24748
netweters
|
152294
antwoorden
|
20688
vragen
|
Als ik mijn thuisnetwerk aanklik dan verschijnt onderstaande error 2x:
"Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw."
Als ik verder graaf dan zie ik dat deze api call een internal server error veroorzaakt:
https://api.prd.telenet.be/ocapi/public/api/resource-service/v1/network-topology/[modem MAC verwijderd]?withClients=true
De error:
{
"code" : "OCAPI-ERR-OCGE500",
"cause" : "Unexpected Service Error",
"correlationId" : "<id>",
"errorDetails" : [ {
"errorDetailCode" : "500 Internal Server Error",
"message" : "NullPointerException"
} ]
}
Is er een workaround zodat ik toch mijn instellingen kan aanpassen? Het enige wat ik wil doen is de modem bridging activeren zodat ik mijn unifi router kan gebruiken voor verdere configuratie van mijn netwerk.
De GET https://api.prd.telenet.be/ocapi/public/api/resource-service/v1/modems/[modem MAC verwijderd]/advance-settings api call werkt wel. Dus via de api zou ik deze instelling kunnen activeren als iemand mij de JSON kan tonen van het PATCH bericht. De telenet modem die ik heb zou deze setting moeten hebben (CV8560E)
Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) | Reden: Modem MAC verwijderd
@tjg @pitbullspikey Ik heb uiteindelijk via het klachtformulier van telenet mijn probleem beschreven. De dag nadien ben ik opgebeld geweest door een technieker van telenet. En die heeft dan voor mij mijn modem in bridge only mode gezet. Ik kan nog steeds niet aan de instellingpagina maar door die workaround hoef ik daar nooit meer te zijn.
Dus misschien een mogelijke oplossing voor jullie ook, tenzij jullie frequenter aanpassingen moeten doen op die instellingenpagina
Ik heb vorige week de instellingen ook laten aanpassen door medewerker (via Messenger). Maar de instellingen bij Mijn Telenet werken nog steeds niet. In ieder geval, bridging is actief dus ik kan verder.
Ingeval van bridging heb je niet meer nodig. De rest kan nu via je eigen router gebeuren. Ik zou niet weten wat je in de Telenet modem/router nog zou moeten aanpassen.
Ik merk net dat ik nu wel toegang heb tot de "Je thuisnetwerk" pagina op MyTelenet en dat ik bridging instellingen kan aanpassen.
Ik vermoed dat het probleem dan voor iedereen is opgelost, @vvim?