24773
netweters
|
152596
antwoorden
|
20720
vragen
|
Ik krijg de volgende melding op mijn laptop: ATTENTION Telenet N.V. Cher client: Vos photos personnelles,Facebook et autres mots de passe personnels,ainsi,que vos informations de carte bancaire sont peut-etre menacés! Ceci requiert une attention immédiate! Contactez tout de suite le service d'assistance technique: 028-08-03-24 (APPEL SANS FRAIS) Ik kan dit niet verwijderen en komt steeds terug wanneer ik terug opstart. Weet iemand wat dat is en hoe ik het kan verwijderen?
Dat is geen Telenet melding, maar een melding van een spyware/phishing virus.
Je kan je pc best eens scannen op spyware ( zoals bijvoorbeeld met Malwarebytes)
Zoals @Area57 al zei scan even met Malwarebytes maar scan ook eens met HitmanPro 3
Beste,
Ik krijg dezelfde melding op mijn PC ... heb een proefversie van malwarebytes geinstalleerd en laten scannen. Meer dan 1500 bedreigingen... Computer afgesloten en terug opgestart...bij het openen van de Browser terug diezelfde melding. Wat kan ik nog meer doen?
alvast bedankt voor de hulp!
Ideaal zou zijn als je gewoon je backup terugzet, maar ik vermoed dat dat geen optie is? Heb je ook al eens een scan gedaan met je antivirus programma? Welk programma is dat en welke resultaten krijg je daar? Je verwaarloost te melden om welke browser(s) het gaat, dus: kijk eens of je Home page niet veranderd is en kijk dit na voor alle browsers.
Als je inderdaad géén backup hebt, dan lijkt het me best dat je redt wat je kan redden en dat je alles opnieuw installeert. Je weet nooit 100% zeker of er iets is achtergebleven.
@Ex-Netweter Scan nog eens met malwarebytes en ook met hitman pro mogelijk vind hij niet alles bij de eerste scan.
Kijk ook eens de snelkoppelingen na? Mogelijk zijn die veranderd door malware. Als je met je rechtermuisknop op de snelkoppeling klikt en dan eigenschappen dan kan je de link zien naar wat die opent. Kijk even of daar niets vreemds aan is.
Je kan ook altijd een screenshot posten.
Welke browser gebruik je? Je kan ook altijd even proberen om die opnieuw te installeren.
@Eggy ik denk dat we @Ex-Netweter hier ook wel kunnen helpen. Er zijn hier enkelen met zeer veel ervaring.
@Eggy schreef:Leg je probleem voor bij http://www.pc-helpforum.......
Gratis registreren en goede hulp
Het is maar een suggestie hoor.
Op de bewuste site zijn mensen vrijwillig en constant bezig met malwarebestrijding.
Kan hier iemand een RSIT of HijackThis log analiseren en je verder begeleiden in duidelijke stappen?
@Eggy schreef:Het is maar een suggestie hoor.
Op de bewuste site zijn mensen vrijwillig en constant bezig met malwarebestrijding.
Kan hier iemand een RSIT of HijackThis log analiseren en je verder begeleiden in duidelijke stappen?
Ik heb jaren geleden gebruik gemaakt van HijackThis! voor een paar computers. Van wat ik me herinner is zo'n analyse niet zo moeilijk. Bovendien zie ik dat er niets veranderd is sinds versie 2.0.5 en die dateert al van 2013.
Maar je hebt gelijk; voor een analyse van HijackThis! ben je misschien toch beter af met een stel experten. Die vind je volgens mij op het forum van hijackthis.nl: http://www.hijackthis.nl/forum/index.php
Een héél beknopt forum (4 subforums) en er is zelfs een subforum RSIT/DDS/HijackThis logfiles, enkel en alleen voor logfiles. Ik zie dat je op PC Helpforum ook logs kunt indienen, maar van wat ik kan zien zijn die van hijackthis.nl hier al langer mee bezig (= meer ervaring).
Nu, we kunnen hier een polemiek over beginnen, maar ik stel voor dat we dat niet doen en Baz verder helpen met zijn probleem.
Het probleem lijkt opgelost! Ik heb nog 2x gescand met mallwarebytes en nog eens met mijn virusscan. Alles lijkt terug normaal. Over welke snelkoppelingen heb je het eigenlijk? Mijn browser is de internetexplorer.
browser = microsoft edge
Scan anders ook nog eens met SUPERAntiSpyware Free. Ik heb al voorgehad dat die andere dingen vond dan Malwarebytes.
http://www.superantispyware.com/downloadfile.html?productid=SUPERANTISPYWAREFREE