Internet Drops als er meerdere gebruikers zijn
Ik heb een aanhoudend probleem met mijn internet en zou hier graag om oplossingen vragen.
Wij surfen op het internet via een Whoppa abonnement van Telenet.
De snelheden en dergelijken zijn allemaal perfect, zo kom ik via draadloos internet aan een downloadsnelheid van 180 mb/s.
Echter is er een probleem waarbij het internet voor enkele seconden wegvalt, zelfs op toestellen die via UTP-kabel direct verbonden zijn op de modem. Als iemand een ander apparaat dat internet gebruikt opstart (laptop van broer of ouders) valt het internet voor enkele seconden weg, daarna is het direct weer terug op volledige snelheid. Ook als er andere personen het internet aan het gebruiken zijn valt hierna op onregelmatige tijdstippen het internet enkele seconden weg.
Ik heb al meerdere malen de helpdesk van telenet gecontacteerd in verband met dit probleem, maar zij merken altijd op dat het signaal van de modem normaal lijkt. Ook zijn er enkele techniekers langsgekomen om alles eens na te checken, enkele maanden geleden voor de laatste maal. Deze technieker raadde mij aan om de splitter die ik had te vervangen door een beter model, en bovendien een wifi-repeater van telenet te plaatsen, dit heb ik dan ook laten doen, de technieker heeft deze toestellen zelf geplaatst en ingesteld.
Dit heeft het probleem echter niet verholpen. Ik werd nu doorverwezen naar de netweters, en hoop dat jullie mij met dit vervelende probleem kunnen helpen, want het geraakt echt maar niet opgelost!
Ik ben vaak bezig met online gamen (vooral Fifa), en wanneer het internet dan enkele seconden wegvalt, verlies je natuurlijk je online game en dat kan behoorlijk frustrerend werken!
Hieronder een lijstje van een aantal zaken die telenet of wijzelf al geprobeerd hebben:
- Port forwarding (http://playstationclan.be/index.php?topic=36.0)
- Kanaal van de modem aangepast (via de telenet hulpdesk) zodat er geen mogelijke storingen zijn met internetsignalen van buren
- gecontroleerd dat er geen toestellen hetzelfde vaste IP-adres hebben waardoor het ene toestel voorrang krijgt op het andere.
Ik hoop dat ik de situatie nu voldoende toegelicht heb en dat jullie mij verder kunnen helpen.
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.