Beantwoorden
Fsaelens1
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Hoe verbinding met UTP-kabel verbeteren?

Beste

 

Zoals velen werk ik van thuis uit en hebben wij telenet internet. 

We hebben ze laten aansluiten rond Augustus vorig jaar. 

Nu wordt het echter zeer duidelijk dat dit internet zeer ondermaats is voor wat wij maandelijks betalen. 

 

Ik zit met een vaste kabel in mijn computer en behaal conqequent deze parameters; 

Fsaelens1_2-1617964901280.png

 

 

Onmogelijk dus om op een degelijke manier te werken, tevens horen wij rond ons veel mensen die actief op zoek zijn naar een andere provider specifiek voor die redenen. Zijn er nog mensen die een gelijkaardig euvel ervaren? Welke providers doen wel wat ze beloven? 

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Internet - Zeer slecht

0 Likes
12 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe verbinding met UTP-kabel verbeteren?

@Fsaelens1  

Hoe is je vaste kabel dan verbonden aan de modem van telenet zelf of heb je er nog een eigen router tussen staan of powerlines of een Ap ? 

 

De speedtest die je hebt gedaan , zijn diezelfde resultaten ook in een andere speedtest hetzelfde ? Heb je met andere toestellen het zelfde probleem met het 'trage' internet ? 

 

Dit zijn mijn resultaten , draadloos gemeten met de Ookla speedtest. Heb een bundel All internet en tv , geen optie speedboost op dit moment. Dus ik moet 300 Mbps halen en daar kom ik zeker heel goed dichtbij. Dus Telenet doet wat die belooft. 

Schermafbeelding 2021-04-09 om 12.53.04.png

 

Welk abonnement heb je ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Fsaelens1
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Hoe verbinding met UTP-kabel verbeteren?

Dag Patrick,

 

Dank voor jou input! 

Ik teste net via OOKLA en had gelijkaardige resultaten. 

 

Sowieso schommelt het immens. 

 

Ik heb via de elektricien een kabel rechtstreeks van de telenet modem naar mijn PC voorzien die op het eerste verdiep boven de living staat (recht naar boven dus). 

 

Ik moet toegeven dat het soms wel een nostalgische vibe heeft, indien mijn vriendin een serie wil bekijken ofzo dan ''reserveert'' ze het internet want anders is is het onmogelijk te streamen. 

Het voelt dus als vroeger aan; een verbinding via de telefoonlijn waar maar 1 persoon van het gezin kan gebruik van maken van de connectie. 

 

De roddelmolen laat me weten dat Telenet een soort ''ring'' rond onze wijk heeft, indien er teveel gebruikers op zouden zitten dat het internet immens stagneert, correct al dan niet geen idee maar ik moet voor ons wel een degelijke oplossing voorzien. Is trouwens ook helemaal niet goedkoop gelet de kwaliteit! 

 

Wij hebben ook de service die U heeft, normaliter zou ik 300mb/s moeten halen. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe verbinding met UTP-kabel verbeteren?

@Fsaelens1  

Dus rechtstreeks aan de modem dien je 300 MBPS te halen , ik meet het dan nog draadloos met een Mesh wifi systeem er tussen dus zonder kabel aan de modem , zonder wifi van de modem. 

 

Kan je eens de pc of een laptop mee pakken naar de plaats van de modem en daar eens met een andere kabel proberen en dan nog eens een speedtest te doen ? 

 

Het is wel zo dat als er veel gebruikers zijn in jullie straat dan kan de snelheid zeker drastisch zakken maar zo heel drastisch is wel overdreven hoor dat mag niet. Als je echt veel gebruikers nu hebt die thuis werken zou je toch op zijn minst 200 Mbps moeten halen en daar zitten jullie heel ver vanaf. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe verbinding met UTP-kabel verbeteren?

Er is geen enkele provider in België die sneller is dan Telenet (tenzij je glasvezel neemt).

 

Telenet is ook de enige provider die doorgaans de beloofde snelheden levert (snelheid niet afhankelijk van de afstand tot de node).

 

Als dat niet het geval is (zoals bij jou) is er duidelijk een storing en een technische interventie noodzakelijk

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Hoe verbinding met UTP-kabel verbeteren?

Als uw snelheid aan de telenet modem via een UTP kabel goed is dan is alles OK voor Telenet. Verder in huis of via WiFi is uw eigen verantwoordelijkheid.

Snelheidstesten doe je ook met een telenet server. Men kan altijd een snelheidstest doen met een server in Nieuw Zeeland of Australië, dat die testen dan slecht uitvallen is niet de fout van Telenet.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Hoe verbinding met UTP-kabel verbeteren?

Ook naar een server in nieuw zeeland of australie moet telenet een goede verbinding voorzien.

 

het internet beperkt zich niet tot de enge leefwereld van telenet hé

 

voor de starter: waarom informeer je niet eens bij proximus, scarlet of edpnet

zij werken via de telefoonkabel

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe verbinding met UTP-kabel verbeteren?

Je schrijft dat de vriendin ook gebruik maakt van de verbinding om te streamen. Is dit via een digibox, of wat voor verbinding gebruikt ze? Hoe is die aangesloten?

Heeft iedereen in huis last van de langzame verbinding?

 

Is er eventueel een laptop in huis? Dan zou ik eens proberen die rechtstreeks met een UTP op het modem aan te sluiten, kort bij het modem (dus zonder wandcontactdozen, patchkabel of andere dingen ertussen).

Of anders misschien wifi?

 

Het is niet zeer waarschijnlijk, maar het zou een probleem met de modem kunnen zijn. Telenet kan zien dat de verbinding tot in het modem goed functioneert, maar er zou bijvoorbeeld een probleem kunnen zijn met de geintegreerde switch.

Welk type modem gebruik je (kijk het beste even op de sticker voor het model nummer). Probeer de UTP kabel eens in een andere poort.

 

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Hoe verbinding met UTP-kabel verbeteren?

@Ex Netweter

Telenet kan enkel een download en upload snelheid garanderen op zijn eigen netwerk !

 

Als er een andere provider of een backbone aan te pas komt kan Telenet daar niets aan veranderen. Als een server ergens in de wereld de data traag stuurt dan kan Telenet die data maar aan die trage snelheid aan zijn klant aanbieden.

Zelfs als er een server in het Telenet netwerk zij data maar traag aanbied dan kan Telenet deze niet sneller aan de klant geven.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jozefken
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi!

Hoe verbinding met UTP-kabel verbeteren?

Als telenet zorgt dat het zijn connectirs met andere providers en netwerken in orde heeft, dan zal een speedtest altijd een goed resultaat geven.

 

speedtest draaien op performante servers, die gaan heus geen trage connectie voorzien

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Hoe verbinding met UTP-kabel verbeteren?

Deze 2 voorbeelden geven toch duidelijk dat er grote verschillen kunnen zijn en Telenet kan daar niets aan doen.

Ik heb natuurlijk een extreem verre server gekozen.

20210410-171838-ScreenShot.JPG

 

20210410-171715-ScreenShot.JPG


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jozefken
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi!

Hoe verbinding met UTP-kabel verbeteren?

Thans een perfect voorbeeld

 

Ik haal stukken betere waarden op de australische vodaphone server

 

je denkt toch echt niet dat vodaphone een slechte connectie implementeerd

 

telenet neemt echter bijna altijd een liberty global route

 

daar waar andere providers optimalere connecties implementeren

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Hoe verbinding met UTP-kabel verbeteren?

Andere servers in Perth geven gelijkaardige resultaten. Mijn hoogste download was 33 Mbps.

Het is de afstand en de belasting op de backbones die zorgt voor de tragere downloads en uploads.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes