Beantwoorden
ThierryVDBuzz
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Instellingen om name-servers te wijzigen?

Ik heb een nieuwe website gemaakt in de Wix toepassing, maar ontdekt dat Wix .be-domeinen niet ondersteund. Dit kan volgens Wix verholpen worden door de name-servers te wijzigen in je website instellingen. In mijn instellingen bij "Mijn Telenet" vind ik deze mogelijkheid echter absoluut niet terug. Ik heb een privé account, geen business account. Kan iemand me helpen om me te tonen waar ik de name-servers kan wijzigen? Heb ik hiervoor een business account nodig? Hoe schakel ik dan over?

0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Instellingen om name-servers te wijzigen?

@ThierryVDBuzz  de vraag is of je domeinnaam geregistreerd is bij Telenet. Als dat niet het geval is zal er ook geen wijziging plaats kunnen vinden. Je hoeft niet persé business klant te zijn hoor zolang je domeinnaam maar bij Telenet zit. Je kan altijd eens in de volgende link kijken wat je in dit geval kan doen. Als je ook helemaal business klant bent en je domeinnaam zit bij Telenet ( Hostebasket ) dan kan je alles zelf aanpassen dan heb je die mogelijkheden maar meer dan enkel de name server. 

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/business/klantenservice/wat-zijn-domain-name-serve...

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Instellingen om name-servers te wijzigen?

@ThierryVDBuzz  Je zal dat inderdaad niet bij "Mijn Telenet" terug vinden.  Name servers veranderen doe je meestal bij de provider die je website host. Of waar je uw domeinnaam hebt aangevraagd.

 

Kan dit helpen: https://support.wix.com/en/article/connecting-a-domain-to-the-wix-name-servers 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ThierryVDBuzz
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Instellingen om name-servers te wijzigen?

@patrick37 mijn domeinnaam zit inderdaad wel bij Telenet geregistreerd. En ik ben geen business klant. Dus dan kan ik toch de name servers nog wijzigen?

0 Likes
ThierryVDBuzz
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Instellingen om name-servers te wijzigen?

@igvfer Mijn domeinnaam zit bij Telenet. 

De info in het artikel dat je meestuurde had ik zelf al gevonden.

Maar mijn probleem is dat ik niet vind hoe ik de info bij Telenet kan terugvinden en (laten) wijzigen?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Instellingen om name-servers te wijzigen?

@ThierryVDBuzz  ja maar dan is het niet via 'mijn Telenet'. Contacteer eens naar dat nummer in de link. Zijn kunnen je de juiste werking ervan uitleggen. Een business klant kan dat zo via 'mijn Telenet en dergelijke aanpassen die hebben dat daar rechtstreeks instaan. Ik denk dat voor een residentiële klant nog altijd alles zal gaan via het nummer bij Hostebasket of Telenet inmiddels want het is samengevoegd dat ik weet.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Instellingen om name-servers te wijzigen?

Misschien helpt dit?

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/hoe-configureer-ik-mijn-nameserver-instellingen-d...

Is inderdaad niet via mijn telenet.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Instellingen om name-servers te wijzigen?

@Arnie  bedankt dat is het geen wat ik ook zocht maar vond het niet direct terug. 

 

Of het werkt weet ik niet want ik heb ook al cases aangemaakt voor de backoffice om het in orde te krijgen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Instellingen om name-servers te wijzigen?

Of helpt dit: https://onlinehelp.cloud.telenet.be/article.php?id=1223 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes