24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Gisteren kreeg ik plots ene melding van imunify360 op mijn scherm met de vraag om mij IP-adres te bevestigen. Ok so far...., alleen had ik het beter NIET gedaan.
Sindsdien : geen toegang meer tot de eigen websites/domeinnamen. Internet werkt goed, alles kan ik openen/zien, behalve alles wat mijn eigen domeinnaam heeft.
En ... ook geen enkele mail komt nog binnen, buiten deze die via telenet-adres gaan.
Eerst dachten we dat het aan de host lag, maar de pagina's zijn wel door anderen bereikbaar, alsook via 4G. Dus probleem zit hier ergens bij de modem.
Er is iets gewijzigd, doch geen idee wat.
Hopelijk kan iemand mij hierin verder helpen, want zo kan het niet verder.
Modem al terug opgestart, stekker een tijd eruit, ... niets zorgt ervoor dat het terug normaal draait.
Luc
Draait die imunifi360 op de server die je nu niet kan benaderen? Benader die eens via een VPN en controleer wat er gebeurt is met imunify360 waardoor je geen toegang meer hebt.
Hallo,
Kijk eens naar de Geavanceerde instellingen op Mijn Telenet of deze nog correct staan.
Maar opgelet : er is een bug waarbij de 'Wijzigen' knop magisch verdwijnt en je kan geen aanpassingen doen.
Ik had dezelfde problemen met de Mijn Telenet waarbij de 'Wijzigen' knop gewoon verdwijnt
wanneer je de expert instellingen wil veranderen.
plays Houdini 😎
Ik wou mijn poort 80 naar een andere interne server forwarden.
Maar die knop ‘Wijzigen’ bleef verdwijnen.
Ik besloot de regel te wissen … hé daar was de knop 'Wijzigen' weer en toen ...
VOLLEDIG INTERN NETWERK niet meer bereikbaar van buitenaf !
Ik schreef een oplossing voor het wijzigen van de Expert Instellingen op Mijn Telenet
via een PATCH API call
Zo kan je Port Forwarding enzo aanpassen en opslaan.
https://drive.google.com/...xjsuQTnSqpozyDysr2aE/view
Ik gebruik dat zelf niet en is iets dat in cPanel zit en dus aangeboden wordt door de hosting.
De knop 'wijzigen' is bij mij zichtbaar en ook als er iets gewijzigd wordt. Instellingen staan normaal gezien juist.
Deze morgen contact gehad met Telenet en zij zien actueel ook niet wat het probleem is. Het lijkt alsof mijn nameservers hier geblokkeerd worden (dus op eigen router). Eens gebruik makend van 4G of via een computer in de Bib lukt het gewoon.
Snap er niets meer van!
Je gebruikt het normaal zelf misschien niet; maar je hebt er volgens je eerste bericht toch een aanpassing in gedaan.
Neem daar dan eens een kijkje, om zeker te zijn dat het probleem niet gewoon daar ligt?
Ik heb op aanraden van iemand VPN geïnstalleerd en daar werkt alles weer normaal mee. Voor mij nieuw, is trouwens een gratis versie voor Mac maar met beperkingen.
Alleen lost dit het probleem niet volledig op want mails op bijv. andere toestellen komen nog steeds niet binnen.
Geeft dit een idee wat er dan eigenlijk mis is met modem, met instellingen, met ??
Luc
Met een VPN test je eigenlijk niet perse iets anders dan via een mobiele verbinding, je zorgt er voor dat je verkeer via een andere weg geleid wordt.
Ik blijf het herhalen kijk nu toch gewoon eens in de instellingen van Imunify360