Beantwoorden
-Bart-
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Hoe alle toestellen verwijderen op MacBook?

Hoi  allemaal

Sinds korte tijd is de snelheid van de internetverbinding sterk vertraagd.

Als ik inlog in Mijn Telenet zag ik dat een accespoint op inactief stond. Waarom of hoe weet ik niet. Maar dat is ondertussen van de baan.

Ik zie een heleboel toestellen staan die verbonden zijn met het netwerk via modem of wifi. Sommige toestellen ken ik, andere totaal niet. Daarom dacht ik alle toestellen te verwijderen, maar dat lukt me dus niet. Ik zie ze, kan Mac-id en IP-adres zien, maar dus niet verwijderen. Daarna kan ik ze dan opnieuw toevoegen en weet ik dus wel welke toestellen verboden zijn.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen (op een macbook)?

Alvast bedankt

Bart

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Met modem/accespoint verbonden toestellen verwijderen

3 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Hoe alle toestellen verwijderen op MacBook?

Waar zie je die toestellen net staan?

Je kan op Mijn Telenet MAC-filtering instellen, je kan dan een lijst van MAC-adressen ingeven. Je kan kiezen of deze lijst toestellen zijn die toegelaten worden (al de rest wordt dan geblokkeerd) of andersom; een lijst van geweigerde toestellen (de rest wordt toegelaten). Ik vermoed dat dit echter wat overkill is, daarnaast aangezien je aangeeft een Macbook te gebruiken, mocht je ook een iPhone of iPad hebben; Apple gebruikt tegenwoordig "Privé Wifi-adres" waarbij het toestel regelmatig een ander MAC-adres zal gebruiken. Je kan dit uit zetten, maar dat staat dus standaard aan.

Begin misschien al eens met je Wi-Fi wachtwoord te veranderen, je moet dan alle toestellen opnieuw instellen; maar de toestellen die je niet kent zullen ook niet opnieuw kunnen verbinden.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2711
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe alle toestellen verwijderen op MacBook?

Nieuw paswoord is het gemakkelijkste

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe alle toestellen verwijderen op MacBook?

@-Bart- Als je andere toestellen op je netwerk ziet zou ik gewoon alle paswoorden van je wifi en Telenet veranderen. 

Nadien zouden ze er niet meer mogen instaan als je een reboot hebt uitgevoerd van je Telenet modem.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.