Beantwoorden
cr81
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Hoe UDP-poorten 500 en 4500 openen voor VoWiFi?

Voor VoWIFi moet ik poorten openzetten. Als eens geprobeerd bij mijn netwerk in mijn telenet maar lukt niet. hoe doe ik dit?

UDP poorten 500 en 4500 moeten open staan en de MTU (Maximum Transmission Unit) moet 1500 bytes zijn voor IPv4 en 1800 bytes voor IPv6.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: VoWiFi - UDP Poorten

0 Likes
18 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe UDP-poorten 500 en 4500 openen voor VoWiFi?

@cr81  Voor zover ik weet zit er op een smartphone niet echt een firewall of je moet er eentje geïnstalleerd hebben. Vooral omdat een firewall normaal gezien dient om services, die draaien op uw toestel af te schermen van toegang van buitenaf. En een smartphone draait geen services zoals een webserver, gameserver, vpnserver of wat dan ook.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
cr81
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Hoe UDP-poorten 500 en 4500 openen voor VoWiFi?

Ik heb dus niets moeten aanpassen. VoWiFi was niet geactiveerd bij mijn gsm provider 😉

Je moet natuurlijk de juiste persoon hebben voor probleem. Ze hebben mij dus van alles wijs gemaakt 😉

Ex-Netweter
 

Hoe UDP-poorten 500 en 4500 openen voor VoWiFi?


@cr81  schreef:

Ik heb dus niets moeten aanpassen. 😉


Zoals verwacht ...

 


@cr81  schreef:

VoWiFi was niet geactiveerd bij mijn gsm provider 😉


Ik begrijp nog altijd niet waarom een provider dit (manueel) moet activeren, en dat zoiets niet default actief staat voor alle klanten?

 

Het is toch in het voordeel van een provider dat zoveel mogelijk mensen bellen via Wifi (minder belasting van de gsm masten, minder ontevreden klanten wegens geen bereik, ...).

 

De klant kan dan zelf kiezen of hij er gebruik van maakt (optie aan/uit zetten op zijn toestel)...

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe UDP-poorten 500 en 4500 openen voor VoWiFi?

@Ex-NetweterAls je weet dat het Proximus is dan snap je wel waarom, hoeveel klachten ik lees met Proximus, niet te doen, en hun V7 decoder is ook nog niet op punt, ook nog veel problemen mee van geen tv gids tot geen beeld en andere problemen, Proximus staat er om bekend veel problemen te hebben.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes