24748
netweters
|
152261
antwoorden
|
20685
vragen
|
Hallo iedereen,
ik had in het verleden via Mijn Telenet het LAN IP kunnen aanpassen naar 192.168.50.xxx
Nu heb ik het probleem dat bij de Port Forwarding rules er 192.168.0 staat... dus Port forwarding werkt niet...
en ik vind nergens in MIjn Telenet de mogelijkheid het LAN IP aan te passen... na klikken van ''Terug naar Standaardinstellingen'' gaat het even op 192.168.0 maar na een tijdje valt internet terug uit en gaat het terug op 192.168.50... dus Telenet pushed deze setting terug naar hun modem en ik kan hier niets aan veranderen.
Heb geprobeerd dit uit te leggen op hun FB Messenger, maar geen antwoord gekregen.
Per telefoon zeggen ze dat Telenet dit niet kan oplossen, dat dit mijn probleem is!?
Wij zijn veranderd naar de nieuwste zwarte modem, ofwel is dat het probleem, ofwel heeft Telenet de LAN ip aanpasbaar optie uitgeschakeld zonder eerst terug naar standaard instellingen te brengen...
Ik ga ervanuit enigste optie is bljiven bellen en hopen iemand meer technisch aan de telefoon te krijgen?!
In "mijn telenet" vind je onder "modem" een optie "geavanceerde instellingen", waar je het ip addres van je thuisnetwerk in kunt stellen. Staat dat op 192.168.0.x of 192.168.50.x?
Aanvulling: in mijn geval staat uPnP uit en verschijnt er wel de mogelijkheid om het ip addres te wijzigen.
Met de nieuwe F@AST modem kan je geen belangrijke instellingen wijzigen hij keert altijd terug naar de overgenomen instellingen van de oude modem of je kijgt Oeps.... zodat er niets verandert is.
@Michael007 schreef:Per telefoon zeggen ze dat Telenet dit niet kan oplossen, dat dit mijn probleem is!?
Dat is wel Telenet's probleem, en zo te zien een serieuze bug in hun systeem.
Hoewel er hier op Netweters geen individuele support gegeven wordt door Telenet, zou ik toch durven vragen aan @Suzy / @Moderator om dit probleem te escaleren binnen Telenet. Want nu zit de gebruiker in een vicieuze cirkel waar hij zonder de hulp van Telenet niet uit kan geraken.
@Michael007 schreef:Ik ga ervanuit enigste optie is bljiven bellen en hopen iemand meer technisch aan de telefoon te krijgen?!
Volgende opties:
Ze kennen het probleem reeds bij de klantendienst en zijn aan het werken aan een oplossing.
Je de klantendienst contacteren en vragen of zij de instellingen, van de modem aanpassen naar jouw gewenste instellingen via hun interne systeem.
Wat een gigantisch gepruts bij Telenet! Dit is absoluut geen professionele dienstverlening meer.
Dit is de zoveelste bug met de configuratie in "Mijn Telenet".
Een modemwissel naar de Telenet CV8560E (modem zonder Wifi) is momenteel de enige oplossing bij Telenet. Je configureert de Telenet CV8560E dan in bridge-mode (MAC pass-through) voor gebruik met een eigen Wifi-router waarvan je dan het LAN IP instelt zoals jij dat wilt.
Ik kan ook geen port forwardingregels verwijderen! Ik heb het al zoveel keer geprobeerd, maar de poort blijft openstaan. Een gat in mijn netwerk en een serieus veiligheidsrisico! Ik heb trouwens die CV8560E modem zonder wifi, en dat helpt niets. Wat hebben die Amerikanen met Telenet gedaan, man.
@Area57_1 schreef:Ze kennen het probleem reeds bij de klantendienst en zijn aan het werken aan een oplossing.
Je de klantendienst contacteren en vragen of zij de instellingen, van de modem aanpassen naar jouw gewenste instellingen via hun interne systeem.
Als ze het probleem reeds bij de klantendienst, waarom zeggen ze dan dat Telenet dit niet kan oplossen, dat dit zijn probleem is?
Wat moet de TS dan volgens jou doen om het wel opgelost te krijgen?
@Ex-Netweter schreef:Wat een gigantisch gepruts bij Telenet! Dit is absoluut geen professionele dienstverlening meer.
Dit is de zoveelste bug met de configuratie in "Mijn Telenet".
Ik begrijp niet waarom Telenet blijft vasthouden aan dat principe dat je de router instellingen alleen kan veranderen via "Mijn Telenet" 🤔
Ze maken het zichzelf toch moeilijk (of onmogelijk), gezien de zoveel verschillende types / merken van modems, en al hun andere software issues.
Ik dacht dat bij Liberty Global alle development centraal gebeurde, waarom kunnen de klanten dan niet gewoon lokaal inloggen op de standard user-interface, zoals dat gebruikelijk is bij routers (en ook bij Ziggo, Vodafone, etc ...).
Waarom blijft Telenet hiervan afwijken, en moet er dus speciaal voor Vlaanderen aparte firmwares / software gemaakt worden?
ja, ik denk inderdaad blijven bellen lijkt me de enige hoop op dit moment, en hopen dat er iemand meer technisch aan de lijn komt, nu niet thuis, zal voor volgend jaar zijn 😄
bedankt voor al jullie reacties en advies!