41778
netweters
|
18304
gesprekken
|
19784
vragen
|
Als ik mijn thuisnetwerk aanklik dan verschijnt onderstaande error 2x:
"Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw."
Als ik verder graaf dan zie ik dat deze api call een internal server error veroorzaakt:
https://api.prd.telenet.be/ocapi/public/api/resource-service/v1/network-topology/[modem MAC verwijderd]?withClients=true
De error:
{
"code" : "OCAPI-ERR-OCGE500",
"cause" : "Unexpected Service Error",
"correlationId" : "<id>",
"errorDetails" : [ {
"errorDetailCode" : "500 Internal Server Error",
"message" : "NullPointerException"
} ]
}
Is er een workaround zodat ik toch mijn instellingen kan aanpassen? Het enige wat ik wil doen is de modem bridging activeren zodat ik mijn unifi router kan gebruiken voor verdere configuratie van mijn netwerk.
De GET https://api.prd.telenet.be/ocapi/public/api/resource-service/v1/modems/[modem MAC verwijderd]/advance-settings api call werkt wel. Dus via de api zou ik deze instelling kunnen activeren als iemand mij de JSON kan tonen van het PATCH bericht. De telenet modem die ik heb zou deze setting moeten hebben (CV8560E)
Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) | Reden: Modem MAC verwijderd
Welke modem/router van Telenet heb je? Als het de juiste is kan je daar dan toch gewoon via "Mijn Telenet" de bridge inschakelen en krijgt je eigen router een publiek IPadres. Ik vrees dat je het moeilijker maakt dan het is. Zoniet gewoon de modem/router gaan inruilen in een center.
denk dat hij/zij bedoelt niet tot aan die setting te geraken via de Mijn thuisnetwerk.
Misschien eens via andere browser, baadt het niet dan schaadt het niet?
Je neemt best contact op met de klantendienst om de foutmelding te melden, daarnaast kan je normaal wel in dit soort gevallen de klantendienst zo ver krijgen om de aanpassing te doen voor jou (makkelijkste via FB Messenger): Technische vraag
Het ziet er inderdaad naar uit dat jouw modem (E-router) niet correct geprovisioneerd is.
Klantendienst bellen (zorg dat je de MAC adressen bij de hand hebt die afgedrukt staan op het label).
Anders modem gaan omruilen in een Telenet Center.
@vvimJe geeft aan dat de API-call functioneert, maar betreft dit daadwerkelijk jouw router?
Heb je al gecontroleerd of het MAC-adres van jou is? Het zou anders wel kunnen dat de interface op mijn Telenet niet juist gekoppeld is met de database erachter.
Hier kan jij zelf niets aan doen dus moet je dit vragen aan de Telenet helpdesk
Ja het MAC adres is correct. Ik heb vorige vrijdag (6/09) gebeld naar de helpdesk en blijkbaar was dit probleem gekoppeld aan een algemeen alarm en waren ze bezig aan een oplossing. Een tijdsframe geven kon de helpdesk niet.
Ik weet niet wat algemeen alarm betekent in telenet lingo maar zo algemeen klinkt dit niet aangezien niet veel mensen gelijkaardig probleem hebben.
Het probleem is alleszins nog niet opgelost dus ik zal nog eens de helpdesk contacteren.