Beantwoorden
MGB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Mooi, mooi! It's your fourth party!

Gigablue

Goede middag,

Ik heb een eigen settopbox ( Gigablue ) die ik kan aansturen via een app op mijn gsm, echter alleen wia wifi en alleen als ik thuis ben .

Nu hoor ik links en rechts dat je hiervoor je netwerk moet open stellen via de modem van je internet ?

Kan iemand mij  helpen ?

Grtjs Paul

0 Likes
23 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gigablue

Eigenlijk kan je het gewoon uitproberen. In de handleiding zie ik eigenlijk 2 webinterfaces staan. Blijkbaar eentje om gewoon op het internet te gaan en eentje dat dient om alle functies van uw box te bedienen.

Thuis kan je gewoon op je smartphone die op je Wifinetwerk is aangesloten een browser openen. Maakt niet uit Chrome, safari, Firefox, IE. Daar tik je het ip adres in van je box, dat heb je blijkbaar al gevonden. Dus 192.168.0.x zonder meer. Geen resultaat dan hetzelfde met https://192.168.0.x. Geen resultaat? Doe dezelfde handelingen maar dan door er :8002 achter te plaatsen  (dubbelpunt 8002) Bij https moet je eventueel de melding negeren dat het een ongeldig certificaat is.

Je probeert dat nu ook eens met poort 8080 erachter te plakken.

Heb je succes met 1 van die dingen en kan je daar iets mee doen? Dan zet je de volgende stap. Dat is de betreffende poort forwarden in je Telenet router.

Nu doe je nog eens hetzelfde met een 4G verbinding. Uiteraard alleen datgene die voordien lokaal ook werkte. Maar met je publiek IP adres.

Werkt dit? dan kan je dit toevoegen aan je startscherm.

Ik zie ook als ik dit opzoek dat GB Player enke een Google app is om video te streamen of ben ik verkeerd?

 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gigablue

Wat je ook kan doen is met een programma zoals "Advanced Port scan" https://www.advanced-port-scanner.com/nl/ een scan doen op het betreffende IP adres van je box. Je zal direct merken welke poorten openstaan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5300
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gigablue

@MGB Ik ga het vanavond ook eens testen als deze app een iOS app download heeft voor op de iPhone 

en dan eens mijn ervaring ermee melden met de poort instellingen enz zodat je ermee kan werken daar we beiden zelfde box hebben.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gigablue

Ik heb de app gedownload al heb ik zo geen box. Ik merk dat je de app manueel kunt configureren. In feite kan je dus daar het publiek IP adres invullen en standaard staan de poorten op 80, 8001 en 8002. Je kan die veranderen in de app maar dan moet je deze wel aanpassen op je box zelf, voor zover dit mogelijk is. En dan is het gewoon de kwestie om deze poorten te forwarden naar je box.

Je hebt natuurlijk de kans dat je publiek IP adres na enige tijd veranderd maar dat is bij Telenet maar heel zelden. Op de app kan je geen DDNS ingeven heb ik gemerkt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MGB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Mooi, mooi! It's your fourth party!

Gigablue

Bedankt, ben benieuwd naar het resultaat, bij mij lukt het alsnog niet Gefrustreerde smiley

0 Likes
MGB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Mooi, mooi! It's your fourth party!

Gigablue

Bedankt, heb ik gedaan, poort 22 23 83 111 139 445 volgens mij ?

0 Likes
MGB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Mooi, mooi! It's your fourth party!

Gigablue

Hallo , 

8080 er achter -----> Routers listed Here Router IP adress.com 

8002 er acter -----> Private Network IP adress Information Part of private network ???

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gigablue

Ik denk dat je de standaard poorten hebt gescand maar dat die closed zijn. Je moet op dat IP adres specifiek gaan zoeken in de poort range 8000 - 8100



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5300
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gigablue

@MGB ik heb het hier eens getest, heb automatic laten scannen en dan kwam de box tevoorschijn in de lijst van gevonden apparaten, deze aangeklikt en via wifi intern kan ik de zender EPG zien, opnames en timers, maar de zender streamen wou niet omdat er kennelijk iets in de box ook moet aanstaan daarvoor of een app geïnstalleerd worden zodat dit werkt.

heb nog geen poorten ingesteld daarvoor in de modem,

dat werkte al, moet enkel nog via 4G proberen maar dan zal ik de modem moeten instellen zodat die poorten kunnen aangepast worden op de box en de app en in de modem zodat deze openstaan,

en denk dat een mydns adres het gemakkelijkste ook zal zijn voor dit, dan stel je die in in plaats van een ipadres en dan kan je dit altijd gebruiken, zelf als je thuis op wifi zit,

maar ziet er een leuke app uit, alleen niet zo uitgebreid als een Telenet app.

maar zal wat wennen zijn dit ook als het werkt, voor mij zou de dingen die nu al werken via wifi belangrijkste zijn.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes