Instellingen TP Link deco x60
Hallo,
Ik heb een aantal jaren succesvol met de telenet powerlines mijn netwerk kunnen uitbreiden. Sinds deze zomer gaf dit echter meer en meer problemen (instabiel, trage verbinding op 1ste verdiep). Iemand van Telenet die langskwam, raadde aan eventueel over te stappen op een TP link mesh netwerk. Ik heb ondertussen een 3-pack deco x60 aangeschaft en geïnstalleerd. Dat ging vlot maar gaf bv gisteren problemen met de telenet decoder.
Ik heb een eerste deco unit aangesloten aan de telenet modem. Via mijn instellingen heb ik van de modem de persoonlijke wifi uitgezet en de wi-free aangelaten. Mijn eerste vraag: Is dit voldoende ? Of moet ik ook het "draadloos signaal" (eerste optie bij de instellingen) ook uitschakelen ?
De tweede deco heb ik naast de TV gezet en daarin zit een switch waaraan de telenet digicorder hangt, de apple tv, smart tv en sonos versterker.
De derde deco staat boven (waar de meeste problemen waren vroeger). Daarop is een airport express aangesloten met een apart wifi netwerk (maar dat is wellicht geen goed idee ?)
Aan de telenet modem hangt ook nog rechtstreeks een sonos boost en is er nog een bekabeld telenet acces point verbonden. Aan dit acces point is een philips hue bridge verbonden en een ring installatie.
Ik had de deco's als router geconfigureerd. De eerste avond leek alles goed te werken maar gisterenavond had ik plots geen verbinding meer boven (die deco stond offline en heb ik moeten resetten) en ik kon ook de tv gids niet meer opvragen via de telenet digicorder.
Ik heb daarom de deco's nu als accespoint ingesteld. De TV gids kan weer opgevraagd worden en de verbinding boven is hersteld maar waar de internetsnelheid gisteren normaal waren is dat deze morgen weer veel te traag (10 a 20 mbps boven waar ik vroeger als het werkte 40 haalde en beneden haalde ik gisterenavond 180 en nu maar 30). Wellicht doe ik dus toch nog iets verkeerd ? Ik zie overigens bij de iPhone, iPad en iMac nog steeds 3 netwerken (mesh netwerk, airport express netwerk en gewone telenet netwerk). Alvast bedankt voor jullie reacties.
Mvg
Gregory
Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: TP Link deco x60, accespoint, wifi signaal, airport
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
instellingen