Beantwoorden
gvg1
Professional Weetjesweter
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

IPv6 conflict met Disney+

ik had het volgende bericht naar disney+ gesturd:

Ik krijg weer eens login error code 73. Dus Disney+ denkt dat ik in een niet toegestane regio zit. Vorige keer loste het zichzelf op na en dag, maar nu blijft het. DE foutmelding krijg ik op 3 verschillende apparaten (op de laptop is er een foutmelding zonder error code, maar op de GSM en de Chromecast is het error 73). Als ik wifi uit zet en dus geen gebruik maak van mijn provider (Telenet) en wel gebruik maak van mobile data (Proximus) dan werkt Disney+ wel.

Verder heb ik geen VPN , heb ik de Telenet modem ook al eens herstart en heb ik geen extra router of switch staan tussen de Telenet modem en het device dat inloged op Disney+

na debugging blijkt dat jet probleem bij IPv6 ligt, immers als ik op mijn laptop IPv6 disable werkt het wel. Echter wij kijken Disney+ op de chronecast en daar kan je IPv6 niet disablen. Bij de modem instellingen van telenet (Docsis 3.1) zie ik die optie niet, maar ik weet niet of ik dat eigenlijk wel wil.

Heeft er iemand een andere oplossing?

Weet iemand hioe ik IPv6 bij de Docsis 3.1 moet disablen?

mijn digigcorder moet ik sowiso nog eens vervangen door de telenet TV box waar de disney+ app ook kan draaien, ga ik daar hetzelfde probleem hebben?

alvast bedankt, Geert

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: IPv6 conflict met disney+ regio

5 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Heb je je modem al eens herstart?

@gvg1  schreef:

Weet iemand hioe ik IPv6 bij de Docsis 3.1 moet disablen?

In MyTelenet is er geen optie om dit uit te schakelen dus zelf kan je dit niet aanpassen, heel misschien dat dit kan via de klantendienst.

@gvg1  schreef:

mijn digigcorder moet ik sowiso nog eens vervangen door de telenet TV box waar de disney+ app ook kan draaien, ga ik daar hetzelfde probleem hebben?

Indien de TV-box ook een IPV6 krijgt (de mijne krijgt dat in ieder geval) is dat ook eentje uitgedeeld door je Telenet modem dus dat zou dan ook een probleem kunnen vormen ja.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
gvg1

Ik heb de modem zeker herstart en af en toe helpt dat wel (voorlopig niet) als je toevallig een beter IP krijgt denk ik dan, maar dat is geen permanente oplossing.

Op jouw TV-box kan je dus IPv6 niet disablen?

Ik vraag me af of er niet meer mensen die Disney+ en Telenet hebben hier last van hebben want ik zou niet weten wat er in mijn situatie nu zo uniek is.

Geert

Kelly001
Freshman Weetjesweter
Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Ik had ook Disney + veel van computers ken ik erniet van maar ik kon niet inloggen op met telenet box en op mijne gsm wel kheb dan naar telenet gebeld die heeft dan een nieuwe wachtwoord aangemaakt voor mij en moet zeggen dat ik er geen problemen meer had khad vantevoren zulke laadkaard van disney dan een account aangemaakt lag het nu aan dat of niet telenet zelf wist ook niet maar seders dat tenet een nieuwe wacht voor mij aangemaakt hebben moet ik wel zeggen geen meserie meer en alles werkt perfect 

gvg1

Jij hebt dan een Disney+ abonnement afgesloten via telenet en niet via Disney rechstreeks?

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@gvg1  schreef:

Op jouw TV-box kan je dus IPv6 niet disablen?

Dat moet ik eens nakijken, maar kan me niet meteen herinneren dat er IP-instellingen waren op de TV-box.

@gvg1  schreef:

Ik vraag me af of er niet meer mensen die Disney+ en Telenet hebben hier last van hebben want ik zou niet weten wat er in mijn situatie nu zo uniek is.

Ik heb er tot nu toe (afgelopen 3 jaar) geen problemen mee ondervonden, kijk wel voornamelijk via m'n LG tv (is IPv6 compatibel) en het is intussen ook weer al 2 weken geleden dat ik nog iets gekeken heb. Daarnaast heb ik ook wel een oudere modem dus wie weet welke factoren er hier allemaal meespelen...

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.