24745
netweters
|
152247
antwoorden
|
20682
vragen
|
Hoi iedereen, deze week was het weer zover...Alweer geen Smartservices meer op mijn Samsung tv. Geen Youtube, geen geen Netflix, geen webbrowser die werkt,... Het lijkt dat wanneer ik 80% van mijn internet opgebruikt heb dit probleem opduikt. Voor de rest heb ik er nooit problemen mee. De dag dat mijn Telenet teller op nul wordt gezet werkt alles opnieuw prima. En dit zonder ook maar 1 aanpassing te moeten doen op mijn tv, modem, etc...Ik heb in het verleden denk ik alles geprobeerd om dit op te lossen maar allemaal tevergeefs.DNS aanpassen, ip adres aanpassen, reset tv, stroomkabel uittrekken, modem heropstarten, tv rebooten, etc... De tv loopt telkens vast op ISP blocking en ik krijg foutcode 202. Volgens Samsung is het Telenet die zaken blokkeert op de modem maar Telenet meldde me dat er buiten een waarschuwing van verbruik niets geblokkeerd wordt. Gelukkig zit ik bijna nooit aan 80% verbruik dus heb ik dit probleem maar heel af en toe. Iemand een idee waardoor dit probleem veroorzaakt kan worden en heeft iemand een oplossing ofzo?
@Cookie99 heb het eens even opgezocht voor je en ben een site tegen gekomen. Blijkbaar is het iets gekend bij Samsung want ze bieden ook een oplossing aan. Ik ga je de link hieronder zetten dan kan je het eens lezen en de dingen aanpassen. Het heeft dus niks te maken met je internet verbruik of je modem.
https://www.cnet.com/forums/discussions/smart-tv-wireless-connectionisp-blocking-service-error-202/
https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/Foutmelding-202-QE55Q6F/td-p/823539
Hoi Patrick, Thx voor jouw feedback man !! Maar bedoel je dan dat de oplossing is om mijn Firmware up te daten? Want die staat op de laatste versie. Al die andere zaken van DNS en IP aanpassen enzo heb ik allemaal geprobeerd...
Hoi Patrick,
DNS aanpassen lukte niet hoor. De Firmware updaten kan op automatisch ingesteld worden of kan je manueel doen maar die staat op de laatste versie. Nee man, het is gewoon raar dat wanneer ik op 80% internetverbruik kom niets nog werkt (behalve tv kijken) en de dag dat mijn telemeter op nul komt alles opnieuw werkt, zonder één ding te veranderen. Het probleem lost zichzelf gewoon op. Het moet volgens mij een andere reden zijn dan DNS of IP adres.
@Cookie99 Je kan gaan naar :
netwerinstellingen - dan even laten zoeken bij je wifi en dan zie je onderin staan DHCP instellingen - daar op tikken en dan naar DNS gaan - en dan kiezen voor handmatig instellen.
Heb dit net even getest want heb in mijn living nog een Samsung tv staan en daar kan ik het in aanpassen.
Beste,
Sinds vorige week heb ik dit probleem ook opgemerkt met mijn tv (Samsung Q60r). Wilde Prime Video kijken en alle voorgenoemde symptomen deden zich voor.
Na dit te hebben gelezen herinner ik mij dat het probleem wegging nadat ik eens mijn pc had geopend en de Telenet pagina zich automatisch opende om te melden dat ik aan 80 of 90 percent zat. Ik meen dat ik vervolgens mijn volume uitbreidde.
Vandaag gebeurde het opnieuw. Ik kreeg het kreeg het opnieuw aan de praat door mijn volume uit te breiden. Morgen kan ik het weer terug zetten. Moest wel een 5 à 10 minuten wachten voordat het opgelost was.
Heb voor de toekomst alvast de meldingen in de browser uitgeschakeld. Ik neem aan dat meldingen door e-mails nog wel kunnen omdat het de connectie niet kan beïnvloeden. Maar het proces waarmee meldingen in de browser worden geforceerd zou toch best door telenet nagekeken kunnen worden.
Veel kijkplezier,
Raf