Beantwoorden
Dennis1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Vernieuwde Telenet Webmail? Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

Sinds ik die nieuwe  witte modem (EURODOCSIS 3.0) heb moet  ik hem alle dagen resetten omdat die trager word, webpaginas laden traag of gewoon niet en downloads worden onstabiel.

Als die juist is gereset werkt die perfect voor een dag daarna gaat het berg af.

Deze modem is aangesloten met een kabel naar men pc, toen ik die zwarte modem  nog had waren er geen problemen.

Zijn er nog mensen met dit probleem en hoe kan ik dit oplossen?

0 Likes
25 reacties
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

Indien je via kabel verbind zijn er geen problemen. Dan is hij zeer stabiel. Het WiFi gedeelte is bij vele mensen de boosdoener. Kijk ook maar eens op userbase. En het ligt niet aan mijn toestellen. Als ik op twee meter van de modem meet met beide toestellen geeft dit hetzelfde slechte WiFi resultaat. Na een reset zijn de WiFi resultaten perfect. Maar na verloop van een aantal uren zakt de snelheid in elkaar.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

WiFi heeft last van zeer veel storingen. Netwerken van buren, blutooth devices, metaal, muren vochtigheiod enz; enz.. Ieder Accespoint stuurt zijn signaal uit op een bepaald max milliwatt (is het nu 10 of 100 ik weet het niet meer), kan beter zijn door het gebruik van extra antennes enz.. Maar het is en blijft een techniek die veel minder goed is dan bekabeld.

Als ik 1000 liter water wil pompen van punt A naar punt B via een leiding dan weet ik dat dit binnen de x aantal minuten geklaard is afhankelijk van de zwaarte van de pomp.

Als ik dit met een spuiter doe en ik mik naar punt B dan weet ik dat er veel verlies is en dat het langer zal duren.

En staar je niet blind. Als je via WiFi nog 70 Mbps haalt mag je zeker niet klagen. WiFi is voor de fun, wil je efficiëntie en stabiliteit dan moet je bekabeld werken (UTP)



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

Even een update. Technieker van Telenet net langsgeweest. Het is een gekend probleem bij Telenet. 

De technieker had ook zo een modem en hetzelfde probleem. Er is blijkbaar iets mis met de firmware versie van de modem, de laatste blijkt niet stabiel te zijn. Mijn probleem is doorgegeven aan het swat team. Ze gaan vanmiddag mijn modem flashen met de oudere firmware en zien of het probleem opgelost is. 

Begin volgende week word ik terug gecontacteerd. @igvfer als de modem een reset krijgt is mijn wi-fi 190 mbps, dus de modem kan dit zeker aan. Gisterenavond had ik maar een snelheid van 5 mbps meer. 

De technieker heeft vandaag zelf een test uitgevoerd via UTP en deze gaf ook maar 5,65 mbps!! Ik hou jullie verder op de hoogte. 

Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

Swat team? 😄
In ieder geval goed om te horen dat het is doorgegeven en hopelijk zal het snel opgelost zijn 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

Even een update: vanmiddag de firmware 'downgrade' binnengekregen en mijn imac herstart. 

Tot nu toe is de snelheid van zowel de imac als macbook pro terug in orde. Dus misschien een tip voor andere mensen met hetzelfde probleem als mij, vraag om de firmware aan te passen. 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

@fieldoxide goed om te horen! 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dennis1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Vernieuwde Telenet Webmail? Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

Hoe krijg ik een firmware update voor mijn witte modem?

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

Bellen naar de klantenservice
En dan kun je zeggen dat je problemen hebt en dat er op de Telenet Community iemand was waarbij de firmware gedowngrade is waardoor het werkte 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

Nog even een update. Vandaag de 5 de dag met de oudere firmware en de internetsnelheid blijft zeer stabiel. Dus voor de mensen die eveneens problemen ondervinden met de witte modem, een downgrade naar de eerdere firmware versie is een voorlopige oplossing. Ik hoop ondertussen dat Telenet aan een nieuwere stabielere versie aan het werken is. 

0 Likes
Dennis1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Vernieuwde Telenet Webmail? Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

Hoe kan ik mijn firmware versie zien?

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

Niet denk ik.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes