24796
netweters
|
152749
antwoorden
|
20735
vragen
|
Hallo!! Ik ben Tudor , ik zou het graag hebben om mijn ip adress te veranderen.Ik ben geen expert en daarom kwam ik hier voor help.Ik gebruik de Internet Fiber 200 packet.Zou iemand weten als het mogelijk is ?
Met een HGW kan je dit zelf niet.
Met een modem only kan dit wel.
Publiek IP adres veranderen? Met een home gateway zal je minstens 24 uur van het internet af moeten vooraleer Telenet je een ander IP adres geeft.
Met modem only weet ik het niet. Maar een publiek IP adres kies je zelf niet en ik zou ook niet weten waarom je een ander zou moeten hebben.
Voor je interne adressen kan je natuurlijk wel iets veranderen. Je kan van 192.16.0.x naar bijvoorbeeld 192.168.255.x gaan.
Het 3e octet kan je veranderen van 0 tot 255 met alle getallen ertussen.
Heb je een eigen router dan kan je dit misschien ook wel veranderen naar 10.0.0.x tot 10.255.255.x en alles daartussen.
Maar het meest gebruikelijke is 192.168.x.x
Met een modem-only en een eigen router is het kinderspel. Zoek onder de instellingen iets als 'clone MAC address' en dan verander je dat.
Waarom wil je in feite je IP veranderen?
Om sommige ip bans te verwijderen van communities en online games.vPN werkt niet .Die "clone Mac address" is het niet gemakelijk om door de clone mijn echt ip te zien ?
Hey!! Ik weet niet wat een HGW is maar ik heb aleen maar een modem en een kabel naar mijn computer. Hoe zou het modem only manier mogelijk zijn ?
Een HGW is een modem met router ingebouwd.
Met een externe router kan je vlot 'n ander IP bekomen.
Verander gewoon het MAC adres van je externe router.
@Ex-Netweter schreef:Om sommige ip bans te verwijderen van communities en online games.vPN werkt niet .Die "clone Mac address" is het niet gemakelijk om door de clone mijn echt ip te zien ?
Neen.
Als je enkel een modem-only (niet aan te raden) hebt, dan moet je meer in de richting van 'MAC address spoof' zoeken, maar daar kan ik je niet mee helpen.
@Ex-Netweter
Er is waarschijnlijk wel een goede reden waarom je gebanned bent
Zoals al gezegd is, is de enigste mogelijkheid om je HGW 24 uur zonder stroom te zetten.
Als het via een VPN niet werkt, zal een ander IP adres uw probleem ook niet oplossen. Met een VPN ben je nl ook via een ander IP adres gekend voor de buitenwereld.
Dank je alemaal voor de help! Een feine dag verder
@Ex-Netweter schreef:Publiek IP adres veranderen? Met een home gateway zal je minstens 24 uur van het internet af moeten vooraleer Telenet je een ander IP adres geeft.
Geen 24 uur.,Als jij de HGW volledig uitzet,kan het goed zijn dat jou buurman die ook z'n HGW na uitgezet te hebben jou ip krijgt bij opstart,andersom ook.Hoe meer mensen hun HGW afzetten,hoe meer kans op 'n nieuw IP met een HGW.
Je kan ook 'n andere netwerkkaart steken indien je echt 'n ander IP wil .