Beantwoorden
Joeske
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Hoe CH8568LG modem in bridgemode plaatsen?

Beste allemaal,

 

Pas verhuist naar België. Sinds gisteren klant geworden bij Telenet en tot die tijd altijd bij Ziggo klant geweest. Nu heb ik mijn modem geïnstalleerd en wil ik graag de bridgemodus activeren. 

 

Al reeds zelf proberen te vinden hoe het moet maar kom hierin niet verder.

 

Verder in contact geweest met de klantenservice via Messenger(krijg wel nette antwoorden maar het probleem is er nog) en die zeggen... Geen ondersteuning vraag het de Netweters. Zowaar dat ik hier mijn verhaal post. Echter wil ik geen ondersteuning op de uitgezette bridgemode maar enkel hoe ik het toepas. 

 

Kan iemand mij hiermee helpen, aub?

 

Groet Jos

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: CH8568LG modem in bridgemode

 

0 Likes
15 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe CH8568LG modem in bridgemode plaatsen?

De Telenet bridge functie op de CV8560E (E-router) schakelt de IPv4 routing / NAT uit voor één specifiek MAC adres, Het IPv4 verkeer voor/van dat MAC adres wordt dan door de router gebridged. Er is voor dat MAC adres dus geen sprake van NAT in de HGW en DMZ is daarom ook niet van toepassing.

 

IPv6 zal wel gewoon gerouteerd worden. De IPv4 NAT router functie blijft ook gewoon aktief voor alle andere apparatuur aangesloten op de HGW.

 

Het MAC adres wat je ingeeft mag van eender welk apparaat zijn. Het is natuurlijk voornamelijk bedoeld voor het gebruik van een eigen router. Je gebruikt dan het MAC adres van de WAN poort van die router.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes