Beantwoorden
Kelk
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen internet via UTP

Ik heb sinds gisterenochtend geen internet meer via UTP kabel, WIFI werkt wel gewoon.

heb modem al gereset helpt niet, ook andere kabels geprobeerd maar  zelfde probleem. 

dit probleem heb ik op alle toestellen (PC, digicorder, PS4 ? apple TV)

 

de lampjes aan de utp kabel op de modem flikkeren heel snel.  wat kan ik hier nog verder aan doen, volgens telenet werkt modem nog perfect en als technieker komt moet ik 85 € betalen als fout bij mijn ligt.

 

alvast bedankt voor de hulp

0 Likes
4 reacties
Ex-Netweter
 

Geen internet via UTP

Zit er een switch tussen, of zijn alle toestellen rechtstreeks met de modem verbonden?

 

Trek alle UTP kabels uit (incl decoder), en probeer die elk toestel apart (een voor een) terug aan te sluiten.

 

Indien geen oplossing, Telenet technieker laten komen. Het ligt dan niet bij jou, en je zal voor de interventie niet moeten betalen.

 

Indien toch op de factuur, het bedrag achteraf betwisten ...

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1678
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen internet via UTP

@Kelk Je kan eens proberen om een andere utp kabel te gebruiken en deze direct op je modem/router van Telenet hangen. Indien je dan nog geen internet hebt, ligt het aan iets anders.

Misschien heb je onlangs de grote windows update gehad, die ervoor zorgt dat je wifi adapter in je pc of laptop niet goed is.Het beste is dus een nieuwe driver installeren en nog eens proberen.

Heb je andere toestellen die via utp werken? werkt dit dan wel?

Je zegt dat de lichtjes aan de modem snel knipperen, dat wil zeggen dat er wel degelijk connectie is. Dus denk eerder dat het aan de kabel ligt ofwel de netwerkdriver.Kijk ook eens na of je een ip adres krijgt op je pc/laptop zodat je zeker weet dat er connectie mogelijk is.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kelk
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen internet via UTP

Andere kabel op pc al geprobeerd, zelfde resultaat. Ik heb op alle bedraade toestellen geen internet. Dus mijn lijkt het niet dat aan update van pc ligt omdat het ook op digicorder en PS4 en Apple tv is, die afzonderlijk zijn aangesloten op modem dus niet met dezelfde kabel

0 Likes
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Geen internet via UTP

Dag @Kelk ,

 

Snel flikkerend lichtjes bij Telenet modem's zou kunnen betekenen dat ergens één van je kabel verbonden toestellen een  NAT loopback maakt maar Telenet modem kunnen dat niet aan.

 

Alles kabel verbonden toestellen uittrekken, modem rebooten en dan één per één aansluiten tot dat je betreffende toestel vindt, ik zou PC's als laatst inpluggen.

 

Grtz


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro