24757
netweters
|
152454
antwoorden
|
20708
vragen
|
Als ik in "Mijn Telenet" de test ip V6 uitvoer krijg ik als resultaat dat dit niet werkt op mijn systeem. Aan mijn PC gaat het niet liggen denk ik, Win 7 Ultimate 64 bit, IP V6 geïnstalleerd en geactiveerd. Ook mijn router, linksys WRT 610N v2 met DD-WRT firmware, heeft IP V6 enabled.
Ik krijg wel enkel lokale adressering.
Testen op speciaal daarvoor bedoelde sites geven zelfde resultaat: pure IP V6 = NJET, enkel IP V4 en dual stack.
Is dat normaal voor mijn systeem? Voor zover ik de specs van mijn modem MOTOROLA / SBV6X2X (DOCSIS) = modem only btw, kan vinden zou die inderdaad enkel IP V4 en dual stack ondersteunen. Om echte IP V6 te hebben zou ik dus een andere modem moeten vragen.
Kan iemand mij bevestigen dat dit inderdaad zo is en of die switch kosteloos mogelijk is?
IPv4-verbinding
Gelukt
Duurtijd
0.990 seconden
IPv4-adres
IPv6-verbinding
Gelukt
Duurtijd
4.405 seconden
IPv6-adres
IPv4/IPv6-verbinding met groot bestand
Gelukt
Duurtijd
4.220 seconden
IP-adres
IPv4/IPv6 dual stack-verbinding
Gelukt
@robatoras ik heb die test ook al gedaan, met volgend resultaat
IPv4-verbinding
Gelukt
Duurtijd
0.299 seconden
IPv4-adres
IPv6-verbinding
Niet gelukt (IPv6 wordt niet ondersteund door je toestel)
IPv6-adres
n/a
IPv4/IPv6-verbinding met groot bestand
Niet gelukt (IPv6 wordt niet ondersteund door je toestel)
IP-adres
n/a
IPv4/IPv6 dual stack-verbinding
Gelukt
Duurtijd
0.324 seconden
Voorkeur browser
IPv4
IP-adres
Mss even herinneren dat mijn modem een modem only toestel is (dus zonder router/wifi gedeelte) ... Ik heb ergens online de specs gevonden en daarin staat dat enkel dual stack ondersteund wordt, maar op internet kunt ge veel schrijven, daarom klopt dat niet altijd.
Vandaar mijn vraag: zijn er hier mensen die ook dezelfde modem only hebben en waar IP V6 wel lukt? Want voor zover ik het kan checken zijn al mijn andere toestellen (dus PC en router) wel degelijk IP V6 compatibel en enabled.
Je zal wellicht DOCSIS 2 hebben, ipv 6 vereist DOCSIS 3.0 , zoals trouwens vermeld staat bij info over ipv6 op telenet website
bij mij met deze modem geen probleem voor ipv6
@Padalby schreef:Je zal wellicht DOCSIS 2 hebben, ipv 6 vereist DOCSIS 3.0 , zoals trouwens vermeld staat bij info over ipv6 op telenet website
bij mij met deze modem geen probleem voor ipv6
Toch niet, het is een Eurodocsis 3.0 modem .... Dat is dus het probleem niet
ik heb ook dit 6181cve docsis3 model, met ipv4 en ipv6 werkend....
Hier een uittreksel uit de specs van 2161E (vermits "mijn telenet" als model 6X2X aangeeft ken ik het exacte model niet):
Zou het aan Win7 kunnen liggen? Gebeurt soms dat ipv6 disabled geraakt.
Eens zoeken op Microsoft Fixit. http://support.microsoft.com/kb/929852
Ik heb ook de SBV6X2X eurodocsis 3. IPV6 werkt.
Ik haal slechts 100 down en 6 up en dat voor een fiber 200, omdat hij blijkbaar niet sneller kan. Maar ik neem hiermee genoegen, ipv het risico een HGW te krijgen.