Beantwoorden
LucVG
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen toegang tot eigen websites via WiFi

Gisteren kreeg ik plots ene melding van imunify360 op mijn scherm met de vraag om mij IP-adres te bevestigen. Ok so far...., alleen had ik het beter NIET gedaan.

Sindsdien : geen toegang meer tot de eigen websites/domeinnamen. Internet werkt goed, alles kan ik openen/zien, behalve alles wat mijn eigen domeinnaam heeft.
En ... ook geen enkele mail komt nog binnen, buiten deze die via telenet-adres gaan.

Eerst dachten we dat het aan de host lag, maar de pagina's zijn wel door anderen bereikbaar, alsook via 4G. Dus probleem zit hier ergens bij de modem.
Er is iets gewijzigd, doch geen idee wat.
Hopelijk kan iemand mij hierin verder helpen, want zo kan het niet verder.

Modem al terug opgestart, stekker een tijd eruit, ... niets zorgt ervoor dat het terug normaal draait.

Luc

8 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Geen toegang tot eigen websites via WiFi

Als het probleem onstaat net nadat je een aanpassing gedaan hebt in Imunify360, dan zal het probleem daar toch wel liggen?

Misschien heb je je IP adres perongeluk ge-blacklist?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen toegang tot eigen websites via WiFi

Draait die imunifi360 op de server die je nu niet kan benaderen? Benader die eens via een VPN en controleer wat er gebeurt is met imunify360 waardoor je geen toegang meer hebt.

PeCo_2222
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Geen toegang tot eigen websites via WiFi

Hallo,

 

Kijk eens naar de Geavanceerde instellingen op Mijn Telenet of deze nog correct staan.
Maar opgelet : er is een bug waarbij de 'Wijzigen' knop magisch verdwijnt en je kan geen aanpassingen doen.

Ik had dezelfde problemen met de Mijn Telenet waarbij de 'Wijzigen' knop gewoon verdwijnt
wanneer je de expert instellingen wil veranderen.

Portforwardpatch_html_82316349.gifplays Houdini 😎

Ik wou mijn poort 80 naar een andere interne server forwarden.
Maar die knop ‘Wijzigen’ bleef verdwijnen.
Ik besloot de regel te wissen … hé daar was de knop 'Wijzigen' weer en toen ...
VOLLEDIG INTERN NETWERK niet meer bereikbaar van buitenaf !


Ik schreef een oplossing voor het wijzigen van de Expert Instellingen op Mijn Telenet
via een PATCH API call

Zo kan je Port Forwarding enzo aanpassen en opslaan.

https://drive.google.com/...xjsuQTnSqpozyDysr2aE/view

 

LucVG
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen toegang tot eigen websites via WiFi

Ik gebruik dat zelf niet en is iets dat in cPanel zit en dus aangeboden wordt door de hosting.

 

LucVG
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen toegang tot eigen websites via WiFi

De knop 'wijzigen' is bij mij zichtbaar en ook als er iets gewijzigd wordt. Instellingen staan normaal gezien juist.
Deze morgen contact gehad met Telenet en zij zien actueel ook niet wat het probleem is. Het lijkt alsof mijn nameservers hier geblokkeerd worden (dus op eigen router). Eens gebruik makend van 4G of via een computer in de Bib lukt het gewoon.

Snap er niets meer van!

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Geen toegang tot eigen websites via WiFi

Je gebruikt het normaal zelf misschien niet; maar je hebt er volgens je eerste bericht toch een aanpassing in gedaan.

Neem daar dan eens een kijkje, om zeker te zijn dat het probleem niet gewoon daar ligt?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
LucVG
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen toegang tot eigen websites via WiFi

Ik heb op aanraden van iemand VPN geïnstalleerd en daar werkt alles weer normaal mee. Voor mij nieuw, is trouwens een gratis versie voor Mac maar met beperkingen.
Alleen lost dit het probleem niet volledig op want mails op bijv. andere toestellen komen nog steeds niet binnen.

Geeft dit een idee wat er dan eigenlijk mis is met modem, met instellingen, met ??

 

Luc

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Geen toegang tot eigen websites via WiFi

Met een VPN test je eigenlijk niet perse iets anders dan via een mobiele verbinding, je zorgt er voor dat je verkeer via een andere weg geleid wordt.

Ik blijf het herhalen kijk nu toch gewoon eens in de instellingen van Imunify360


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.