Beantwoorden
Evdb
Experienced Meerweter
Berichten: 97
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Grafiek verbruik klopt niet

Kan iemand me deze grafiek uitleggen?

Evdb_0-1683276267564.png

 

0 Likes
4 reacties
FrankDSM
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Topicwurm! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Grafiek verbruik klopt niet

Ik heb dit bij mij ook gemerkt. Ik dacht ook eerst dat er iets niet klopte maar er zit een zekere systematiek in 🙂.  Blijkbaar geeft de gele bol enkel het piekverbruik weer en die loopt iets voor op wat er onder “piekuren” staat (of iets juister: hetgeen onder piekuren staat loopt achter). Je zal zien dat als je een tijdje heel weinig data verbruikt tijdens de piekuren (of als de daluren al even begonnen zijn) deze twee getallen ongeveer gelijk zijn. Maar duidelijk is inderdaad iets anders.

0 Likes
Evdb
Experienced Meerweter
Berichten: 97
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Grafiek verbruik klopt niet

Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Dat is de grafiek van april, ondertussen zijn we 5 mei.

0 Likes
FrankDSM
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Topicwurm! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Grafiek verbruik klopt niet

Het verbruik op de Telemeter van april is inderdaad bij mij ook compleet misgelopen (bv. ik zou op de dag van omschakeling naar de nieuwe Mijn Telenet (was bij mij in april) ineens meer dan 500 GB piekuur verbruikt hebben, wat totaal niet klopt). Maar vanaf mei klopt de uitleg die ik hierboven heb gegeven zeker wel, bij mij toch. Zie screenshot genomen nu tijdens daluren. Tijdens piekuren is er een verschil tussen de gele bol en wat er onder "piekuren" staat (verschil is dan ongeveer gelijk aan wat ik de gedurende de laatste uren heb verbruikt).

IMG_0551.jpeg

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Grafiek verbruik klopt niet

Per dag heb je een indicatie van je verbruik.

April heeft 30 dagen. Daarom is er in deze grafiek plaats voor 30 staafjes. Onderdaan zie je 1, 8, 15, 22 en 29. Het staafje boven de 1 is het verbruik van de eerste, boven de acht van de achtste. Dor te tellen kan je gemakkelijk elk staafje localiseren van elke dag van de maand.

De hoogte van het staafje geeft je een indicatie van het verbruik op een bepaalde dag. Het staafje kan twee kleuren hebben. Hetgeen in het grijs staat is verbruik tijdens de piekuren en hetgeen in het blauw staat is verbruik tijdens de daluren. Onderaan staat de uitleg wanneer er piekuren zijn en wanneer het daluren zijn.

Als ik het staafje van 17 april bekijk dan heb je op die dag een totaal verbruik van ongeveer 150 Gb. Vermits op die dag het blauwe gedeelte iets groter is dan het grijze (je kan een lat gebruiken om te meten). Kom ik op een ruwe schatting van 70 Gb voor piekuren en 80 Gb voor daluren.

 

0 Likes