Beantwoorden
TaNium
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Leesbeest!

Internet valt uit bij syncen NextCloud

Hallo iedereen zopas heb ik in een jail (op mijn FreeNas met ip 192.168.0.2) nextcloud geinstalleerd en werkend gekregen met behulp van deze guide: https://www.samueldowling.com/2018/12/08/install-nextcloud-on-freenas-iocage-jail-with-hardened-secu... bij mij is deze ook met https beveiligd nu heb ik poort 443 en 80 open gezet op men modem en doorverwezen naar de ip van mijn jail (192.168.0.9) en heb hierna een domein aangevraagd (gratis) bij cloud dns ik heb hier ook een sub domein met cloud. ervoor dit is een dyn dns dus dit heb ik op mijn FreeNas ook klaar gekregen om mijn ip up te daten. Deze domeinen verwijzen dan naar mijn modem om dan naar mijn jail te gaan. Alleen als ik mijn vaste pc opstart dan gaat deze automatisch syncen met nextcloud (op de dns) wanneer dit gebeurd valt mijn internet weg. Ik kan toch nog pingen met mijn FreeNas. Maar als ik naar mijn modem ga kijken branden der lampjes groen en rood na een bepaalde tijd heb ik terug internet (hangt af van het aantal bestanden te syncen) ik heb alleen geen idee of dit met mijn andere apparaten ook een probleem vormt. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Hartelijk bedankt.

0 Likes
5 reacties
WG94
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1020
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Internet valt uit bij syncen NextCloud

Ik heb dit probleem ook al meegemaakt. Volgens mij een probleem met NAT loopback die fout loopt, maar dat is ook maar een gok. Het gekke is dat het probleem zich niet altijd voor doet bij mij...

 

Dit is al meermaals besproken op dit forum, hier is de "oplossing" om de klantendienst te contacteren, "een melding maken voor de case 'NAT Hairpinning' en dat ze jouw melding aan die case moeten toevoegen". 

 

Veel succes!

 

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internet valt uit bij syncen NextCloud

Het heeft inderdaad te maken met de NAT loopback. Het is telkens je vaste PC? Kan je het voorlopig niet oplossen door een regel te maken in je Host bestand zodat dit naar het interne IP adres verwijst?

Met een vaste PC ga je toch niet buiten je eigen netwerk dacht ik. Een tablet of laptop maakt het moeilijker.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TaNium
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Leesbeest!

Internet valt uit bij syncen NextCloud

Ik zal er nog eens dieper op in kijken en eventueel klantenservice contacteren ik zal inderdaad eens kijken of dit ook is wanneer ik gewoon de ip gebruik maar in het config bestand redirect deze naar het domein dus daarom dat ik automatisch buiten mijn modem ga. Ik ga ook kijken of mijn internet uitvalt wanneer ik buitenshuis sync. Hartelijk bedankt!

TaNium
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Leesbeest!

Internet valt uit bij syncen NextCloud

Nog een kleine vraag: als ik het klaar krijg dat ik op het ip naar NextCloud kan en langs die weg kan syncen gaan de problemen dan volledig weg zijn? Ook wanneer ik buitenshuis op het domein sync want heb dit nog niet geprobeerd. Hartelijk bedankt.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internet valt uit bij syncen NextCloud

Buitenshuis zou je normaal gezien geen probleem mogen hebben, met een laptop of iets dergelijks. Gewoon via uw ddnsnaam. Ik heb alleen 1 opmerking: Kan je uw https en http poort niet veranderen, geeft toch een ietsje meer zekerheid omdat het niet voor de hand ligt. Nadeel je moeten telkens na de DDNSnaam een dubbelpunt zetten met het poortnummer.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes