Beantwoorden
KarlV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Internet en Tv voorzien in zorgwoning

Hallo iedereen,

Voor een zorgwoning die we gaan bouwen zit ik nog met wat vragen omtrent netwerk en TV.

Qua bekabeld internet had ik graag gescheiden gemaakt tussen hoofdwoning en zorggedeelte.

Qua wifi had ik graag een apart wifi netwerk gehad voor de hoofdwoning, voor de zorgwoning en een gasten netwerk.

Qua TV had ik op 3 plaatsen graag een tv voorzien. In de hoofdwoning, in de hoofdwoning in de speelkamer en in de zorgwoning.

Kunnen jullie mij helpen, hoe ik dit het beste aanpak?

 

 

Alvast hartelijk bedankt.

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Internet en Tv zorgwoning

0 Likes
2 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Internet en Tv voorzien in zorgwoning

  1. Qua bekabeld internet heb je verschillende mogelijkheden. De makkelijkste is om safespot te gebruiken. Je kunt dan de verschillende HGW/modem-poorten van elkaar isoleren. Dat wil zeggen dat apparatuur aangesloten op de verschillende poorten wel naar het internet kunnen communiceren, maar niet onderling. Je kunt dus op 1 poort een kabel aansluiten die naar de zorgwoning loopt, en daar een switch op aansluiten voor de verschillende apparaten binnen de zorgwoning (zoals bijboorbeeld een lokaal wifi access-point). Een alternatief is het gebruik van een eigen router achter de Telenet HGW.
  2. Qua wifi - zoals hieboven vermeld, is het misschien het gemakkelijkste in de zorgwoning een eigen access-point te voorzien, met eigen SSID. Let erop een echt access-point aan te schaffen, geen router.
  3. Voorzie een coax naar de zorgwoning voor TV. Afhanelijk van het type NIU (Telenet "antenne versterker") wat je hebt, sluit deze coax best aan op een versterkte uitgang. Ik vermoed dat de afstand naar de zorgwoning wel wat lang zal zijn.

Misschien kun je nog even aangeven hoe lang de afstand gaat zijn tussen de modem lokatie en de zorgwoning (kabellengte). Voor bekabeld internet (afhaneklijk van type kabel zal de max lengte 100m mogen bedragen).


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KarlV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Internet en Tv voorzien in zorgwoning

Beste Arnie,

mocht ik opteren voor een router achter de HGW, behoud ik dan alle functionaliteiten van de TV-box?

De kabellengte naar het zorggedeelte is niet zo lang. Max 20m.

 

Bedankt

 

Karl

0 Likes