24753
netweters
|
152369
antwoorden
|
20696
vragen
|
Ik heb een nieuwe website gemaakt in de Wix toepassing, maar ontdekt dat Wix .be-domeinen niet ondersteund. Dit kan volgens Wix verholpen worden door de name-servers te wijzigen in je website instellingen. In mijn instellingen bij "Mijn Telenet" vind ik deze mogelijkheid echter absoluut niet terug. Ik heb een privé account, geen business account. Kan iemand me helpen om me te tonen waar ik de name-servers kan wijzigen? Heb ik hiervoor een business account nodig? Hoe schakel ik dan over?
@ThierryVDBuzz de vraag is of je domeinnaam geregistreerd is bij Telenet. Als dat niet het geval is zal er ook geen wijziging plaats kunnen vinden. Je hoeft niet persé business klant te zijn hoor zolang je domeinnaam maar bij Telenet zit. Je kan altijd eens in de volgende link kijken wat je in dit geval kan doen. Als je ook helemaal business klant bent en je domeinnaam zit bij Telenet ( Hostebasket ) dan kan je alles zelf aanpassen dan heb je die mogelijkheden maar meer dan enkel de name server.
@ThierryVDBuzz Je zal dat inderdaad niet bij "Mijn Telenet" terug vinden. Name servers veranderen doe je meestal bij de provider die je website host. Of waar je uw domeinnaam hebt aangevraagd.
Kan dit helpen: https://support.wix.com/en/article/connecting-a-domain-to-the-wix-name-servers
@patrick37 mijn domeinnaam zit inderdaad wel bij Telenet geregistreerd. En ik ben geen business klant. Dus dan kan ik toch de name servers nog wijzigen?
@igvfer Mijn domeinnaam zit bij Telenet.
De info in het artikel dat je meestuurde had ik zelf al gevonden.
Maar mijn probleem is dat ik niet vind hoe ik de info bij Telenet kan terugvinden en (laten) wijzigen?
@ThierryVDBuzz ja maar dan is het niet via 'mijn Telenet'. Contacteer eens naar dat nummer in de link. Zijn kunnen je de juiste werking ervan uitleggen. Een business klant kan dat zo via 'mijn Telenet en dergelijke aanpassen die hebben dat daar rechtstreeks instaan. Ik denk dat voor een residentiële klant nog altijd alles zal gaan via het nummer bij Hostebasket of Telenet inmiddels want het is samengevoegd dat ik weet.
Misschien helpt dit?
Is inderdaad niet via mijn telenet.
@Arnie bedankt dat is het geen wat ik ook zocht maar vond het niet direct terug.
Of het werkt weet ik niet want ik heb ook al cases aangemaakt voor de backoffice om het in orde te krijgen.
Of helpt dit: https://onlinehelp.cloud.telenet.be/article.php?id=1223