Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?

Wanneer ik Giga Speedboost wens te activeren krijg ik nog steeds de melding:

 

Capture.JPG

 

Dit is echt te gek voor woorden, wetende dat ik in hartje Oostende woon, op een boogscheut van de grote markt!

 

Mijn abonnement: All-Internet & Telenet TV

Modem: Docsis 3.1 E-router

 

Sinds de lancering van deze optie - die van den beginne bij 90% van de klanten beschikbaar zou zijn (cfr. site) - heb ik de klantendienst reeds meermaals gecontacteerd. Vrijwel telkens krijg ik een ander antwoord voorgeschoteld. Het absurdste was "dat is voor u niet mogelijk, de optie is enkel voor klanten die een internetabonnement hebben met een downloadsnelheid lager dan 300 mbps". Het meest plausibele: "Waarschijnlijk is de technische loop in uw gedeelte van Oostende nog niet aanwezig." Het deprimerendste was een mail waarin men verwees naar een specifiek telefoonnummer ... een nummer dat me louter opzeggingsmogelijkheden opsomde.

 

Nog mensen die qua Giga Speedboost nog altijd in de steek worden gelaten, hier?

0 Likes
26 reacties
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?

Dag @Ex-Netweter 

 

Mss een oplossing zou zijn naar OneUp te switchen, dan heb je sowieso 1Gbps.

 

Grtz


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?


@KelvinUceta  schreef:

Mss een oplossing zou zijn naar OneUp te switchen, dan heb je sowieso 1Gbps.

 


De 1Gpbs snelheid is niet gegarandeerd, ook niet wanneer je OneUp besteld, zie onderstaande paragraaf van de bijzondere voorwaarden, dan vooral alles bij de *.

 

Wel opmerkelijk "De afstand van de aansluiting tot de node heeft echter geen invloed op de werkelijke internetsnelheid die je kan behalen."

 

5.2. Internetsnelheid:
- ONE@home: max. downloadsnelheid tot 150 Mbps* en max. uploadsnelheid tot 15 Mbps*
- ONEup@home: max. downloadsnelheid tot 1 Gbps* en max. uploadsnelheid tot 40 Mbps*
*de vermelde internetsnelheden zijn theoretische maximumsnelheden bij aansluiting van een pc of laptop op de modem met een netwerkkabel. De werkelijke internetsnelheid kan beïnvloed worden door verkeer op het internet en andere technische factoren (zoals wifi, interne bekabeling, processor,...). De afstand van de aansluiting tot de node heeft echter geen invloed op de werkelijke internetsnelheid die je kan behalen.
Meer info: www.telenet.be/internetsnelheid


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?

@Ex-Netweter  Oostende is nu eenmaal een bejaardentehuis en Telenet heeft misschien van Stad Oostende nog geen toelating gekregen om zijn installaties aan te passen. Grapje hoor. Ik vermoed dat er nu technische aanpassingen moeten geburen aan bekabeling en dergelijke maar soms moeten ze dingen open leggen daarvoor en krijgen ze voorlopig geen vergunning.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?

@igvfer Mopjesvest. Niettemin weten de oudjes hier - die overigens prima uit de voeten kunnen! - fiber van Proximus wel te smaken ...

 

Dus, als ik het goed versta zijn de technische voorzieningen voor Giga Speedboost hier nog altijd niet aanwezig en zie ik wederom iets nieuws van Telenet - One Up (mocht ik interesse hebben) - hóplá aan mijn neus voorbijgaan.

 

pf! goe bezig! Spijt me dat ik het zo verwoord, maar m'n geduld raakt echt op.

0 Likes

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?

Ter aanvulling

 

Een van de argumenten die ik destijds heb vernomen van de Telenetstore was: "De kabel die vanaf het distributiepunt aan je gevel binnenshuis komt, is die zwart of grijs?" Ik zei grijs en kreeg van hen te horen dat het mogelijks daaraan zou kunnen liggen.

 

Klopt?

 

Die grijze kabel heeft de vorige eigenaar in 2010 geïnstalleerd.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?

@Ex-Netweter  Ik zou toch eens via FB of Whatsapp de vraag stellen. Meestal geven die wel het juiste antwoord. En eens het stadsbestuur van Oostende raadplegen, hoe dit mogelijk is in een stad die "modern" heet te zijn. Al vind ik het wel een redelijk dode stad. Nu met de corona kan het niet anders maar al een 2-tal keer naar een voorstelling geweest in de kursaal op zaterdagavond en in de buurt nergens een een rustig café te vinden om nog een pintje te drinken. Ja, een lawaaierige kroeg waar je niet eens kunt zitten en nog minder tegen elkaar kunt praten.

Maar dat is naast de kwestie natuurlijk.

 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?


@Ex-Netweter  schreef:

Ter aanvulling

 

Een van de argumenten die ik destijds heb vernomen van de Telenetstore was: "De kabel die vanaf het distributiepunt aan je gevel binnenshuis komt, is die zwart of grijs?" Ik zei grijs en kreeg van hen te horen dat het mogelijks daaraan zou kunnen liggen.

 

Klopt?

 

Die grijze kabel heeft de vorige eigenaar in 2010 geïnstalleerd.


Dat zou kunnen de oorzaak zijn. Aan de eigenaar om daar iets aan te doen. Is overigens maar een kleine kost en dit kan inderdaad een niet gereglementeerde kabel zijn die niet voldoet aan de normen qua bandbreedte en dergelijke en die waren meestal ook niet voldoende afgeschermd. Ik heb op verschillende plaatsen geweten dat de technieker die weigerde aan te sluiten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?


@igvfer  schreef:

@Ex-Netweter Nu met de corona kan het niet anders maar al een 2-tal keer naar een voorstelling geweest in de kursaal op zaterdagavond en in de buurt nergens een een rustig café te vinden om nog een pintje te drinken. Ja, een lawaaierige kroeg waar je niet eens kunt zitten en nog minder tegen elkaar kunt praten.

Maar dat is naast de kwestie natuurlijk.

 


*offtopic*

 

On Stage en Botteltje

https://www.facebook.com/on.stage.oostende/

https://nl-nl.facebook.com/pg/cafebotteltje/photos/?ref=page_internal

 

Kommoróf, we kunn ne ki ofspreekn o je wilt. Meir da welkom!

Ex-Netweter
 

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?


@igvfer  schreef:

@Ex-Netweter  schreef:

Ter aanvulling

 

Een van de argumenten die ik destijds heb vernomen van de Telenetstore was: "De kabel die vanaf het distributiepunt aan je gevel binnenshuis komt, is die zwart of grijs?" Ik zei grijs en kreeg van hen te horen dat het mogelijks daaraan zou kunnen liggen.

 

Klopt?

 

Die grijze kabel heeft de vorige eigenaar in 2010 geïnstalleerd.


Dat zou kunnen de oorzaak zijn. Aan de eigenaar om daar iets aan te doen. Is overigens maar een kleine kost en dit kan inderdaad een niet gereglementeerde kabel zijn die niet voldoet aan de normen qua bandbreedte en dergelijke en die waren meestal ook niet voldoende afgeschermd. Ik heb op verschillende plaatsen geweten dat de technieker die weigerde aan te sluiten.


Hoe kan ik dat definitief te weten komen? Ik ben sinds 2012 de huidige eigenaar en die grijze kabel is geplaatst geworden door de vader van de ex-eigenaar, die elektricien is.

 

Enigszins bang dat we een nieuwe kabel laten leggen en dan toch - bam! - ineens tot de vaststelling moeten komen dat deze geen oplossing biedt.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?

@Ex-Netweter  Ik vrees dat je toch het risico zal moeten nemen. Ik weet niet hoe lang die kabel is maar je zal dat vermoedelijk wel zelf kunnen klaarleggen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?

@igvfer 


@igvfer  schreef:

@Ex-Netweter  Ik vrees dat je toch het risico zal moeten nemen. Ik weet niet hoe lang die kabel is maar je zal dat vermoedelijk wel zelf kunnen klaarleggen.


De afstand tot mijn netwerkverdeler is grofweg 9 meter.

 

't Lijkt me weliswaar een drastische ingreep gezien hier pas gerenoveerd is geworden. En al zeker als je me meldt dat het plaatsen van een nieuwe aftakkabel hit-or-miss wordt. Het credo van @Arnie dient zich manifest aan nu.

 

Alvorens een nieuwe kabel te trekken zou eenieder toch uitsluitsel willen? Ik bedoel een duidelijke ja dan wel nee of Giga Speedboost überhaupt al mogelijk/aanwezig is in mijn kring. Zo ja, dan zal ik niet anders kunnen dan de huidige aftakkabel onder de loep te nemen. Zo nee, tja, ahum.

 

Noch de klantendienst noch de Telenetstore hebben me tot op heden helderheid kunnen verschaffen; het betrof telkens gissen en maar gissen, en een technieker wilden ze niet sturen (ja, ik wou zelfs ervoor betalen 😕).

 

Aan wie anders kan ik het nog vragen?

 

Smells like Kafka. Had ik een lange arm gehad, dan had ik het antwoord op mijn vraag best allang geweten.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?

@Ex-Netweter  Probeer eens een paar buren te contacteren om te horen wat zij hebben. Of zoek een bereidwillige medewerker in een Center die eens nakijkt of er in de straat, laat ons zeggen een kleine 50 huizen links of rechts, klanten zijn met gigabit abonnement. Je hebt een vrij grote kans dat jullie op dezelfde node zitten en als die het hebben, jij dan ook.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?

Hier ook nog niet (Noord-Antwerpen), al heb ik er zelf niet echt behoefte aan. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Giga Speedboost nog steeds niet beschikbaar!?


@Ex-Netweter  schreef:

@igvfer  schreef:

@Ex-Netweter Nu met de corona kan het niet anders maar al een 2-tal keer naar een voorstelling geweest in de kursaal op zaterdagavond en in de buurt nergens een een rustig café te vinden om nog een pintje te drinken. Ja, een lawaaierige kroeg waar je niet eens kunt zitten en nog minder tegen elkaar kunt praten.

Maar dat is naast de kwestie natuurlijk.

 


*offtopic*

 

On Stage en Botteltje

https://www.facebook.com/on.stage.oostende/

https://nl-nl.facebook.com/pg/cafebotteltje/photos/?ref=page_internal

 

Kommoróf, we kunn ne ki ofspreekn o je wilt. Meir da welkom!


Jullie zijn ook allemaal welkom voor een dagje shoppen in de mooiste straat van België, de Meir


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.