Beantwoorden
sniffers
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Hoe het verbruik controleren per mac adres

Hoe het verbruik controleren per mac adres.  Via telemeter is dit enkel globaal. 

0 Likes
9 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Hoe het verbruik controleren per mac adres

Gewoon via het programma “activiteitenweergave” in de map “hulpprogramma’s”.
In de lijst kun je dat zien per programma (zowel fysiek als virtueel), en klik je op de “systeemgeheugen” tab dan zie je het totale gebruik staan:

beschikbaar = geheugen dat nog niet voor iets is gebruikt.
Wired = geheugen dat voornamelijk door het systeem wordt gebruikt.
Actief = geheugen gebruik van open staande programma’s.
Inactief = geheugen dat gebruikt was door recent gesloten programma’s (kan dus weer vrij komen voor andere)

En als je wilt weten of je genoeg geheugen hebt voor een bepaalde taak, deel dan de page-ins door de page-outs. Zolang dit rond de 10 zit of hoger heb je genoeg RAM, wordt het klein (b.v.b. 5 of zo) dan heeft extra RAM nut.

0 Likes
sniffers
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Hoe het verbruik controleren per mac adres

Mss was ik te kort met mijn vraag.  Het gaat over het internetverbruik.  Ik heb een account met verschillende personen die erop surfen.  Zie veel verbruik maar niemand weet van iets, dus via het verbruik per mac adres wil ik nagaan wie er verantwoordelijk is voor het verbruik. 

bj1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Complimentendag Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Hoe het verbruik controleren per mac adres

Ik heb dezelfde vraag! Op mijn vorige router kon ik ook de lease times enz controleren, maar op mijn telenet zie ik niet de mogelijkheid. 

 

Niemand?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe het verbruik controleren per mac adres

Waarom kies je dan niet gewoon voor diezelfde router in combinatie met een modem-only?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sniffers
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Hoe het verbruik controleren per mac adres

Omdat ik het aan telenet vraag.  Begrijp volkomen wat je wil zeggen maar in de bestaande configuratie is dat geen oplossing.  Toch bedankt voor de tip.

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Hoe het verbruik controleren per mac adres


@sniffers@  schreef:

Omdat ik het aan telenet vraag.  Begrijp volkomen wat je wil zeggen maar in de bestaande configuratie is dat geen oplossing.  Toch bedankt voor de tip.


Dan ga je het effectief aan Telenet moet vragen via de helpdesk 015 66 66 66, Facebook of twitter.

 

Dit is een forum voor klanten door klanten. Telenet leest wel mee, maar de vragen komen niet rechtstreeks bij Telenet terecht.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Hoe het verbruik controleren per mac adres

@bj1

 

Die mogelijkheid is er niet en zal er waarschijnlijk nooit komen zonder een volledige overhaul van het systeem want momenteel kunnen er zelfs geen vast ip's ingesteld worden wat in mijn ogen veel belangrijker is dan lease times. (Ik zie ook niet echt een reden waarom je dat zou willen aanpassen.)

 

@sniffers

Gewoon uit interesse, waarom kan je precies je HGW niet veranderen door een modem-only?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
bj1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Complimentendag Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Hoe het verbruik controleren per mac adres

@Arthur2je hebt een punt. Het lijkt wel te kunnen, maar daar moet je blijkbaar een security pack voor aanschaffen of zo? 

 

Mijn voorkeur zou eigenlijk zijn een gescheiden guest netwerk in  te stellen, eventueel met throttling, maar ook daartoe zie ik niet de mogelijkheid. Tenzij ik heel slecht keek. 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Hoe het verbruik controleren per mac adres

@bj1Daar moet je helemaal niets voor aanschaffen hoor, behalve een eigen router als je dat niet hebt. 🙂

 

Met de Telenet HGW kan je zoals je zei geen gast-netwerk aanmaken. Met de meeste andere routers gaat dat wel.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes