24757
netweters
|
152467
antwoorden
|
20711
vragen
|
Hallo!
Sinds vanochtend heeft mijn PC last van traag internet, terwijl het gisteren nog goed was. Wanneer ik een nieuwe pagina open duurt het een lange tijd voordat de pagina geladen is. Links onderaan bij Google Chrome is een balkje te zien met ''Host vaststellen'' waar het een lange tijd op blijft staan. Echter zijn al mijn browsers erg traag. Ik heb een speedtest gedaan daar bleek niets mis te zijn. De PC opnieuw opstarten hielp ook niet. Internet op mijn mobiel via de wifi doet het overigens prima. De andere PC die beneden staat heeft dit probleem niet.
Ook heb ik met Malwarebytes een scan gedaan (Overigens gister nog geüpdated naar de nieuwste versie en toen ook al een scan gedaan) en niets kunnen vinden. Wat zou het probleem nu mogelijk kunnen zijn? Alvast bedankt voor de hulp!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Er zijn veel mogelijkheden om een PC traag te laten werken. Welke reden uw computer als redn gevonden heeft is niet zomaar te zeggen.
Op volgende site kan je enkele mogelijkheden ontdekken. Misschien zit uw probleem er wel ergens tussen. Je bent er waarschijnlijk wel even zoet mee.
https://www.personalcomputercare.nl/computervragen/onderhoud/mijn-computer-is-langzaam.htm
@Voyevoda probeer ook eens eventueel uw cash en cookies te legen en uw browser geschiedenis te legen. Dit kan ook een boosdoener zijn voor het traag laden van de internet browser. Ik leeg mijn geschiedenis eens in de week om traagheid tegen te gaan.
Bedankt voor de berichten. Helaas is het probleem nog steeds niet opgelost. Heb de cookies etc. verwijderd. Heb de router gereset en zelfs de ethernet kabel van mijn PC eruit gehaald om vervolgens op het wifi netwerk te gaan waar mijn mobiel probleemloos gebruik van maakt. Probleem is nog steeds hetzelfde.
Ik zit te denken dat het probleem misschien met de PC zelf is, gezien hij al 5 jaar oud is. Echter is de PC op elk ander gebied nog gewoon mooi snel. Alleen naar een andere internet pagina gaan gaat erg traag... Heeft iemand nog meer suggesties? Dank u wel.
@Voyevoda u kan altijd eens proberen om een andere pc aan te sluiten op het netwerk en zien of hetzelfde probleem daar is. Een pc van 5 jaar klinkt kort maar toch is dat wel een ouder beestje , niet zeggend dat hij niet meer mee kan he begrijp me goed.
Na lang zoeken en uitproberen heb ik de oplossing gevonden. Ik heb Malwarebytes verwijderd en dat zorgde ervoor dat ik weer snel kon browsen. Wellicht dat mijn PC te vol met opslag zit of dat mijn gebruik van 2 anti-virus software (Avast en Malwarebytes) een rol heeft gespeeld... Niet geheel zeker waar het aan ligt, maar nu is het opgelost.
Hoe dan ook, bedankt Patrick en Louis voor het meedenken en mogelijke oplossingen voor te stellen!
Er is toch geen "grote" Windows update aan het binnen komen?
Je kan Avast Free Antivirus en Malwarebytes Free gewoon naast elkaar gebruiken. Met de gratis versie kan je wel enkel scan on demand gebruiken. Alle extra Tools in Avast kan je ook verwijderen) uitschakelen, dat is minder belastend voor je systeem.