24761
netweters
|
152504
antwoorden
|
20714
vragen
|
Wij hebben sinds enkele maanden ONEUP voor de Gigabit aan snelheid, dit heeft altijd gewerkt tot een aantal dagen geleden dat ik merkte dat alles trager verliep.
Na een speedtest te doen zie ik dat mijn snelheid de laatst dagen rond de 90-100 mbit zit. Is dit een algemeen probleem bij Telenet? Ik ben verbonden via kabel met de modem, en mijn ethernet adapter default wel degelijk naar 1 gb/s over een cat 6A kabel.
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Internetsnelheid ONEUP Plots enorm gezakt
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat is niet normaal.
Heb je dat op 1 computer, of op meerdere?
Als je de speedtest doet; zorg er dan voor dat je dit via kabel rechtstreeks aan de modem (dus geen andere kabels, switch, ... tussen) doet en probeer verschillende kabels; om uit te sluiten of het probleem daar zit.
Probeer eerst en vooral je modem eens te herstarten.
Enkele mogelijke oorzaken als je dit op al je toestellen hebt:
Zekers geen algemeen probleem
Hier ieder moment OneUp,met belkin 5 en modem CV8560E +-950Mbps.
Tijdens de piet uren +- 900Mbps.
Waarschijnlijk jou modem?Welk type.
@loti schreef:Tijdens de piet uren
We willen niet weten wat dat is? 🤣
Als je veel Netflix kijkt,kan je een test doen via Netflix.
Zet de modem eens 5 min zonder stroom
Sluit een internetkabel rechtstreeks aan de modem om te testen (1meter testkabel)
Vorige week hebben alle one klanten een verhoging gekregen van snelheid nu hebben ze 250 Mbps
zou het daarmee te maken hebben weten we niet
Niet opgelost tijd om nieuwe modem (alleen is er nu een wachttijd modems zijn op )
Modem uit en aan is voldoende.
Opstarten duurt zoal paar minuten.
1 meter coax type5 of 6 , of 10 meter lang maakt niet uit.
Heeft met snelheidsverhoging one niets te maken.
mogelijk heeft het toestel onderhandelt op de UTP verbinding om aan 100Mb te werken ipv 1Gb.
Meestal kan je een PC kaart instellen om de snelheid niet te onderhandelen maar vast te werken op 1 Gb full duplex.
Mijn snelheid is terug in orde nadat ik de kabel in een andere poort gestoken heb op de router.
Mogelijks is er 1 poort dat niet meer 100% goed werkt.
Geen ramp aangezien we maar 2 van de 4 poorten gebruiken momenteel.
Maar ik kan dus terug verder, bedankt voor de hulp in ieder geval iedereen.
CV8560E