Beantwoorden
Backy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

Hoe Hirschmann inca aansluiten?

Hallo,

Even een korte samenvatting:

Het doel is om de coax aansluiting in onze slaapkamer (V1) om te zetten en er een access Point op aan te sluiten zodat ik op de verdieping erboven (zolder) een betere WiFi kan ontvangen. 

Wat heb ik aangekocht:

Hirschmann inca 1 G (2x) + er is een ubiquiti Unifi 6+ Access Point onderweg.

 

Ik heb gisteren de Hirschmann toestellen ontvangen, in de garage heb ik deze aangesloten via de bijgeleverde kabels (UTP in de modem/andere aangesloten op de stroom. 

Boven Hirschmann met coax kabel aangesloten op de aansluiting/stroomnet en m'n Macbook (M1) verbonden met UTP als test.  Echter leek het via UTP niet te werken. Doe ik iets verkeerd? Moet er ook een coax kabel naar de versterker (op foto met zwarte plastic omhulsel) van Telenet lopen ?

 

 

20231228_145445-min.jpg

1000015028.jpg

1000015030.jpg

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Hirschmann inca installatie

Tags (1)
0 Likes
8 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1184
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Hoe Hirschmann inca aansluiten?

Ik zie geen Coax tussen je INCA en je NIU.

Als je de Coax niet aansluit dan kan de INCA ook geen signaal doorsturen.

Ik heb zelf geen Inca, maar volgens mij moet het ongeveer zo gaan (neem er zeker de handleiding eens bij): haal de Coax die naar slaapkamer gaat uit de NIU (zwart bakje), koppel deze volgens de voorschriften aan de INCA (opgelet, andere aansluiting!) (CATV+MoCA poort) en plaats een nieuwe kabel tussen de INCA (CATV poort) en de NIU.

Voor meer info, schema’s en handleidingen: productinfo bij Hirschmann 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Backy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

Hoe Hirschmann inca aansluiten?

Moet ik dan zo'n f-connector verloop aankopen want zo'n coax past er niet in. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe Hirschmann inca aansluiten?


@Backy  schreef:

Moet er ook een coax kabel naar de versterker (op foto met zwarte plastic omhulsel) van Telenet lopen ? 


Je moet de Hirschmann INCA 1G beneden zowel verbinden met een DS-poort op de netwerkverdeler (NIU) als met de coaxkabel die naar jullie slaapkamer gaat.

Dit doe je als volgt:

  • Je maakt de coaxkabel die naar je slaapkamer gaat los van de NIU
  • Je verbindt die coaxkabel met de rechtse coaxaansluiting op de Hirschmann INCA 1G.
  • Je verbindt de linkse coaxaansluiting op de Hirschmann INCA 1G met de vrijgekomen DS-poort op de NIU

Op de foto zie ik dat je een Hirschmann INCA 1G met IEC-connectoren hebt gekocht. Maar Telenet werkt steeds met F-connectoren. Je zal ofwel de Hirschmann INCA 1G moeten omwisselen voor een model met F-connectoren, ofwel verloopstukjes moeten kopen van IEC-connector naar F-connector. Let op, je hebt dan een vrouwelijk en mannelijk verloopstukje nodig.

Backy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

Hoe Hirschmann inca aansluiten?

Heb al 1 verloop gevonden, (vrouwelijke). Bedankt alvast

Backy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

Hoe Hirschmann inca aansluiten?

1000015038.jpg

 en vervolgens de Telenet kabel connector naar cat v+moca?

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1184
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Hoe Hirschmann inca aansluiten?

Kabel van de NIU naar CATV (links). Kabel van CATV+MoCA (rechts) naar je TV boven (dat is normaal de kabel die voorheen in je NIU zat).

Boven doe je dan het omgekeerde. Kabel van je wandcontactdoos in CATV+MoCA, Van CATV naar je TV

 

CATV: enkel TV signaal

CATV + MoCA: TV en internet signaal


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Backy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

Hoe Hirschmann inca aansluiten?

Nog een vraagje, de Hirschmann werkt ondertussen, kheb er een UTP kabel op aangesloten en vervolgens deze op de PC en de verbinding werkt. 

 

Echter is het de bedoeling om weer WIFI ontvangst te hebben op de zolder die boven deze kamer ligt dus heb ik een Acces Point (Unifi +) aangesloten op de Hirschmann. Deze geeft geen betere WiFi ontvangst op zolder. Ontbreekt ik nog een stap? Kheb de Hirschmann UTP kabel erop aangesloten zie foto. De app van unifi kan het apparaat ook niet vinden 🧐 is die UTP kabel van Hirschmann niet geschikt? Utp5e

1000015067.jpg

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1184
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Hoe Hirschmann inca aansluiten?

Unify Access points zijn PoE-toestellen, dat wil zeggen dat die hun stroomvoorziening verwachten via de Ethernet poort. De INCA voorziet dit echter niet. (Als het Access Point aan staat zou deze ook moeten oplichten, dat doet het nu niet)

Je zal dus nog een PoE adapter moeten aanschaffen. Bijvoorbeeld deze van UniFi zelf: PoE Adapter - Ubiquiti Store Europe . Andere adapters zouden ook moeten werken. (Let wel op, ik ga er vanuit dat je een U6+ hebt. Mocht het een ander type Access Point zijn, dan kan het ook zijn dat je een PoE+ adapter nodig hebt; kijk dat goed na voor je eentje koopt)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.