Beantwoorden
pascal1971
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Haperende radio via internet radio

Hallo,ik zit met een probleem.Ik luister thuis voornamelijk naar internet radio met een Yamaha R-N4020 receiver tuner.Het toestel is met veste kabel verbonden met mijn modem router.DAB werkt eigenlijk ook niet goed,redelijk veel storing.Nu heb ik meer en meer korte onderbrekingen,meestal een kleine seconde,maar wel bij haast elke song.Er is al een technieker bij mij langsgeweest voor mijn traag internet(telewerk),maar blijkbaar ligt het niet aan mijn eigen installatie,maar aan de straatzijde.Nu,een team ging langskomen,maar ik heb nog niemand gezien,en merk ook geen verschil.Ondertussen al een 2tal maanden geleden.Kunnen die onderbrekingen daaraan liggen,of kan ik iets aan de instellingen veranderen van mijn toestel?Zo is het allerminst leuk om muziek te luisteren.Lang leve de coax antenne.Alvast dank.

0 Likes
5 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Haperende radio via internet radio

Probeer eens hetzelfde radio station / stream via bijvoorbeeld een PC of GSM af te spelen. Heb je dan dezelfde problemen?

Ik heb hier vrijwel 24/7 ook internet radio in gebruik, vanop verschillende apparaten, maar herken je probleem niet.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Haperende radio via internet radio

Welke internet site gebruikt ge om radio te luisteren?

Naar welke zender luister je of is het op alle zenders.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Haperende radio via internet radio

@pascal1971 als het internet radio is van de VRT dan is dit probleem bij hen, soms hebben ze problemen met teveel luisteraars op hun streams.

als je het bij alle internet radiozenders hebt dan ligt het aan je internet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
pascal1971
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Haperende radio via internet radio

Het probleem is eigenlijk meestal bij StuBru,dus VRT.

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Haperende radio via internet radio

@pascal1971 VRT is op de hoogte van het probleem, zie onderstaande reactie van de VRT:

 

Bedankt voor uw belangstelling voor VRT.

We waarderen het wanneer kijkers, luisteraars en andere mediagebruikers hun mening en feedback met ons delen. Wij trachten hier vervolgens in de mate van het mogelijke rekening mee te houden.

We ervaren inderdaad algemene problemen met onze icecaststreams. Daarbij kunnen onderbrekingen en versnellingen optreden. We staan in contact met de leverancier van deze streams om zo snel mogelijk een oplossing te vinden. Onze excuses voor het ongemak.

Als uw internetradiotoestel bluetooth ondersteunt kan u in tussentijd ook via de apps van onze radiozenders luisteren en verbinden met de speaker. Dat is een andere stream die hier geen hinder van ondervindt. Met de apps van de radiozenders kan u naar al onze andere zenders luisteren, u hoeft dus niet alle apps apart te installeren.

Verder zitten onze digitale streams zoals MNM Hits of StuBru De Tijdloze bij een andere leverancier. De icecaststreams van die zenders kan u in afwachting van beterschap ook zonder haperingen op uw internetradio beluisteren.

Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest en wensen u nog veel luister- en kijkplezier met ons aanbod.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.