Beantwoorden
Ex-Netweter

Ingeven van specifieke routes op de telenet router

Hey iedereen,

Doormiddel van het gebruik van een dns proxy kan ik op m'n apple TV dingen bekijken die normaal alleen te bekijken zijn in andere landen, door de apple TV DNS te wijzigen naar de proxy.  Nu worden de content providers slimmer en slimmer en hebben ze de app's op de apple-TV herprogrammeert om google's dns (8.8.8.8) te gebruiken ipv de dns proxy.  De fix is om een specifieke route naar 8.8.8.8 te programmeren op de home router.  En hier is het probleem: mijn docsis router supporteert dit niet via mijn.telenet.be.  Ik kan blijkbaar ook niet inloggen via een web-browser op de router.  En de apple TV ondersteunt ook niet om specifieke routes te installeren.  Ik zou natuurlijk een tweede router kunnen installeren om dit probleem op te lossen, maar ik vroeg me af of hier nog straffe bollen zitten die dit probleem anders kunnen oplossen ? Merci! 

0 Likes
4 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Hoi

Ik heb wat zitten zoeken maar ik kan nergens vinden dat je een static route moet instellen voor Apple TV (ik vermoed dat je het over Netflix hebt)
Deze site zegt zelfs dat dat niet moet.

Maar de enige gemakkelijke mogelijkheid is een extra router ertussen plaatsen je zal die router via mijn Telenet in de DMZ moeten zetten.

Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Ik vrees dat je dit op de Home gateway niet zal kunnen, ben er zelfs zeker van.

De enig manier zal zijn om een modem only te plaatsen en een eigen router.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
0 Likes
Ex-Netweter

Vorig jaar heb ik ook heel wat moeten zoeken om mijn Apple TV inorde te krijgen. De USA DNS-en werkten plotseling niet meer waardoor ik naar alternatieven ben moeten gaan zoeken.

Ik ben toen klant geworden van NordVPN.com. Gelijktijdig heb ik een router gekocht met VPN-functionaliteit (op client niveau dan). De nieuwe, aparte "USA router", heeft een 24/7 VPN connectie met één van de US-servers van NordVPN draaien. Mijn Apple TV is aangesloten op deze router en kan zonder problemen nu andere content streamen. In mijn geval gebruik ik Netflix USA en Hulu vooral.

Ook handig; als je op YouTube een filmpje tegenkomt en je krijgt de melding dat de inhoud niet beschikbaar is in je land; switch je gewoon even naar de WiFi van de "USA router".

Om even terug te komen op uw oplossing; Het lijkt me eigenlijk straf dat je de geo-block kunt omzeilen door de Google DNS te herrouteren naar een andere DNS. Ik weet niet van welk land je de streaming wilt zien maar in ieder geval kan je, via andere DNS-en, niet meer de US Netflix en Hulu bekijken. De enige goede oplossing is, volgens mij, een VPN verbinding naar een server in het land waarvan je de streamingdiensten wilt raadplegen.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@Ex-Netweter schreef:

Ook handig; als je op YouTube een filmpje tegenkomt en je krijgt de melding dat de inhoud niet beschikbaar is in je land; switch je gewoon even naar de WiFi van de "USA router".

Off-topic: Via Tor Browser kan je dat ook makkelijk doen. Geen gedoe met je router, gewoon wat tekst toevoegen aan het torrc bestand. (Topsnelheid moet je wel niet verwachten. 🙂

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
0 Likes