Beantwoorden
kurt75
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe lijnsnelheidstatistieken in mbps verkrijgen?

hallo

is het mogelijk om dmv snmp onze modem uit te lezen, betreft een Motorola/CV6181E. Dit om lijnsnelheidstatistieken in mbps te verkrijgen op één of andere manier.

 

Titel aangepast door Bjarne (mod) | Originele titel: lijnsnelheidstatistieken in mbps

0 Likes
8 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Hoe lijnsnelheidstatistieken in mbps verkrijgen?

Neen. Toegang tot de modem wordt door Telenet geblokkeerd.

 

Misschien niet direct gerelateerd aan je vraag, maar de CV6180E (e-MTA modem) is een Docsis 3.0 8*4. Dit is een redelijk verouderd type modem (8 downstream kanalen).

Misschien te overwegen om deze in te ruilen tegen een CV8560E (E-router). Dit is een Docsis 3.1 modem + Docsis 3.0 32*8 (32 kanalen downstream).

  • Deze modem kan gigabit aan.
  • Zelfs met een lager abonnement (vb Internet All 300/30) zal je met een CV8560E veel vlotter de beloofde snelheid kunnen halen dan met een 8*4 modem 

Via de Mac passtrough bridge krijgt je eigen router ook een publiek IPv4 adres (net zoals met jouw huidige Motorola/CV6181E).

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe lijnsnelheidstatistieken in mbps verkrijgen?

Voor zover mij bekend kan je dit gewoon op een PC installeren en die PC aan je modem router hangen. En die kan monitoren.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe lijnsnelheidstatistieken in mbps verkrijgen?


@igvfer  schreef:

Voor zover mij bekend kan je dit gewoon op een PC installeren en die PC aan je modem router hangen. En die kan monitoren.

 


Dat is ook hetgeen ik ervan denk. Ik vond de vraag al een beetje vreemd ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe lijnsnelheidstatistieken in mbps verkrijgen?

Ik heb ondertussen eens de probeerversie gedownload en het blijkt iets te zijn die vanuit de Cloud werkt. En dan begin ik al te huiveren...;-(

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kurt75
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe lijnsnelheidstatistieken in mbps verkrijgen?

tx voor de tip. Ik maak er werk van.

0 Likes
kurt75
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe lijnsnelheidstatistieken in mbps verkrijgen?

met momenten zit ik met trager internet. Ikzelf zit dan bijv. te teams'en voor het werk, mijn jongste YouTubet, mijn oudste speelt fortnite en mijn vrouw is bezig op een vpn naar haar werk. Ik wil dan zien wat mijn internet trekt in mbps. Mogelijk word ik gewoon geconfronteerd met de max lijnsnelheid. Wou dit checken dmv statistieken, maar telenet stelt dit niet ter beschikking. Is doorgaans voorhanden voor professionele verbindingen. Dus dacht ik, ik kan het misschien zelf uitlezen. Maar werken met een pc is wat omslachtig. Die moet dan altijd draaien en welke software zou ik dan draaien? Misschien kan ik iets opzetten met mijn Synology (wel geen docker) die hangt aan de kabel maar de modem moet dit natuurlijk toelaten.

0 Likes
kurt75
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe lijnsnelheidstatistieken in mbps verkrijgen?

wat zou ik kunnen installeren?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe lijnsnelheidstatistieken in mbps verkrijgen?

Ge kunt hier al eens een kijkje nemen.

 

De tool Site24x7 ondersteunt bvb de snmp monitoring. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je kunt uittesten met een free trial. Er zullen in dat lijstje ook wel "helemaal free" tools zitten.

 

Moest iemand anders hier meer ervaring in hebben, feel free om advies te geven.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.