Beantwoorden
tee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest!

Instellingen taalkeuze op websites

Als ik random websites probeer die elk met taalkeuzes werken, dan kom ik vanop verschillende computers (met zelfde lokatie) altijd bij dezelfde talen terecht bij initiele navigatie.

 

Voorbeeld:

 

mappy.be  ->  nederlandstalig

vw.be  ->  franstalig

bmw.be  -> franstalig

mercedes.be   -> nederlandstalig

 

Dit vanop 3 verschillende PC's, sommige met Windows 10, sommige laptop, altijd met Firefox

Het kan zijn dat ik op 1 of andere wel eens naar Nederlands gezet heb, maar ik heb de indruk dat er iets anders mijn taalkeuze bepaalt.

Ik heb Telenet als provider (duh), lokatie is Vlaanderen, en Windows staat in het Engels.

Wie bepaalt die taalkeuze ? Het kan niet dat de website dat zelf bepaalt, er is no way dat iedereen in Belgie die naar vw.be inlogt, initieel in het Frans verwelkomt wordt.

 

Dus mijn vraag: wat bepaalt de taalkeuze ? Ik bedoel wel degelijk, in het algemeen. De 4 vermelde URL's zijn voorbeelden, ik kan er zeker nog verschillende vinden die ook in het Frans opstarten (en die niet rechtstreeks een Franstalige oorsprong hebben).

 

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: taalkeuze websites

 

0 Likes
20 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Instellingen taalkeuze op websites

@StefaanH 

Inderdaad, doe ik ook. Alleen op mail via gsm moet je dan op link blijven drukken (niet 1x klikken he) en zieje ook in klein popupje wat de link is.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Instellingen taalkeuze op websites

@StefaanH 

Merkwaardig, noch met Firefox, noch met Chrome, noch met Edge zie ik de onderliggende link als ik er met de muis over kom. Heb juis een test gedaan.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Instellingen taalkeuze op websites

@DeLLiAnO 

Bij sommige sites, zoals die van Opel kan je de taal niet veranderen door de link aan te passen. Die werkt met een cookie.

Als je gans onderaan ben, dan kan je de taal kiezen.

janne_man_0-1674949967099.png

Afbeelding met het taalmenu geopend.

tee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest!

Instellingen taalkeuze op websites

Euhm, misschien komt het niet helemaal door wat het probleem exact is.

De bedoeling is uiteraard dat je GEEN TAALBEPALING in de URL meegeeft

 

Zoals bvb.

http://vw.be

 

Ik typ dan bvb. enkel "vw.be" in, en de browser doet de rest, ook omvorming naar HTTPS

 

 

Wat jij zegt is dat als je een taal meegeeft als parameter, je ook in die taal de site krijgt.

Ja, dat zou goed kunnen. Maar daarmee is het probleem van deze thread niet opgelost he.

 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Instellingen taalkeuze op websites

Wel voor te weten hoe elke site het voor zichzelf beslissen.

Doe in google de optie open: google developer console.

En ga de html pages en css scriptjes 1 voor 1 af. Elke site kan anders werken. Ben je ineens zeker.

Of ga naar een goed script/webbuilders development forum en stel daar eens je vraag?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Instellingen taalkeuze op websites

@tee 

Ik spreek u niet tegen. Door het niet citeren kan mijn reactie onduidelijk zij. Lees eerst de reactie van @DeLLiAnO van 28-01-2023 17:56 en alles zal u duidelijk worden.

De testen die de gebruikers doen (ook ik) zijn dikwijls verkeerd. Om te weten hoe een site reageert mag je geen cokies hebben van de site die je magelijk vroeger al eens bezocht hebt.