Beantwoorden
Lee
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
My smart Valentine En we zijn vertrokken! It's your first party!

Installatie Windows 10

Beste,

 

Ik heb zonet mijn nieuwe laptop (HP Probook 450 G3) aangekregen.

Hierop stond standaard Windows 7 Professional geïnstalleerd. Bij de levering zit ook een CD-ROM (Operation System DVD Windows 10 Pro).

Bij de installatie via de Boot menu zou ik moeten kiezen tussen 3 optische schijfeenheden.

 

Nu weet ik niet zeker welke van de 3 ik het beste kan nemen.

 

1: Legacy - LITEON L8H-256V2G - HP:

2: Legacy - hp DVDRW GUD0N:

3: Legacy N/W: Intel Corporation: Realtek PXE B01 D00:

 

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

 

Mvg

0 Likes
16 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Installatie Windows 10

@Lee

 

Gewoon allemaal even proberen 🙂

 

Ik denk de 2e. Maar het is niet zo erg als je de verkeerde kiest. Dan zal er niet gebeuren.

 

Ik vermoed dat je alleen maar Windows 10 wilt? Dan zal je in het installatie scherm de Windows 7 partitie moeten verwijderen maar dat kan je altijd vragen als het niet lukt. 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Installatie Windows 10

Sorry dat dit geen antwoord is op je vraag, maar zou je eerst niet wat nadenken voordat je overstapt naar W10? Waarom W7 eerst niet een kans geven? "Nieuwer" is niet altijd "beter" en bovendien wordt W7 SP1 nog ondersteund tot 14 januari 2020. Ik zou zeggen: maak op zijn minst een backup image (bijv. mbv Macrium Reflect Free), zodat je makkelijk terug naar W7 kan.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Installatie Windows 10


@Lee schreef:

 

 

Nu weet ik niet zeker welke van de 3 ik het beste kan nemen.

 

1: Legacy - LITEON L8H-256V2G - HP:

2: Legacy - hp DVDRW GUD0N:

3: Legacy N/W: Intel Corporation: Realtek PXE B01 D00:

 

 


De setup vind 3 plaatsen waar je windows kan installeren:

1. je SSD

2. je DVD 

3. je LAN (netwerk)

 

Ik vermoed dat het de bedoeling is om windows op je laptop zelf te installeren, dus ik zou 1. kiezen....

 

Bron: https://nl.hardware.info/product/331524/hp-probook-450-g3-t6p01et/specificaties

 

Maar ook: ik treed @sb wel een beetje bij. Windows 10 neemt meer plaats in en ik vermoed dat je SSD 256GB groot is (of klein). Windows 7 heeft voor- én nadelen tov Windows 10....


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Installatie Windows 10

@BertXL @sb

 

Ik moet ook wel zeggen, ik vind Windows 10 fantastisch maar ik heb er vrij veel problemen mee...

 

Windows 8.1 werkt veel beter en is blijkbaar in elk opzicht sneller dan Windows 10 (bron: LinusTechTips)

 

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Installatie Windows 10

Doen wat @sb zegt en windows 7 laten staan.

Die bagger van windows 10 wil je niet op je nieuwe laptop...

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
Preve
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Tien op tien! Jij bent af! Handje vol! Netjes!

Installatie Windows 10

Wat is er verkeerd met W10? Ik heb dit hier al op serieus wat pc's gezet en ik hoor geen klachten van mijn gebruikers. In tegendeel.

Zelf draai ik W10 sinds zijn beta release en moet zeggen dat ik het de ideale combinatie vind tussen W7 en W8(.1).

Nu ja .. meningen zijn altijd verschillend 🙂

 

0 Likes
Preve
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Tien op tien! Jij bent af! Handje vol! Netjes!

Installatie Windows 10

1: Legacy - LITEON L8H-256V2G - HP: <--- Huidige harde schijf

2: Legacy - hp DVDRW GUD0N: <-- DVD

3: Legacy N/W: Intel Corporation: Realtek PXE B01 D00 <-- Netwerk.

 

Dus optie 2 zou de juiste moeten zijn.

Maar zoals reeds gezegd, maak eerst een mooie image van je huidige install. Als je zeker bent dat je deze image kan restoren dan kan je eventueel de W10 install draaien. Doe geen upgrade naar W10 maar een clean install.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Installatie Windows 10


@Preve schreef:

Wat is er verkeerd met W10? Ik heb dit hier al op serieus wat pc's gezet en ik hoor geen klachten van mijn gebruikers. In tegendeel.

Zelf draai ik W10 sinds zijn beta release en moet zeggen dat ik het de ideale combinatie vind tussen W7 en W8(.1).

Nu ja .. meningen zijn altijd verschillend 🙂

 


Kleine irritante problemen zoals het Startscherm dat soms niet meer opent, heel Windows dat soms zonder reden voor een paar seconden niets meer doet.

 

Het wifi scherm werkt niet fantastisch een veel drivers werken niet tegoei. Wifi algemeen werkt echt slecht.

 

En die problemen heb ik op al mijn computers.

 

Maar voor de rest is het wel goed. Het is mooi en snel.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Installatie Windows 10


@Preve schreef:

Wat is er verkeerd met W10? Ik heb dit hier al op serieus wat pc's gezet en ik hoor geen klachten van mijn gebruikers. In tegendeel.

Zelf draai ik W10 sinds zijn beta release en moet zeggen dat ik het de ideale combinatie vind tussen W7 en W8(.1).

Nu ja .. meningen zijn altijd verschillend 🙂

 


Op Usenet regent het van klachten, nu  misschien niet zo veel als een tijdje geleden, maar veel liefhebbers van W10 zal je er niet vinden. Alleen al de inbreuken op de privacy (dmv telemetrie en dergelijke) zijn voor velen de reden om het op W7 of Linux te houden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Installatie Windows 10

Volledig offtopic dit antwoord van mij maar hier draait al een tijdje Linux Mint.... is dat een plezier om mee te werken seg, dit kan ik alleen maar aanraden!

En het is dan nog gratis ook...

 

Ik heb wel nog een dualboot met Windows 7 om mijn gps de laatste updates te geven maar verder hier bij mij thuis... geen windows gedoe meer Man Knipoog

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Installatie Windows 10

(Ik heb het onderwerp even aangepast.)

 

Ik heb Linux Mint op een usb stick en al enkele keren mee liggen spelen en dat valt inderdaad goed mee. Ik werk met Firefox en Thundebird en die profielen kan je moeiteloos naar een Linux OS kopiëren. Zo blijven al je instellingen, mails, adresboek, filters, bladwijzers, ... exact hetzelfde. Als tekstverwerker (en in iets mindere mate spreadsheet) gebruik ik LibreOffice en die is ook "geport" naar Linux. En Forté Agent is aan het werk te krijgen onder Wine (wel wat gedoe om SSL aan het werk te krijgen.) Ik heb ook al wat liggen spelen met Xubuntu, op een oude compter, en dat ging goed.

 

Ik heb nu W7 en ik heb heel wat freeware (alleen Windows, Nero Essentials 7 OEM en Forté Agent hebben me geld gekost) die ik niet zomaar wil opgeven. Dus ik wacht nog even met de overstap (W7 wordt nog ondersteund tot 2020.)

 

Hoe heb je de dual boot aan het werk gekregen? ALS ik het zou doen, dan zou ik VirtualBox gebruiken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Installatie Windows 10

Ook ik ben zo begonnen met Linux Mint.  Eerst wat spelen met die USB stick  en kijken of alles goed werkt, dan pas de install gedaan. Ook ik gebruik in Linux Mint Firefox en Thunderbird.

Gegevens overzetten van mails en dergelijke was inderdaad een fluitje van een cent. Ook LibreOffice gebruik ik naar alle tevredenheid.

Wine gebruik ik (voorlopig) nog niet.

Eén van de grote voordelen van Linux Mint  vind ik echter dat  via Updatebeer je systeem steeds alles up to date is, zowel je OS als je geïnstalleerde software. Ook blijft het na lange tijd geïnstalleerd te zijn nog steeds even snel draaien als in het begin. Deze ervaring had ik zeker niet met alle Windows OS.

 

Wat die dualboot betreft, bij install van Linux Mint  naast W7 wordt deze Grub bootloader automatisch mee geïnstalleerd en kun je nadien ook  de keuze maken welke je als standaard wilt.

Alle info over het perfect installeren van Linux OS vind je hier terug.

https://sites.google.com/site/computertip/Home

en hier specifiek over het tweevoudig opstartbaar maken

https://sites.google.com/site/computertip/installeren-mint

Ik ben zeker geen "krak" zoals jij  want ik ben zeker geen informaticus  maar ik "googel" wel heel veel.

Ik heb gewoon veel  interesse in computers en dergelijke, spijtig genoeg dacht ik vroeger hier niet zo over toen ik een serieuze speelvogel op school was.... Man Tong

 

 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Installatie Windows 10

@dusbaba

 

Ik gebruik liever Windows voor al de programma's die ik gebruik en natuurlijk om te gamen. 🙂

 

Ik heb al wel wat met Ubuntu en Wine bezig geweest Ook al even met Mint maar ik heb toch liever Windows. (Mijn muis werkt ook niet op Linux)

 

@sb en ik zijn geen informaticussen (ik al zeker niet 😛 ), we zijn gewoon geïnteresseerd in computers en willen graag andere mensen helpen. 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Installatie Windows 10


@dusbaba schreef:

Wat die dualboot betreft, bij install van Linux Mint  naast W7 wordt deze Grub bootloader automatisch mee geïnstalleerd en kun je nadien ook  de keuze maken welke je als standaard wilt.

Alle info over het perfect installeren van Linux OS vind je hier terug.

https://sites.google.com/site/computertip/Home

en hier specifiek over het tweevoudig opstartbaar maken

https://sites.google.com/site/computertip/installeren-mint

Ik ben zeker geen "krak" zoals jij  want ik ben zeker geen informaticus  maar ik "googel" wel heel veel.

Ik heb gewoon veel  interesse in computers en dergelijke, spijtig genoeg dacht ik vroeger hier niet zo over toen ik een serieuze speelvogel op school was.... Man Tong


Ik ben wel wat bekend met Grub, maar ik zou me meer op mijn gemak voelen met iets als VirtualBox. Een poster op Usenet verwees me ernaar, maar ik blijf maar uitstellen.

 

En ik ben zelf ook geen informaticus hoor. 😉 Eerder de PC-dokter van de familie. <g > In 1993 voor de eerste maal online en rond 1998 op Usenet. Nu is er lang niet meer zoveel volk op Usenet, maar wat ik daar heb bijgeleerd is niet meer te tellen. Op zeker moment was er op Usenet méér bruikbare informatie te vinden dan via Google.

 

Maar ik zoek ook veel dingen op, maar dan liever via startpage.com (= Google via een omweg). Of ik vraag het gewoon op een (web)forum. Ik leer graag bij en als ik het fout voorheb, dan word ik graag gecorrigeerd.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.