24801
netweters
|
152785
antwoorden
|
20740
vragen
|
Jaren ip camera van Dlink DSCS932 L gebruikt via Telenet. Nu lukt het langs geen kanten meer. Kan/wil iemand mij helpen met eenvoudige uitleg ? Alle hulp is welkom. Bij voorbaat dank.
de toestellen - ik heb er twee - werken nog. Ik heb er één aangesloten rechtstreeks op de router met kabel en er is geen activiteit op de poort van de router (geen groen lichtje). het lukt evenmin met het ander toestel draadloos. Kabel werkt wel als ik die test met een laptop. Ik ben leek. Ik vermoed dat er probleem met de poortinstellingen is. Ik las wel ooit ergens dat het ingevolge een update bij Telenet niet meer mogelijk was om ip camera's te gebruiken. Ik kan deze bewering echter zelf niet staven met technische argumenten. mvg,
Mijn moeder heeft dezelfde IP camera's: DCS-930L, DCS-932L en DCS-5020L en die werken allemaal nog. Dus dat van die update lijkt me onzin. Ook in de richting van poortinstellingen moet je het volgens mij niet zoeken, tenzij misschien als je de camera's rechtstreeks (buiten je eigen netwerk) wil bekijken via een browser. Gebruik je de app en werkt het ook niet (meer) via de app?
Ikzelf heb twee exemplaren DCS 825L in gebruik (via WiFi) en dat werkt nog steeds feilloos. En er moet niet met poorten en dergelijke gespeeld worden, zelfs niet wanneer je via het internet die camera's wil benaderen (gebruik makend van de voorziene app door de fabrikant).
Ik zou dus zo meteen niet weten waar het probleem zit ... 🤔
Als het zoals je zegt werkt op je laptop rechtstreeks wordt het tijd om je IP instellingen te bekijken.
Als je aansluit op de router rechtstreeks en je ziet geen activiteit dan toch eens een andere kabel gebruiken of anders is de ingebouwde netwerkkaart in je camera defect.