Beantwoorden
vvim
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Geen toegang tot mijn thuisnetwerk

Als ik mijn thuisnetwerk aanklik dan verschijnt onderstaande error 2x:

"Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw."

 

Als ik verder graaf dan zie ik dat deze api call een internal server error veroorzaakt:

https://api.prd.telenet.be/ocapi/public/api/resource-service/v1/network-topology/[modem MAC verwijderd]?withClients=true

De error:

{
"code" : "OCAPI-ERR-OCGE500",
"cause" : "Unexpected Service Error",
"correlationId" : "<id>",
"errorDetails" : [ {
"errorDetailCode" : "500 Internal Server Error",
"message" : "NullPointerException"
} ]
}

 

Is er een workaround zodat ik toch mijn instellingen kan aanpassen? Het enige wat ik wil doen is de modem bridging activeren zodat ik mijn unifi router kan gebruiken voor verdere configuratie van mijn netwerk. 

De GET https://api.prd.telenet.be/ocapi/public/api/resource-service/v1/modems/[modem MAC verwijderd]/advance-settings api call werkt wel. Dus via de api zou ik deze instelling kunnen activeren als iemand mij de JSON kan tonen van het PATCH bericht. De telenet modem die ik heb zou deze setting moeten hebben (CV8560E)

Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) | Reden: Modem MAC verwijderd

6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7842
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen toegang tot mijn thuisnetwerk

Welke modem/router van Telenet heb je? Als het de juiste is kan je daar dan toch gewoon via "Mijn Telenet" de bridge inschakelen en krijgt je eigen router een publiek IPadres. Ik vrees dat je het moeilijker maakt dan het is. Zoniet gewoon de modem/router gaan inruilen in een center.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BandR
Experienced Veelweter
Berichten: 268
WOW! Even demarreren... Een bus vol! BINGO!

Geen toegang tot mijn thuisnetwerk

denk dat hij/zij bedoelt niet tot aan die setting te geraken via de Mijn thuisnetwerk.

Misschien eens via andere browser, baadt het niet dan schaadt het niet?

WG94
Experienced Allesweter
Berichten: 1647
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

Geen toegang tot mijn thuisnetwerk

Je neemt best contact op met de klantendienst om de foutmelding te melden, daarnaast kan je normaal wel in dit soort gevallen de klantendienst zo ver krijgen om de aanpassing te doen voor jou (makkelijkste via FB Messenger): Technische vraag 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Professional Allesweter
Berichten: 1882
GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen toegang tot mijn thuisnetwerk

Het ziet er inderdaad naar uit dat jouw modem (E-router) niet correct geprovisioneerd is.

Klantendienst bellen (zorg dat je de MAC adressen bij de hand hebt die afgedrukt staan op het label).

Anders modem gaan omruilen in een Telenet Center.

kristofDW
Professional Allesweter
Berichten: 1739
Krak 2021 Krak 2022 Krak Applaus voor jezelf!

Geen toegang tot mijn thuisnetwerk

@vvimJe geeft aan dat de API-call functioneert, maar betreft dit daadwerkelijk jouw router?

Heb je al gecontroleerd of het MAC-adres van jou is? Het zou anders wel kunnen dat de interface op mijn Telenet niet juist gekoppeld is met de database erachter. 

Hier kan jij zelf niets aan doen dus moet je dit vragen aan de Telenet helpdesk

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
vvim
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Geen toegang tot mijn thuisnetwerk

Ja het MAC adres is correct. Ik heb vorige vrijdag (6/09) gebeld naar de helpdesk en blijkbaar was dit probleem gekoppeld aan een algemeen alarm en waren ze bezig aan een oplossing. Een tijdsframe geven kon de helpdesk niet. 

Ik weet niet wat algemeen alarm betekent in telenet lingo maar zo algemeen klinkt dit niet aangezien niet veel mensen gelijkaardig probleem hebben. 

Het probleem is alleszins nog niet opgelost dus ik zal nog eens de helpdesk contacteren.