Beantwoorden
zubek
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Internet heeft een probleem met pakketverlies

Hallo, allereerst wil ik me verontschuldigen voor mijn gebrekkige Nederlands.

Ik ben op zoek naar hulp met "pakketverlies ". Sinds de laatste 3 maanden heb ik moeite met het online spelen van games, mijn pakketverlies ligt op het niveau van 20-60 % . Ik heb verschillende ip adressen gecontroleerd met 2 programma's en het is nog steeds hetzelfde , kan iemand advies geven ? , of een contact naar (professionele telenet technicus ?> ) .

Op 6 oktober is er een technieker bij mij geweest, heeft een stukje kabel vervangen dat naar de modem draait, de aansluiting in de stekker gecorrigeerd. En hier kon de technieker niets meer aan doen . dezelfde dag heb ik de modem vervangen door een nieuwe met wi fi 6 (F@ST3896LG-TN) . Helaas is het probleem er nog steeds.

De computer is rechtstreeks op de modem aangesloten met een 5e kabel .

8.png9.png10.png11.png12.pngvalo ping test 1.pngvalo server 2.png

0 Likes
5 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7397
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Internet heeft een probleem met pakketverlies

@zubek we hebben jouw afbeeldingen moeten afkeuren. Er staan op elke afbeelding IP-adressen die we op De Netweters afkeuren omwille van jouw veiligheid. Mogelijks kan iemand je al helpen zonder deze bijkomende informatie. Anders is het best dat je bepaalde IP-adressen maskeert op je afbeeldingen en deze opnieuw toevoegt. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Internet heeft een probleem met pakketverlies

Je kan nakijken waar de packet loss zich voordoet.

Dit doe je best met een laptop rechtstreeks met een netwerkkabel aangesloten op de Telenet-modem.

Packet loss kan je testen met het programma WinMTR: https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/6743-packet-loss-meten-windows-met-winmtr/#packet-loss_...

Als je meer dan 5% packet loss op de eerste twee hostnames ( 192.168.0.1 en xx-xx-xx-x.access.telenet.be) hebt, is er een probleem met de Telenet-modem. Heb je tussen de 5% en 50% packet loss verder op het netwerk, dan is er hoogstwaarschijnlijk een probleem ergens op het internet. Als "telenet" in de hostname voorkomt, mag je er van uitgaan dat er een probleem is binnen het Telenet-netwerk.

Als je packet loss vaststelt, moet je de klantendienst vragen om na te kijken of er storingen op de modem voorkomen. In dat geval moeten ze een Telenet-technicus ter plaatse sturen om het probleem te proberen verhelpen.

Als de Telenet-klantendienst je niet correct verderhelpt, kan je klacht indienen: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/

Of als de packet loss op de Telenet-coaxkabel niet snel opgelost geraakt, is het misschien eenvoudiger om DSL of fiber te nemen bij een andere provider.

0 Likes
SiliconWolf
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Verander-je-wachtwoord-dag Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Internet heeft een probleem met pakketverlies

Als mede gamer kan ik misschien via een andere hoek kijken.

 

Welke games zijn het, op welke server speel je, heb je updates gedaan rond de tijd dat het begon?

Gebruik je vpns of andere software die invloed heeft op je verbinding?

0 Likes
zubek
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Internet heeft een probleem met pakketverlies

1.png2.png3.png4.png6.png

0 Likes
zubek
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Internet heeft een probleem met pakketverlies

7.png

0 Likes