Beantwoorden
Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 76
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Internet instellingen aanpassen gaat niet

Nu zou ik graag een paar instellingen aanpassen meer bepaald poorten openen & sluiten naar mijn PC/Server. Nu probeer ik al meer dan een dikke maand mijn instellingen aan te passen in mijn telenet, maar ik krijg steeds de zelfde fout:

 

oeps.png

 

 

Repliceren? mijn telenet => internet => modem => Geavanceerde instellingen => Expertinstellingen ontgrendelen => Ja, ik weet het zeker. => Iets op de pagina aanpassen => wijzigen => Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw.

 

Heel nuttig is deze fout niet, maar het ligt niet aan mij, niet browser, cookies, ... whatever.... Ik probeer dan ook naar de klantendienst te bellen daar hebben verschillende mensen het al geprobeerd maar krijgen de zelfde fout, modem reset, factory reset maakt allemaal niks uit.  Uiteindelijk krijg iedere keer het zelfde antwoord: "we sturen het door aan de achterliggende dienst". Helaas wordt het dan weer wachten geblazen en hopen dat ze dit oplossen.

 

 

Heeft er iemand een idee wat ik nog mogelijks nog kan doen?

Dank u

14 reacties
Ex-Netweter
 

Internet instellingen aanpassen gaat niet

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Internet instellingen aanpassen gaat niet

Het is niet erg handig, maar probeer eens met je smartphone. Toen het bij mij niet lukte op de PC (nu wél) bleek het toch te werken via smartphone. Op beide toestellen via Firefox.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 76
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Internet instellingen aanpassen gaat niet

zelfde fout, er gebeurd niks

Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 76
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Internet instellingen aanpassen gaat niet

ik heb al een CV8560E, met de verandering is alles "kapot" gegaan. Alhoewel ik de hack van @sammyke007 heb geprobeerd, stoot ik iedere keer op deze fout:

 

{
  "code" : "OCAPI-ERR-OCGE500",
  "cause" : "Unexpected Service Error - 400 : [  details :  typeCode : CONSTRAINT_VIOLATION , description : Validate BridgedMac with [uuid:xxxxx-xxxxx-xxxx-xxx-xxxxxxxxx] [mac:Invalid mac address]  , timestamp :1680250097173, status :400, er...  540 bytes ]",
  "correlationId" : "xxxxxx-xxxxx-xxxx-xxxxxxxxx-xxxxxxxxxxx",
  "errorDetails" : [ {
    "errorDetailCode" : "500 Internal Server Error",
    "message" : "BadRequest"
  } ]
}

 

"invalid mac"?

 

Er staan 3 mac IDs op de modem zelf:

HFC: B3

MTA: B4

GW: B5

 

Volgens telenet is het B3 (HFC)

sammyke007
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Star Wars Day

Internet instellingen aanpassen gaat niet

Het is idd de HFC Mac. Welke URL gebruik je exact? 

HoogstoelK
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Star Wars Day On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Internet instellingen aanpassen gaat niet

Moet je de 3de (GW = Gateway) MAC niet gebruiken?

 

 

HoogstoelK
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Star Wars Day On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Internet instellingen aanpassen gaat niet

<< ... CV8560E die je in bridge-mode configureert voor gebruik met een eigen router >>

Als dat nu eens zou kunnen, zijn we allen blij... Helaas worden de settings niet bewaard en blijven we met de problemen zitten. 

 

 

Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 76
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Internet instellingen aanpassen gaat niet

https://api.prd.telenet.be/ocapi/public/api/resource-service/v1/modems/00:10:20:30:40:50/advance-set...

 

Deze maar met mijn MAC die eindigt in B3. Ik heb ook geprobeerd via de site zelf en daar de url te pakken, dat ging.

Ook heb ik het via de site heb ik gekeken naar wat hij veranderde, alles werkt aan onze kant, maar hij blijft de zelfde fout geven: Invalid Mac

 

De reden waarom ik gewoon bridging niet aanzet is omdat ik nog niet klaar ben om van achter mijn firewall te komen. Dit komt later nog wel.

Ex-Netweter
 

Internet instellingen aanpassen gaat niet

Logischerwijs gebruik je toch het Gateway-MAC?

sammyke007
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Star Wars Day

Internet instellingen aanpassen gaat niet

Ik ben het gaan nakijken op de sticker van mijn CV8560 en ik heb wel degelijk de HFC MAC (1e) moeten gebruiken in de URL.

 

HFC = Hybrid Fibre-Coax. This abbreviation refers to the port of the cable modem that connects to the CATV coax cable. Some cable ISPs require you to register with them the HFC MAC address of your cable modem.

Volgens mij dus het MAC adres naar Telenet toe.

Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 76
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Internet instellingen aanpassen gaat niet

draai of keer het, ik wil graag mijn instellingen op de normale manier aanpassen. Blijkbaar is dit te veel gevraagd voor telenet want dit lolletje gaat al aan de gang van sinds februari en nog altijd geen oplossing

liamK
Professional Beetjesweter
Berichten: 15
Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Internet instellingen aanpassen gaat niet

Hey ik zit hier met hetzelfde probleem en was benieuwd of jij al een oplossing/workaround hebt gevonden voor dit probleem?

HoogstoelK
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Star Wars Day On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Internet instellingen aanpassen gaat niet

@Janvier123 @liamK : kijk hier eens: Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen - De Netweters

Ik had dit probleem ook, maar ondertussen is het wel gelukt om portforwarding en bridging in te stellen. De knop "Wijzigen" wordt pas zichtbaar als je geen fouten in de instellingen hebt (niet zo gebruikersvriendelijk). Het is bij mij al een tijdje geleden, maar misschien lukt het jullie om door de feed te scrollen.

Dit zijn mijn instellingen:

LAN-configuratie

LAN subnet: 192.168.0.1

UPnP: aan

IPv4-firewallinstelling

DMZ: 192.168.0.0

Bridging

Modem bridging: aan

In verband met portforwarding:

Ik weet niet of het reeds opgelost is, maar het is onmogelijk om een adres te verwijderen. Wat ik deed: 

- Portforwarding aanzetten

- IP adres & port toevoegen en/of een bestaande wijzigen

 

Ik hoop dat het lukt!

 

Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 76
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Internet instellingen aanpassen gaat niet

Ja en nee,

 

JA= ik kan wel normaal mijn poorten aanpassen / verwijderen / toevoegen

NEE = Modem bridging staat sinds dien aan, en kan niet worden uitgezet. Alleen lijkt het zo, je kan het afzetten, -> WIJZIGEN -> Je aanpassingen zijn correct opgeslagen.

Maar als je de pagina opnieuw bezoekt, (door F5 of Geavanceerde instellingen) staat dat weer aan dus neen, mss omdat het een CV8560E kan dit niet worden afgezet? I dunno, ik heb geen zin om daar weer uren met bezig te zijn dus blijft het zo

 

 

@HoogstoelKik vind daar niks nuttigs in terug sorry