Beantwoorden
QuickSimonSaat
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Hoe kan ik contact opnemen met mijn DHCP?

Hey iedereen.

 

Ik heb een paar dagen geleden mijn eerste pc gebouwd. Alles werkt perfect goed, maar ik kan me niet verbinden met het ethernet. De kabel werkt perfect goed, maar de DHCP wil geen correct IP-adres geven. Hierdoor kan ik dus niet op het internet.

 

Ik heb al alles geprobeerd bv. een statisch IP gebruiken, de drivers updaten/herinstalleren, ...

Ik ben al een paar dagen bezig met zoeken naar een oplossing, maar heb nog nergens een oplossing gevonden. Ik geloof dat het aan mijn DHCP ligt want als ik een nieuw IP aanvraag kan mijn computer er geen contact mee opnemen. 

 

Ik krijg telkens deze foutmelding bij diagnose:

Foto 1: dynamisch IP (DHCP kiest zelf)

Foto 2: statisch IP (Heb zelf een correct IP en default gateway ingevuld.

IMG_20181224_133615661.jpgIMG_20181224_134339054_HDR.jpg

 

Ik krijg hierdoor telkens het tekentje van ethernet met een geel bordje ervoor. Het vermeld dat het een "Unidentified network" is.

 

Alvast bedankt voor de hulp!

 

-Simon

0 Likes
22 reacties
QuickSimonSaat
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Hoe kan ik contact opnemen met mijn DHCP?

Ik probeer nu mijn dhcp te herstarten via services.msc, maar ik krijg opnieuw een foutmelding dat ik geen access heb. Ik heb mezelf dan permissie gegeven via regedit om de dhcp herop te starten maar kan dat nog altijd niet ook al ben ik administrator en heb ik mezelf dus permissie gegeven.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7800
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe kan ik contact opnemen met mijn DHCP?

DHCP reageert alleen maar op een correcte oproep van de client. En vermits je zelfs met een vast IPadres en juiste instelllingen, waar dan geen DHCP aan te pas komt, geen connectie krijgt dan is er volgens mij iets mis met de netwerkkaart of bekabeling of de modem. Of een combinatie van beiden.

Stap morgen eens een Center binnen om je huidige modem om te ruilen voor een andere (nieuwere) versie en vraag ondertussen zo een gratis UTP kabel van 10 meter. Kunnen ze uit een starterbox halen. En dan zien wat dit geeft.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5209
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan ik contact opnemen met mijn DHCP?

@QuickSimonSaat

 

Als de kabel werkt met uw laptops en uw laptops kunnen surfen is er niks mis met uw modem ook niet.

 

De enige logische oorzaak is dan een defecte netwerkkaart in uw PC. En geloof me, ge ziet dat niet met het blote oog, en zelfs niet in  "apparaatbeheer" van Windows. Daar kan perfect staan "dit apparaat werkt correct" en toch kapot zijn. Heb ik zelf al meegemaakt.

 

Als het geen insteekkaart is maar vast op het moederbord, geen paniek, ge kunt deze altijd disabelen in apparaatbeheer en een PCi express (of ook gewoon PCi, naar gelang welke sloten je vrij hebt) insteekkaart installeren. Is het wel een insteekkaart, gewoon een andere erin.

 

Dat zou moeten helpen. Zo een netwerkkaart kost nu ook weer niet zo heel veel ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Van_Keer_Robin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Hoe kan ik contact opnemen met mijn DHCP?

Hallo,

 

Ik heb op de afbeelding gezien dat he DHCP niet aan staat. Je moet deze aanzetten, anders moet je alles zelf aanzetten. Ook moet je op mijn.telenet.be nakijken wat je default DHCP gateway adres is. Dit het je nodig als je zelf een adres ingeeft.

Je moet dat eerst veranderen om een geldig ip adres te krijgen.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Robin

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7800
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe kan ik contact opnemen met mijn DHCP?

@Van_Keer_RobinAls je een fixed IP instelt moet je geen DHCP aanzetten op je PC. Enkel het correcte IPadres, subnetmask, default gateway en eventueel DNS servers.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5272
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe kan ik contact opnemen met mijn DHCP?

@StefaanH

 

Het is een onboard netwerkkaart. Als die niet werkt, dan moet hij geen nieuwe kaart halen, maar zijn moederbord omruilen. Ik ga er vanuit dat er nog garantie op is.

 

@QuickSimonSaat

 

Je modem inruilen hoeft niet per se geld te kosten. Maar ik ben het eens met StefaanH: als het met diezelfde kabel wél werkt met je laptop, dan scheelt het niet aan de kabel of aan de modem.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Van_Keer_Robin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Hoe kan ik contact opnemen met mijn DHCP?

Kan je dan de default gateway pingen? Je moet op mijn.telenet.be nakijken of je in het juiste netwerk zit.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5209
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan ik contact opnemen met mijn DHCP?

@QuickSimonSaat

Soms moet je het niet te ver zoeken. Wanneer het een vaste kaart op het moederbord is, check dan eens in het BIOS of ze wel "enabled" is ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes