedback!
0 Likes
Mverbanck
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen internet sinds nieuwe modem

@sb

 

De hardware heeft inderdaad 2 gele uitroeptekens waar ik al van op de hoogte was, maar toch is geen van beide de netwerkkaart aangezien de eigenschappen ROOT\USB\0000 & ROOT\SCSCIADAPTER\0000 weergeven.

 

De netwerk kaart zelf staat wel in orde (Dell Wireless 1704 802.11b/g/n (2,4 GHz).

En ook de usb netwerkadapter die ik kocht om te testen of dit het zou oplossen ( Realtek RTL8188CU Wireless LAN 802.11n USB 2.0 Network adapter.

Knipsel.JPG

Mijn netwerkkennis is ook beperkt moet ik toegeven maar ik veronderstel ook dat moest de hardware effectief het probleem zijn de laptop in kwestie ook niet met andere netwerken zou kunnen verbinden ? (Hiermee antwoord ik ook meteen op je 2e vraag over het verbinden met andere netwerken).

De Mac filter had ik ook al bedacht maar in de settings is deze feature uitgeschakeld.
Naamloos.png

Ik heb hem nu even ingesteld op 192.168.0.186 en dit lijkt geen probleem te zijn (en te werken) aangezien ik mijn post nu plaats vanop de bewuste laptop/netwerk.

0 Likes
Mverbanck
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen internet sinds nieuwe modem

Nog een korte update..

 

het statisch IP was blijkbaar een lucky shot en blijkt niet altijd te werken, gisteren ging alles goed vandaag weer geen verbinding meer.. (instelling stond nog steeds hetzelfde).

 

Na een herstart met een dynamisch IP weer even netwerk gehad maar na een minuut of 10 was dit ook weer over.. 

 

De snelheid is nu wel perfect i.v.m. eerdere verbingspogingen alleen heb ik er geen vat op wanneer (en vooral waarom) hij soms wel netwerk heeft en soms niet.

0 Likes