Beantwoorden
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Hoe winkelmandje instellen via webruimte van Telenet?

Voor een website op de gratis webruimte van Telenet ben ik bezig met het maken van meerdere pagina's met artikelen die bezoekers kunnen bestellen.
De bestelling moet dan via mail of een contactformulier doorgeven worden maar het zou makkelijker zijn (en minder kans op fouten) als dat met een soort van winkelwagentje kan gebeuren zodat de bestelling automatisch in mijn mailbox terechtkomt. Automatische betaling hoeft (voorlopig) niet.

Indien dit kan, is er dan iemand die mij daarvoor een html-code en/of css kan bezorgen?

Als de pagina's er zowel op desktop als op smartphone dan ook nog eens netjes uitzien (kolommen of tabellen die dus mee 'verspringen') zou het helemaal top zijn.

Handig weetje: de site wordt gemaakt met Dreamweaver.

 

Wie helpt me uit de nood?

Alvast dank voor de moeite.

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: winkelmandje webruimte Telenet

0 Likes
4 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe winkelmandje instellen via webruimte van Telenet?

@toontje 

De gratis webruimte van Telenet is onbeveiligd. Dit wil zeggen enkel te benaderen met http en niet met https. Het risico is groot dat alle belangrijke browsers een probleem gaan geven als je vertrouwelijke informatie opvraagt. Als je op zeker ogenblik toch wenst dat er betaald wordt, dan zal dat zeer moeilijk gaan.

Als een klant bestelt, is het best dat de mail van de klant komt. Je kan wel invoervakken voorzien, maar gebruik dan de mailto optie. Hierbij wordt de e-mail van de klant gebruikt. Je kan onder andere hier wat meer info vinden.

 

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe winkelmandje instellen via webruimte van Telenet?

Voor wat je wilt lijkt me de gratis webruimte ongeschikt. Zoals vermeld ondersteund deze geen https (enkel http).

Er wordt ook geen php ondersteund. Deze webruimte is echt heel basic, en daarbij ook zeer beperkt in grootte.

 

Ik denk dat je voor deze behoeftes toch beter naar een andere oplossing zoekt.

Gratis zal het denk ik niet lukken.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Hoe winkelmandje instellen via webruimte van Telenet?

Dank voor je antwoord.

Zoals ik al zei, is het niet de bedoeling dat er via de site kan betaald worden.

Het is me bekend dat de webruimte van Telenet daar niet veilig genoeg voor is.

 

‘Je kan wel invoervakken voorzien, maar gebruik dan de mailto optie. ‘

Kan ik dan naast elk artikel bijvoorbeeld het woord ‘bestellen’ zetten zodat, als de klant op ‘bestellen’ klikt, de omschrijving van dat artikel automatisch naar mijn emailadres verstuurd wordt?

Dat zou handig zijn om te vermijden dat de omschrijving foutief wordt overgetypt in de mail.

 

Alvast dank voor het mee denken.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe winkelmandje instellen via webruimte van Telenet?

@toontje 

 

Dat kan. Je gebruikt hiervoor Javascript. Een website op users.telenet.be kan bestaan uit html-, css-, Javascript- en mediabestanden.

 

De klant vult in en klikt en hierdoor zal het e-mailprogramma van de klant openen en het bestemmingsadres (uw e-mailadres), onderwerp en inhoud vul jij op met je website. Het verzendadres komt er normaal ook vanzelf in. De klant kan alles nog wijzigen en de klant verzend de e-mail (of verzend die niet). 

Je weet natuurlijk niet of de klant wel op zijn computer werkt en niet ergens anders (hotel, bibliotheek, internet café, ...).  Als de klant uitsluitend zijn mail beheert via een webapplicatie lukt het ook niet. Je weet ook niet of de klant een standaard e-mailprogramma ingesteld heeft.

0 Likes