24757
netweters
|
152456
antwoorden
|
20708
vragen
|
Hoi iedereen!
Sinds een 2 tal weken merk ik enorme lag spikes en zie ik mijn ping de lucht in schieten. Dit is te merken bij het surfen op de gsm via wifi, alsook bij het gamen rechtstreeks verbonden via UTP-kabel naar de modem.
Ik heb hier nooit last van gehad, het internet valt niet uit maar het valt wel voor een aantal seconden weg.
Zo kan ik bijvoorbeeld geen webpagina's meer openen, of bij het gamen staat ineens alles even stil voor een aantal seconden..
Aan wat zou dit kunnen te wijten zijn? Ik heb alvast al een technieker ingepland!
Nog even vermelden, verder gebruik ik een powerline van telenet voor de beneden verdieping die staat ingesteld op 2.4 & 5ghz frequentie apart.
Zie hier een ping test naar 8.8.8.8
Welk modem heb jij? Al reset gemaakt?
Ik had ook zulke problemen en overstap naar DOCSIS 3.1 heeft geholpen.
https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/internet-PING-PACKETLOSS/m-p/157205
Heb je effectief getest met een rechtstreekse UTP-kabel op de modem zonder gebruik van powerline en wifi?
Bij gamen via powerline of wifi is het aannemelijk dat er soms storingen optreden en je dus lag spikes hebt.
Storingen zijn bij powerline haast niet te verhelpen: elektrische apparaten (zelfs van de buren) kunnen storingen veroorzaken op de elektriciteitskabels.
Ook bij Wifi kan elk mobiel toestel in je buurt een deeltje van de bandbreedte opgebruiken waardoor de wifi op je eigen toestel plots veel trager gaat.
Gamer en stabiele ping is levensbelangrijk? Gebruik dan alleen UTP-kabel.
Hoi, in elke kamer boven zit een UTP stekker in de muur om rechtstreeks met de modem te verbinden.
Deze kabel loopt via de zolder en zo dan helemaal richting de kelder rechtstreeks naar beneden. Natuurlijk zitten er enkele meters kabel tussen, maar toch zou een rechtstreekse verbinding deze packet loss niet mogen geven...
Dus om op uw vraag te antwoorden. Neen het is een rechtstreekse UTP kabel naar modem zonder gebruik van powerline.
De modem die ik heb zitten is een DOCSIS 3.0 CH7465LG-TN
Nu weet ik niet of het hier iets mee te maken heeft... maar telener heeft sinds begin februari alle abonees met ALL internet + TV automatisch naar het 1Gbs netwerk upgegrade.
Dit was zonder mijn toestemming en heb ook al een downgrade naar ALL internet aangevraagd (300Max download).
Ik zag per toeval ineens een download snelheid van 900... terwijl ik dit nooit had gevraagd.
Oké, veel kans dat het een probleem is met het Telenet-coaxnetwerk.
Als Telenet iedereen met 300 Mbps downstream + TV Iconic upgrade naar 1 Gbps downstream met de bijhorende vervanging van modems naar EuroDOCSIS 3.1 kan dat impact hebben op de stabiliteit van het coaxnetwerk.
Hopelijk kan de technieker het oplossen.
Het is correct dat alle abonnees van ALL Internet kort geleden van ambtswege zijn overgezet naar GIGA Internet. Zonder bijkomende kosten, want het huidige GIGA Internet kost exact evenveel als het oude All Internet, enkel heb je meer UP en DOWN snelheid. Vermits er geen meerkost aan verbonden is heeft Telenet waarschijnlijk gemeend van daar iedereen een plezier mee te doen.
Ikzelf heb daar ook geen behoefte aan en heb een downgrade naar (het nu dus voor mij goedkopere) het "nieuwe" All Internet gevraagd (en gekregen).
Als Telenet iedereen met 300 Mbps downstream + TV Iconic upgrade naar 1 Gbps downstream met de bijhorende vervanging van modems naar EuroDOCSIS 3.1 kan dat impact hebben op de stabiliteit van het coaxnetwerk.
Antwoord is simpel
Boost cadeauke van 15 euro
Dat zullen ze nooit doen.
Exact hetzelfde als mijn standpunt.
Ik heb geen 1Gbs download nodig dus wil gewoon terug all internet voor 70 euro per maand.
Dat lijkt een probleem want volgens hun zit ik op all internet, maar op mijn telenet -> abonnement zit ik op GIGA internet.
Alsook werd ik deze maand GIGA aangerekend ondanks het telefoontje om het abonnement te wijzigen.
Da's vreemd, ik heb het gewoon gevraagd en gekregen, zonder probleem ...
Ik zou de klantendienst nogmaals contacteren en vriendelijk verzoeken om dit recht te zetten. Schrijf uw tekst bondig, ondubbelzinnig en duidelijk zodat men later niet het argument kan hanteren dat uw vraag niet duidelijk was.
Dan moet je je aanrekening betwisten, als je op datum X vraagt om naar het abonnement van 70 euro/maand over te schakelen moet Telenet vanaf datum X die prijs aanrekenen.
Als ze jou niet willen terugschakelen naar all internet aan 70 euro schakel je ombudsman in.
Ze hebben voor deze maand wel reeds een creditnota aangemaakt -17 euro (87 - 70).
Maar ik ben niet van plan elke maand een creditnota aan te vragen...
Ik heb tevens ook geen enkele bevestigingsmail gekregen dat mijn abonnement terug gezet is naar ALL internet voor 70 euro.
Of uw abo is teruggezet kun je zelf nakijken in "mijn telenet".
Volgens hun systeem bij telenet zit ik op all internet. (Dit werd mij daarnet in de telenet winkel medegedeeld)
Doch zegt mijn snelheid/factuur/MIJN telenet iets helemaal anders.