Beantwoorden
XB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

IP camera aangesloten op router geeft geen activiteit

Jaren ip camera van Dlink DSCS932 L gebruikt via Telenet. Nu lukt het langs geen kanten meer. Kan/wil iemand mij helpen met eenvoudige uitleg ? Alle hulp is welkom.  Bij voorbaat dank.

Tags (3)
0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP camera aangesloten op router geeft geen activiteit

@XB   Wat lukt er niet? Vind je het IPadres niet meer? Geraak je niet meer in de menu? Zie je geen beelden meer? WIFIverbinding verbroken?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
XB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

IP camera aangesloten op router geeft geen activiteit

de toestellen - ik heb er twee - werken nog. Ik heb er één aangesloten rechtstreeks op de router met kabel en er is geen activiteit op de poort van de router (geen groen lichtje). het lukt evenmin met het ander toestel draadloos. Kabel werkt wel als ik die test met een laptop. Ik ben leek. Ik vermoed dat er probleem met de poortinstellingen is. Ik las wel ooit ergens dat het ingevolge een update bij Telenet niet meer mogelijk was om ip camera's te gebruiken. Ik kan deze bewering echter zelf niet staven met technische argumenten. mvg,

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

IP camera aangesloten op router geeft geen activiteit

Mijn moeder heeft dezelfde IP camera's: DCS-930L, DCS-932L en DCS-5020L en die werken allemaal nog. Dus dat van die update lijkt me onzin. Ook in de richting van poortinstellingen moet je het volgens mij niet zoeken, tenzij misschien als je de camera's rechtstreeks (buiten je eigen netwerk) wil bekijken via een browser. Gebruik je de app en werkt het ook niet (meer) via de app?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

IP camera aangesloten op router geeft geen activiteit

Ikzelf heb twee exemplaren DCS 825L in gebruik (via WiFi) en dat werkt nog steeds feilloos. En er moet niet met poorten en dergelijke gespeeld worden, zelfs niet wanneer je via het internet die camera's wil benaderen (gebruik makend van de voorziene app door de fabrikant).

 

Ik zou dus zo meteen niet weten waar het probleem zit ... 🤔


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

IP camera aangesloten op router geeft geen activiteit

@XB 

 

Heb je al eens geprobeerd om de camera's compleet te resetten naar fabriekstoestand en de installatie opnieuw op te bouwen?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP camera aangesloten op router geeft geen activiteit

Als het zoals je zegt werkt op je laptop rechtstreeks wordt het tijd om je IP instellingen te bekijken.

Als je aansluit op de router rechtstreeks en je ziet geen activiteit dan toch eens een andere kabel gebruiken of anders is de ingebouwde netwerkkaart in je camera defect.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes