24757
netweters
|
152455
antwoorden
|
20708
vragen
|
Na een upgrade naar Oneup blijft mijn nieuwste 360 modem netjes de oude snelheden geven. Het contract werd correct aangepast maar de modem volgt de upgrade niet. De technicus heeft telefonisch bevestigd dat de modem op max. 250 Mbps geconfigureerd staat maar hij slaagt er niet in om hem aan te passen naar 1 Gbps . Het probleem is door hem doorgegeven aan de 'achterliggende diensten '. Navraag gisteren via whatsapp .... in dit soort dossiers kunnen wij niet kijken 😞 . Ik vind dit antwoord en opvolging echt niet meer van deze tijd . Hoe moeilijk moet het zijn om dit deftig bij te houden in een klanten database !
Wij wachten dus maar af tot er een oplossing komt , god weet wanneer .....
Alles ziet er correct uit
Ik begrijp dat ik geen 1000mbps moet verwachten van de powerline, maar als ik tot 300mbps krijg van deze zijn wifi, mag ik dan niet op zijn minst hetzelfde verwachten als ik een cat5e gebruik van ongeveer 1,5 meter? Die verbinding lijkt me toch beter dan via wifi?
Ik wil die 900mbps halen op de plaats waar mijn computer staat, 1 verdiep naar boven 😉, daarom had ik de powerline aangegaan zodat ik geen cat5e kabel zou moeten leggen.
Maar 900mbps is waarschijnlijk een te hoge verwachting van de powerline, maar 170mbps lijkt me dan weer te weinig.
Elektriciteitskabels zijn niet ontworpen om data over te versturen. Je mag écht blij zijn dat je stabiel 170 Mbps haalt over een elektriciteitskabel.
Powerline is zeker geen goede oplossing in een Gigabit-tijdperk. Maximale snelheden haal je alleen over UTP-kabel. Als je klaar wil zijn voor de toekomst dan leg je UTP-kabel cat 6A die een snelheid van 10 Gbps aankan.
Tja, die powerline's zijn inderdaad niet wat het moet zijn, theoretisch 1500mbps, praktijk 1/10de
Ik huur dit huis en daarom kan ik niet zo gemakkelijk een kabel gaan aanleggen.
Misschien ben ik beter af met een goed mesh systeem?
Soms kan je de snelheid via Powerlines aanzienlijk verbeteren als je volgende tips volgt:
Gezien Powerlines niet altijd de meest betrouwbare verbinding is, zijn ze in eerste instantie te vermijden, maar door correct gebruik kan de snelheid wel geoptimaiseerd worden
@McMan schreef:Ik huur dit huis en daarom kan ik niet zo gemakkelijk een kabel gaan aanleggen.
Als huurder heb je het volledige genot van de woning, enige voorwaarde is op het einde van de huurperiode de woning in originele staat terug te geven.
In overleg met de eigenaar kan je natuurlijk altijd verbeteringen aan de woning aanbrengen en dit toevoegen aan de plaatsbeschrijving.
Genoegen nemen met 170 Mbps is ook een optie. Of een losse UTP-kabel netjes langs een plint kleven kan ook.
De nieuwe Wifi 6E-meshsytemen zoals de TP-Link Deco XE75 Pro bieden ook hogere snelheden afhankelijk van de opstelling.
We hebben al jullie meldingen over deze problematiek de voorbije periode gemonitord en intern toegevoegd aan het algemene onderzoek dat hiervoor liep. We kunnen dus ook bevestigen dat er effectief een issue was waardoor een aantal klanten niet de snelheid van hun abonnement haalden.
Goed nieuws wel, want op 4/12 is er een fix live gezet. Hierdoor zou nu iedereen zijn/haar beloofde snelheid dat past bij zijn/haar abonnement moeten behalen.
Merk je toch nog altijd op dat je een bepaalde gelimiteerde snelheid haalt, niet de snelheid die je zou moeten halen volgens je abonnement, neem je best rechtstreeks contact op met de klantendienst om dit individueel voor je te laten nakijken.