Beantwoorden
Voyevoda
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Internet traag Host vaststellen

Hallo!

 

Sinds vanochtend heeft mijn PC last van traag internet, terwijl het gisteren nog goed was. Wanneer ik een nieuwe pagina open duurt het een lange tijd voordat de pagina geladen is. Links onderaan bij Google Chrome is een balkje te zien met ''Host vaststellen'' waar het een lange tijd op blijft staan. Echter zijn al mijn browsers erg traag. Ik heb een speedtest gedaan daar bleek niets mis te zijn.  De PC opnieuw opstarten hielp ook niet. Internet op mijn mobiel via de wifi doet het overigens prima. De andere PC die beneden staat heeft dit probleem niet.

 

Ook heb ik met Malwarebytes een scan gedaan (Overigens gister nog geüpdated naar de nieuwste versie en toen ook al een scan gedaan) en niets kunnen vinden. Wat zou het probleem nu mogelijk kunnen zijn? Alvast bedankt voor de hulp!

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Internet traag Host vaststellen

@Voyevoda 

Er zijn veel mogelijkheden om een PC traag te laten werken. Welke reden uw computer als redn gevonden heeft is niet zomaar te zeggen.

Op volgende site kan je enkele mogelijkheden ontdekken. Misschien zit uw probleem er wel ergens tussen. Je bent er waarschijnlijk wel even zoet mee.

https://www.personalcomputercare.nl/computervragen/onderhoud/mijn-computer-is-langzaam.htm


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet traag Host vaststellen

@Voyevoda  probeer ook eens eventueel uw cash en cookies te legen en uw browser geschiedenis te legen. Dit kan ook een boosdoener zijn voor het traag laden van de internet browser. Ik leeg mijn geschiedenis eens in de week om traagheid tegen te gaan.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Voyevoda
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Internet traag Host vaststellen

Bedankt voor de berichten. Helaas is het probleem nog steeds niet opgelost. Heb de cookies etc. verwijderd. Heb de router gereset en zelfs de ethernet kabel van mijn PC eruit gehaald om vervolgens op het wifi netwerk te gaan waar mijn mobiel probleemloos gebruik van maakt. Probleem is nog steeds hetzelfde. 

 

Ik zit te denken dat het probleem misschien met de PC zelf is, gezien hij al 5 jaar oud is. Echter is de PC op elk ander gebied nog gewoon mooi snel. Alleen naar een andere internet pagina gaan gaat erg traag... Heeft iemand nog meer suggesties? Dank u wel.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet traag Host vaststellen

@Voyevoda  u kan altijd eens proberen om een andere pc aan te sluiten op het netwerk en zien of hetzelfde probleem daar is. Een pc van 5 jaar klinkt kort maar toch is dat wel een ouder beestje , niet zeggend dat hij niet meer mee kan he begrijp me goed.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Voyevoda
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Internet traag Host vaststellen

Na lang zoeken en uitproberen heb ik de oplossing gevonden. Ik heb Malwarebytes verwijderd en dat zorgde ervoor dat ik weer snel kon browsen. Wellicht dat mijn PC te vol met opslag zit of dat mijn gebruik van 2 anti-virus software (Avast en Malwarebytes) een rol heeft gespeeld... Niet geheel zeker waar het aan ligt, maar nu is het opgelost.

 

Hoe dan ook, bedankt Patrick en Louis voor het meedenken en mogelijke oplossingen voor te stellen! 

Tek_No
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Yelo Play-app voor Windows? Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Internet traag Host vaststellen

Er is toch geen "grote" Windows update aan het binnen komen?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Internet traag Host vaststellen

Je kan Avast Free Antivirus en Malwarebytes Free gewoon naast elkaar gebruiken. Met de gratis versie kan je wel enkel scan on demand gebruiken. Alle extra Tools in Avast kan je ook verwijderen) uitschakelen, dat is minder belastend voor je systeem.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes