24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Ik wil een externe monitor (24 inch) aan mijn laptop (windows 11) koppelen zodat ik een groter scherm heb. Het is de bedoeling dat bij gebruik van die extra monitor het scherm van de laptop uitvalt en het beeld dus enkel op de externe monitor verschijnt.
Daarom werden via USB ook een extern toetsenbord en muis aangesloten. De monitor maakt verbinding via een hdmi kabel.
De laptop wordt op die manier dan eigenlijk een gewone desktop.
Via instellingen heb ik aangegeven dat het beeld enkel op de externe monitor moet komen (en dat gebeurt ook) maar er is geen taakbalk te zien waardoor het dus niet mogelijk is om welk programma dan ook te starten. Aangezien het scherm van de laptop dan uitgevallen is, kan ik ook daar gen programma's starten.
Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd maar wat?
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: extere monitor aan laptop (Windows 11)
Opgelost! Ga naar oplossing.
Waarschijnlijk heb je de taakbalk niet op alle schermen ingeschakeld.
Je kunt deze instelling vinden in de instellingen van je pc onder "Taakbalkinstellingen."
Als je besturingssysteem in het Engels staat, zie je daaronder de optie "Multiple displays."
Hier kun je aangeven waar je geopende programma's worden weergegeven, wat je kunt doen wanneer de taakbalk vol is, en kun je de optie "Show taskbar on all displays" inschakelen. Dit is de instelling die je nodig had. 😊
Meestal als je je laptop dichtklapt zal het beeldscherm wel automatisch de beste resolutie kiezen.
Alleen moet je de taskbar op alle display's activeren zoals ik hier boven beschreven heb.
Edit : https://www.coolblue.nl/advies/tweede-beeldscherm-installeren.html
Bij een tweede beeldscherm heb je de volgende opties:
Als je Allen tweede scherm kiest zou alles in orde moeten zijn. Mogelijk is de optie Taakbalk automatisch verbergen ingesteld, dan moet je met de muis naar beneden scrollen en komt de taakbalk te voorschijn.
Ik heb alle tips hierboven uitgevoerd maar ik kmo er niet uit.
De externe monitor (Samsung SyncMaster 2494HM) die ik wil aansluiten is het beeldscherm van mijn desktop. De taakbalk staat daar links verticaal op het scherm. De beeldschermresolutie is 1920 x 1080 (aanbevolen). De taakbalk op de laptop staat ook links op het scherm en de resolutie is ook 1920 x 1080 (aanbevolen).
Als ik de externe monitor dan via HDMI aansluit op de laptop verschijnt er bij 'systeem - beeldscherm - geavanceerd beeldscherm' bij bureaubladmodus 1600 x 900 en bij actieve signaalmodus 1920 x 1080. Bij beiden staat er nog 59.94 Hz achter.
Het lijkt wel of alles wat op het scherm van de laptop verschijnt niet op het scherm van de externe monitor past want niet alleen de taakbalk is niet zichtbaar maar ook bovenaan het scherm zijn de vakjes met het streepje, vierkantje en kruisje (om een programma te sluiten, te minimaliseren, ...) niet zichtbaar en als ik bij voorbeeld een word-document open dan is er onderaan op de externe monitor minder tekst te zien dan op het scherm van de laptop.
Ik heb geprobeerd om de resolutie aan te passen maar dan wordt de tekst in de breedte 'vervormd' of het scherm wordt niet volledig benut.
Iemand een oplossing?
HP laptop 17-by1012nb - maart 2019
Ook dan is er op de externe monitor minder te zien dan op het scherm van de laptop. Idem als ik 'alleen monitor 2' of 'beeldscherm uitbreiden' aanklik.
Het lijkt wel of het beeld van de laptop (17 inch) 'te groot' is voor de externe monitor (24 inch) want zowel links (taakbalk dus) als rechts en boven en onder is er minder te zien.
Bestand gedownload maar bij de installatie wordt gevraagd welke monitor er dient geïnstalleerd te worden: analog of digital.
Geen van beide want de monitor wordt via HDMI aangesloten op de laptop en die HDMI-optie is wel degelijk aanwezig bij de instellingen van de monitor.
digitaal aangeven.
Over een HDMI kabel kan je analoge of digitale signalen sturen. Digitaal is kwalitatief beter dan analoog.
Als je analoog kiest dan kan je op de monitor de schermafmetingen met knoppen instellen of de toets auto drukken.
In principe vind je in de handleiding van je monitor de formaten die kunnen gebruikt worden. Je krijgt normaal het aantal pixels horizontaal en vertikaal en daarbij de verversingsfrequentie.
Mogelijk kan je in de instellingen van de monitor ook nog wat bijsturen (beeld verhogen/verlagen en verbreden/versmallen).
In de beeldinstellingen van je pc moet je zowel je pc-scherm als het externe scherm instellen op resolutie 1920 x 1080.
Hierdoor wordt het juiste beeld automatisch weergegeven op het externe scherm.
Daarnaast, zoals ik eerder aangaf, moet je de taakbalk op beide schermen weergeven. Anders verschijnt de taakbalk alleen op je primaire scherm.
Je kunt er ook voor kiezen om je laptopscherm niet te gebruiken en je externe scherm als primair scherm in te stellen.
In dat geval zal de taakbalk beschikbaar zijn zodra de resolutie op 1920 x 1080 staat.