Beantwoorden
QuickSimonSaat
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Hoe kan ik contact opnemen met mijn DHCP?

Hey iedereen.

 

Ik heb een paar dagen geleden mijn eerste pc gebouwd. Alles werkt perfect goed, maar ik kan me niet verbinden met het ethernet. De kabel werkt perfect goed, maar de DHCP wil geen correct IP-adres geven. Hierdoor kan ik dus niet op het internet.

 

Ik heb al alles geprobeerd bv. een statisch IP gebruiken, de drivers updaten/herinstalleren, ...

Ik ben al een paar dagen bezig met zoeken naar een oplossing, maar heb nog nergens een oplossing gevonden. Ik geloof dat het aan mijn DHCP ligt want als ik een nieuw IP aanvraag kan mijn computer er geen contact mee opnemen. 

 

Ik krijg telkens deze foutmelding bij diagnose:

Foto 1: dynamisch IP (DHCP kiest zelf)

Foto 2: statisch IP (Heb zelf een correct IP en default gateway ingevuld.

IMG_20181224_133615661.jpgIMG_20181224_134339054_HDR.jpg

 

Ik krijg hierdoor telkens het tekentje van ethernet met een geel bordje ervoor. Het vermeld dat het een "Unidentified network" is.

 

Alvast bedankt voor de hulp!

 

-Simon

0 Likes
22 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5242
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe kan ik contact opnemen met mijn DHCP?

Kan je onder Device Manager (Win+R > devmgmt.msc [enter]) eens kijken of je netwerkkaart wel goed geïnstalleerd is? Mogelijk heb je niet de juiste drivers geïnstalleerd. Indien niet, dan zal je ook daar dat gele bordje met uitroepteken zien.

 

Normaal gezien worden de drivers voor je (onboard) netwerkkaart samen met het moederbord geleverd. "vroeger" (mijn PC dateert van 2012) was dat op een CD-ROM. Geen idee of dat nog altijd zo is. Als je de netwerkkaart afzonderlijk geïnstalleerd hebt, dan moet je de drivers daar vinden.

 

Kan je ook eens tonen wat je hier ziet?

 

Win+R > cmd [enter] > ipconfig /all [enter]


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe kan ik contact opnemen met mijn DHCP?

Is er windows 10 op uw PC geinstalleerd?  Dan zie je rechts onderaan een klein schermpje afgebeeld staan. Daarop klikken en dan krijg je "netwerk en internetinstellingen". Dan op status klikken en vervolgens verbindingseigenschappen wijzigen. Netwerkprofiel zet je op Prive. Normaal zie je onderaan je IP adressen staan die toegekend zijn door DHCP. Als je alles afsluit en opieuw je PC opstart zou dit je probleem kunnen opgelost hebben. Zoniet moeten we verder zoeken.  Je kan eigenlijk maar weinig aan je DHCP veranderen, zeker niet op een Telenet router.

Als je via een vast IP adres wil werken moet je naar Ethernet, rechtsklikken en op eigenschappen klikken  en vervolgens op Internet Protocol versie 4 en eigenschappen klikken.

Daar kan je invullen: IP adres 192.168.0.90, subnet 255.255.255.0, gateway 192.168.0.1. Voorkeur DNS servers op automatisch laten staan of op 1.1.1.1 en 195.130.130.139

Succes



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
QuickSimonSaat
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Hoe kan ik contact opnemen met mijn DHCP?

IMG_20181224_144552599_BURST000_COVER_TOP.jpgIMG_20181224_144627395.jpgIMG_20181224_144755512_BURST001.jpgBedankt voor het snelle antwoord!

0 Likes
QuickSimonSaat
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Hoe kan ik contact opnemen met mijn DHCP?

Hey

 

Bij verbindingseigenschappen kan ik het profiel niet naar privaat wijzigen. Ik kan het gewoon een metered connection maken.

 

Ik zie ook nergens de ip adressen die de dhcp erkent staan.

 

Als ik een statisch ip probeer te gebruiken dan krijg ik de foutmelding: "no available default gateway"

Als ik dan een dynamisch gebruik krijg ik: "ethernet doesn't have a valid ip configuration"

 

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5242
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe kan ik contact opnemen met mijn DHCP?

De netwerkkaart lijkt correct te zijn geïnstalleerd en je lijkt in elk geval toch contact te hebben met de HGW (Home Gateway; modem/router) en je hebt een intern adres in de range van 192.168.0.*. Voor zo ver ik weet zijn dat de adressen die de HGW standaard uitdeelt.

 

Ik zie wel dat je de DNS servers hebt aangepast. Ik zou die gewoon op automatisch laten staan. Zoveel snelheidswinst zal je er niet uit halen en bovendien geef je je (surf)gegevens zomaar te grabbel aan Google. Als de dienst "gratis" is, dan betekent dat dikwijls dat jij als gebruiker het "product" bent. Ik weet niet of het gaat helpen, maar ik zou die instelling sowieso veranderen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe kan ik contact opnemen met mijn DHCP?

@QuickSimonSaatIk zie je afbeeldingen nog niet. Default gateway moet je bij een fixed adress zelf ingeven en dat is je router 192.168.0.1. En "metered" heb ik nog niet tegengekomen wel public of private. En heb je de adapter al eens uitgeschakeld, eventjes gewacht en opnieuw ingeschakeld. En heb je de aansluiting / kabel al eens getest op een andere pc of laptop om te zien of deze wel degelijk werkt.

 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
QuickSimonSaat
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Hoe kan ik contact opnemen met mijn DHCP?

De reden waarom ik een ip heb is omdat ik dat zelf heb ingesteld, niet door de dhcp.

Als ik het allemaal op automatisch laat staan dan krijg ik geen default gateway en mijn ip adres is totaal verkeerd. (niet volgens het formaat van 192.168.0.xxx)

 

De dhcp wil dus niet correct werken en mij een werkend ip adres geven.

0 Likes
QuickSimonSaat
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Hoe kan ik contact opnemen met mijn DHCP?

Het blijkt dat ik pas een netwerkverbinding privaat kan zetten als ik ermee verbinding heb, maar dat heb ik niet. Het is nog altijd een unidentified network omdat mijn dhcp geen correct ip wil uitdelen die volgens het formaat van de default gateway is (192.168.0.xxx). Dat is wat ik tot nu toe weet.

 

Het probleem ligt dus bij de dhcp die niet correct werkt.

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan ik contact opnemen met mijn DHCP?

@QuickSimonSaat

 

Zoals hoger reeds vermeld, test uw netwerkkabel eens op een ander toestel of probeer gewoon eens een andere kabel.

 

Als uw PC geen goede verbinding heeft met de router moogt ge proberen en instellen wat ge maar wilt, het zal nooit werken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
QuickSimonSaat
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Hoe kan ik contact opnemen met mijn DHCP?

De kabel werkt perfect goed op mijn 2 andere laptops. Geen enkel probleem daarmee. Dus zou deze kabel dan toch ook moeten werken op mijn pc?

 

Een andere kabel hebben we niet.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe kan ik contact opnemen met mijn DHCP?


@QuickSimonSaat  schreef:

Het probleem ligt dus bij de dhcp die niet correct werkt.

 


Maar die DHCP werkt wel correct voor je laptops? Wat dat is dezelfde DHCP server zowel bedraad als via WiFi. Krijgen die een IPadres ergens tussen 192.168.0.100 en 254? In elk geval heel raar. Is dit een aparte netwerkkaart of eentje die op het moederbord zit? Gigabit? Het is toch zo geen kabel zoals Telenet er een tijdje in zijn starterboxen heeft gestoken alleen 1,2,3 en 6 geconnecteerd en de ander 4 draadjes gewoon weggelaten.

Eigenlijk werkt het DHCP protocol niet goed.

Client wordt aangesloten

Client stuurt en verzoek uit. Tenzij er al een Fixed IP adres is ingesteld met subnetmask en Default gateway.

DHCP antwoord.

Client bevestigd dat hij de betrokken waarden gaat gebruiken.

DHCP bevestigt nogmaals.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
QuickSimonSaat
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Hoe kan ik contact opnemen met mijn DHCP?

Jammergenoeg is onze router enzo van telenet redelijk oud. De ethernet kabel die ik probeer te gebruiken die gaat door de muur naar boven tot in mijn kamer. 

 

Mijn netwerkadapter is geen netwerkkaart, maar is vast geinstalleerd op het moederbord. 

 

De dhcp heeft vroeger via wifi mijn laptops dus een ip gegeven, maar voor mijn vaste pc doet hij dat niet correct. Het ip dat hij automatisch geeft is compleet incorrect en werkt dus niet. 

 

Als ik een ip, subnetmask en default gateway ingeef dan is mijn ip inderdaad wel het gene dat ik ingeef, maar ik krijg dan toch nog een foutmelding: "The default gateway is not available".

Ik heb de default gateway op 192.168.0.1 gezet.

Enig idee waarom dit nog altijd fout is als ik alles juist heb ingevuld?

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe kan ik contact opnemen met mijn DHCP?

Dan zou ik toch eens opteren om de modem eraf te nemen en te gaan omruilen in een center. Die communicatie loopt blijkbaar goed fout.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
QuickSimonSaat
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Hoe kan ik contact opnemen met mijn DHCP?

Een nieuwe modem is direct 85 euro. Als de ethernet kabel werkt op mijn laptops dan moet dat toch ook op mijn vaste computer? 

 

Ik snap gewoon niet waar het systeem foutgaat. Ik heb alle oplossingen die ik maar kon vinden geprobeerd en telkens is er 0 resultaat.

 

Ik probeer nu via de telenet website een vast ip adres aan te maken en beheren, maar krijg ik weer een of andere foutmelding dat telenet even niet kan 

 

en dan kan het nog heel waarschijnlijk zijn dat een nieuwe modem voor niets zal helpen.

 

Ik ben ten einde raad.

0 Likes