HGW met UPNP (voor PS4) + Eigen router/firewall
Misschien een rare vraag, maar ik beschik nu over een modem-only setup en een eigen firewall.
Deze ondersteunt geen UPNP. Om de PS4 werkende te krijgen (NAT-type2) heb ik hiervoor nu inkomende NAT regels op de firewall moeten toevoegen. Dat werkt allemaal prima.
Maar de nieuwe TV-Box is net gereleased en deze werkt enkel samen met de HGW van Telenet.
Dus overweeg ik de modem-only te vervangen door een HGW. Maar ik wil niet inboeten in functionaliteit. Ik wil bijv de inkomende VPN functionaliteit op mijn firewall kunnen behouden.
Maar ook de PS4 moet blijven werken zoals hij dat nu doet.
De firewall zou ik dan achter achter de HGW willen plaasten en alle toestellen in mijn netwerk blijven achter mijn firewall.
De PS4 dacht ik aan te sluiten op het transitnetwerkje tussen HGW en mijn firewall. Ook de TV-Box komt op dit netwerk.
(fysiek is dit geen probleem, ik werk met VLANs)
Op de HGW zou ik dan de DMZ functionaliteit enablen voor mijn firewall, en anderszijds UPNP voor de PS4. Maar zijn deze twee functionaliteiten (DMZ & UPNP) op de HGW verenigbaar met elkaar ?
Of misschien is het beter om de DMZ functionaliteit niet te gebruiken, maar wel port forwarding voor de services die ik op de firewall wil hosten.
- Labels:
-
IPv4
-
modem
-
netwerken
-
Playstation