Beantwoorden
Adrenalen
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hulp nodig met POE voor Bobcat Miner

Hey, 
Ik had een vraagje of dit mogelijk was via POE:
Ik heb een bobcat miner besteld en nu was mijn vraag of ik deze via POE zou kunnen stroom aanleveren.

Specs bobcat miner: 
https://d523ddbc-be3d-4ce8-9f4a-86e1d9b2472b.filesusr.com/ugd/a849fd_9ab42b9c92464c24a20e0e364ffcbb2...

Nu had ik gedacht deze POE injector en splitter te kopen:
https://www.allekabels.be/power-over-ethernet/7394/1169868/poe-injector-en-splitter-set.html

En dan een 40m UTP kabel ertussen.

Is het hiermee mogelijk om door die UTP kabel die miner stroom aan te leveren met deze toestelletjes en moet ik hier voor de UTP kabel naar iets speciaals zien ofzo?

Ik ken niets van POE dus alle hulp is welkom 😛

Thx, Len.

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: POE hulp nodig.

Tags (1)
0 Likes
15 reacties
Adrenalen
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hulp nodig met POE voor Bobcat Miner

En dan ook nog: 
Moet ik ergens op letten als ik hier een UTP kabel voor ga aankopen?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hulp nodig met POE voor Bobcat Miner

@AdrenalenVolgens de specs is dit toestel niet voorzien van POE. Dus moet je eigenlijk 2 dingen hebben. Aan de vertrekzijde een POE injector om stroom op je ethernet (UTP) te steken en aan de andere zijde net het omgekeerde om de stroom terug van je ethernet af te halen. Met het setje dat je hier aangeeft ben je nog niets hoor. Je moet nog een 12V adapter hebben om de stroom erop te steken. Als je van plan bent om in de toekomst nog meer dergelijke POE toestellen aan te sluiten ben je misschien beter af met een POE switch aan de ene zijde en dan eventueel splitters aan de andere kant.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Adrenalen
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hulp nodig met POE voor Bobcat Miner

Bedankt voor de reply,
Bij die bobcat miner zit een stekker bij om in de pries te steken.
Ik dacht dat ik die dan aan de POE injector moest aansluiten zodat die kabel eigenlijk verlengd zou worden door die utp?
En dan aan die poe splitter zit een contact dat ik in die miner kan steken?

Edit:
In de specs van die bobcat miner zie je dat er een DC12V adapter bij zit, deze zou normaal toch goed moeten zijn om die injector van stroom te voorzien niet?

Edit 2:
Ik ga zoiezo geen meerdere van deze apparaten via POE aansluiten, deze moeten minimum 300meter van elkaar aangesloten worden dus ga ik altijd met een enkele splitter moeten werken.
+

Moet ik ergens op letten van UTP kabel te kopen om die POE te laten werken?

Dikke merci al!

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Hulp nodig met POE voor Bobcat Miner

Een UTP kabel mag slechts 100m lang zijn he.  Indien langer zal je onderweg één of meerdere switches er moeten tussen zetten.
https://www.utp-kabel.nl/blog/verschil-cat5e-en-cat6.html

 

Ik denk dat je een aantal dingen door elkaar haalt.

 

Een apparaat dat POE ondersteunt word soms met een voeding geleverd, zoals in jouw geval.

De voeding wordt dan gebruikt om het toestel rechtstreeks van voeding te voorzien, zonder POE dus.

Die voeding dient dus niet om een POE injector te voeden, die hebben hun eigen voeding.

De bedoeling van een POE injector is om stroom te injecteren aan de bron, zodat je toestel slechts enkel met een UTP kabel hoeft te worden aangesloten.  De POE injector op zich heeft dus ook stroom nodig.

 

Kijk goed na of je toestel weldegelijk POE ondersteunt, en indien ja welk type.

Indien je toestel meer dan 15,4 Watt nodig heeft, dien je voor POE+ te gaan.

https://www.routershop.nl/klantenservice/product/alles-over-power-over-ethernet-poe/


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hulp nodig met POE voor Bobcat Miner

@Steven-E @Adrenalen  Hetgeen aangehaald wordt kan wel gebruikt worden via POE maar het toestel op zich niet rechtstreeks. Echte POE toestellen heb je enkel de UTP aansluiting nodig. Het stroom en data gedeelte wordt uit elkaar gehaald intern in het toestel. Nu moet je aan de ene zijde 12V op de UTP kabel steken en aan de andere zijde die 12v er terug afhalen en dat doe je met de splitter. Tot 100m zal dit vrij vlot gaan. Maar.... je hebt wat stroomverlies over lange afstand en dus blijft de vraag of je na 40m nog 12V over hebt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Adrenalen
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hulp nodig met POE voor Bobcat Miner

Merci voor u antwoord Steven!

 

Ja, de kabel die ik moet trekken is maar 30meter.

 

Het bakje dat ik van stroom moet voorzien heeft geen poe ondersteuning, daarom dat ik dacht aan het eind van die utp kabel een poe splitter te zetten zodat ik van die splitter een jack had om in de power jack van dat bakje te steken dat stroom nodig heeft.

 

https://store.rakwireless.com/products/bobcat-outdoor-enclosure-kit

 

Dit is een Amerikaans bedrijf dat outdoor enclosures voor dat bakje maakt en daardoor ben ik wat beginnen zoeken hoe dit met die POE juist werkt 😅

Bij die fotokes zie je dat ze ook een splitter gebruiken op het einde om stroom te leveren via een jack. 

 

Maar ik kan niet veel info vinden over wat voor injector ik zou moeten hebben en zoals je zegt, die injector moet gevoed worden.

 

Maar dit gaat dan niet met de dc adapter die bij de bobcat miner zou zitten?

 

Ik dacht dat als je die dc adapter van de bobcat miner in die injector zou pluggen om die van stroom te voorzien dat die utp kabel eigenlijk gewoon werkt als een verlengkabel.

 

Srry als dit dom klinkt.

Had nog nooit van POE gehoord 😅

 

Thx,

Len. 

0 Likes
Adrenalen
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hulp nodig met POE voor Bobcat Miner

Thx Ignace!

Denk jij dat die injector gewoon te voeden valt met die stroomkabel van de bobcat miner of zou ik daar nog wat speciaal voor moeten bestellen?

 

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hulp nodig met POE voor Bobcat Miner

De specificaties van de bobcat vermelden niet het verbruik/vermogen. Als dat zeer gering is zal de oplossing die je in gedachten hebt wel werken. Het wordt een ander verhaal als bijvoorbeeld de bobcat 24W verbruikt. Dat zou dan 2 Ampere betekenen bij 12 Volt.  Dat gaat de UTP kabel niet aankunnen.

Misschien kun je dit eens nakijken, of beter nameten?

 

Om Raspberry-Pi's op afstand van stroom te voorzien maak ik zelf gebruik van deze POE splitters.

Dat werkt perfect - heeft zelft het voordeel dat je geen injectors hoeft te gebruiken, maar standaatd POE vanaf een switch ook mogelijk is.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Hulp nodig met POE voor Bobcat Miner

@igvfer got it 👍

 

@Adrenalen ik zou ook eens horen in die specifieke communities van Bobcat (outdoor) equipment.
Wellicht heb je daar heel wat hobbyisten die graag hun ervaringen delen.

Maar wij blijven ook meedenken hoor 🙂

 

Je hebt oa nog een jack kabeltje nodig, maar ik weet niet welke juist.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Hulp nodig met POE voor Bobcat Miner


@Arnie  schreef:

 

Om Raspberry-Pi's op afstand van stroom te voorzien maak ik zelf gebruik van deze POE splitters.

Dat werkt perfect - heeft zelft het voordeel dat je geen injectors hoeft te gebruiken, maar standaatd POE vanaf een switch ook mogelijk is.


Nice!  @Adrenalen zou deze dan niet ideaal zijn voor jou? Gevonden via de link van @Arnie 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Adrenalen
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hulp nodig met POE voor Bobcat Miner

Thx, 

 

Ja, die jack kabel hangt al aan die splitter van men eerste post aan. Normaal zou die 2.5mm moeten zijn 😅

 

Op de moment aan het werk maar zal deze avond ook eens wat nazien of er bobcat forums zijn 😁

0 Likes
Adrenalen
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hulp nodig met POE voor Bobcat Miner

Normaal gezien verbruikte de bobcat zeer weinig stroom.

 Zal ik strax ook eens juist opzoeken hoeveel net.

 

Thx! 

0 Likes
Adrenalen
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hulp nodig met POE voor Bobcat Miner

Ja zo 1 ga ik nodig hebben om te splitten.

Dan die injector nog.

 

Die ik in mijn 1e post heb gezet, dat is probably brol? 😅😁

0 Likes
Adrenalen
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hulp nodig met POE voor Bobcat Miner

De bobcat verbruikt 5W - max 10W zeggen ze op reddit. 

Ik heb deze gevonden:

https://www.routershop.nl/tp-link-tl-poe200/pid=47106

Dit is een injector die zelf de toevoer regelt en er zit een kabeltje bij om van de splitter naar de bobcat te gaan.

Hier kan ik ook kiezen tussen 12v/9v/5v maar ik moet gewoon de 12V hebben maja.

Ik zou denken dat dit met deze zeker moet gaan lukken.

Merci voor de uitleg allemaal, heeft me hard geholpen met te snappen hoe die POE juist werkt 😛

Edit: Excuses voor al die aparte berichten hier boven, ben niet zo super op men phone en posten :x

0 Likes