Beantwoorden
Michiel6661
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Internet valt dagelijks deels weg (DNS?)

Hallo,

 

De laatste tijd heb ik heel wat problemen met mijn Telenet router en enkel door hem te restarten wordt het probleem verholpen. Regelmatig valt het internet (deels) weg en dit kwam meestal in chrome met de error "ERR_NAME_NOT_RESOLVED" tevoorschijn. Sommige websites werkte wel nog, waar het ip adres dus waarschijnlijk al van gecached was. Dit duidt hoogstwaarschijnlijk op een fout met de DNS, dacht ik althans.

 

Ik heb eerst de DNS server van mijn computer aangepast naar google DNS. Dit verhielp het probleem niet. Dezelfde error bleef tevoorschijn komen.

 

Als 2de oplossing heb ik gewoonweg een andere router op mijn telenet router aangesloten. Er lag hier immers nog 1 die niet gebruikt werd. Daar heb ik dan ook de DNS instellingen aangepast. Het probleem komt al minder frequent voor, maar toch blijft het zich dagelijks voordoen.

 

Als het internet wel werkt zijn er geen problemen, is het internet op normale snelheid en is alles vlot bereikbaar. Het is op compleet random momenten dat plots de DNS niet meer wil meewerken en  het hele netwerk deels plat ligt.

 

Wat zou het probleem hier kunnen zijn?

 

Alvast Bedankt!

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
Ex-Netweter
 

Internet valt dagelijks deels weg (DNS?)

Hey @Michiel6661 deze fout heeft inderdaad te maken met de dns. Wat ik jou aanraad is om jou browser eens volledig op te kuisen inclusief alle extensies (google chrome) die je gebruikt te verwijderen.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet valt dagelijks deels weg (DNS?)

Vooral de cache en de cookies eens verwijderen.

 

Opgelet, daarmee verwijder je ook uw registratie bij Play TV en moet je opnieuw registreren. Zijn uw vijf mogelijkheden reeds uitgeput kun je via de klantendienst vragen om uw PC te schrappen zodat je hem opnieuw kan registreren. Als je de situatie uitlegt zou dat geen probleem mogen zijn.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Internet valt dagelijks deels weg (DNS?)

Gebruikt ge in uw netwerk vaste IP adressen.

Hebt ge een router in uw netwerk?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Internet valt dagelijks deels weg (DNS?)

Heb je al eens geprobeerd met een andere browser, bijv. Internet Explorer, Mozilla Firefox, ... ?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Michiel6661
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Internet valt dagelijks deels weg (DNS?)

Even ter verduidelijking, dit probleem is bij elke computer in het netwerk. Enkel de vast aangesloten computers via ethernet hebben dit probleem niet. Het probleem manifesteert zich dus eigenlijk enkel op het draadloze netwerk.

 

Ik heb al gebruik gemaakt van andere browsers en dergelijke.

 

Ik heb een router in mijn netwerk (naast de gewone telenet router) en daar is ook 1 toestel statisch toegewezen. Echter was het probleem er ook al voordat ik deze router gebruikte.

0 Likes