Beantwoorden
MichWa
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Ip deurbel niet via 4g netwerk

Na overal te hebben rond gezocht vond ik geen passende oplossing voor mijn probleem.

 

Wij hebben een POE wifi deurbel en zouden deze graag vanop afstand kunnen bedienen (4g netwerk).

Ik heb reeds heel wat instellingen uitgetest maar slaag er enkel in om de video-deurbel te bedienen via het wifi-netwerk.

 

Setup:

  • VTO deurbel Dahua
  • POE-switch
  • POE-switch verbonden naar telenet-router 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)

Volgende instellingen hanteerde ik reeds:

TCP/IP:

 

Eth1:

Ipadres: 192.168.0.51

Sebnetmasker: 255.255.0.0

Standaard gateway: 192.168.0.1

Mac adres: kan ik niet aanpassen

DNS-adres 8.8.8.8

DHCP: OFF

Default interface = eth1

 

Poorten:

TCP-poort: 9008

UDP-poort: 9012

Webpoort: 9010

RTSP poort: 9006

 

UPnP-config (ingeschakeld):

http(servernaam) - tcp(soort protocol): interne poort = 9010, externe poort 80, status=succes

TCP(servernaam) - TCP(soortprotocol): interne poort = 9008, externe poort = 37777, status = succes

UDP(servernaam) - UDP(soort protocol): interne poort = 9012, externe poort = 37778, status= succes

RTSP(servernaam) - TCP(soort protocol): interne poort = 9006, externe poort = 554, status = succes

 

Portforwarding telenetrouter:

 

IP-paketten = toestaan

Firewall-bescherming = actief

UPnP actief = actief

DMZ-adres = 192.168.0.51

 

Regels:

192.168.0.51 - 37778 - 37778 - 37778 - 37778 UDP = actief

192.168.0.51 - 37777 - 37777 - 37777 - 37777 TCP = actief

192.168.0.51 - 9006 - 9012 - 9006 - 90012 Beide = actief

 

Kunnen jullie me verder helpen?

Ik heb me er reeds suf op gezocht...

Alvast bedankt voor jullie respons!

0 Likes
20 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Ip deurbel niet via 4g netwerk

Als je het DMZ adres hebt ingevuld naar het IP adres van je deurbel, hoef je voor de rest geen port forwardings naar hetzelfde IP meer in te geven.  Alle poorten worden dan doogestuurd.

Heb je al eens geprobeerd om de firewall bescherming af te zetten?

 

Een veiligere setup zou een VPN naar je netwerk zijn, en zonder port forwardings werken.

Dan kan niet zo maar iedereen tot op de inlogpagina van je deurbel komen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MichWa
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Ip deurbel niet via 4g netwerk

Dank u wel voor het snelle antwoord.

Ik heb de portforwarding regels eruit gehaald en ook de firewall uitgezet maar dit heeft geen effect.

 

Het klopt toch dat ik volgende gegevens in de app moet ingeven?

ip/domein

Poort: 37777

Adres: 192.168.0.51

gebruikersnaam en pw

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ip deurbel niet via 4g netwerk

@MichWa  DMZ moet op 192.168.0.0 staan = AF.  Je kan niet en DMZ en portforwarding doen naar hetzelfde IP adres, zelfs niet naar verschillende.

In je app zal je hoogstwaarschijnlijk de RTSP poort moeten ingeven. Dus publiekIPadres:RSTPpoort.

Of DDNSnaam:RTSPpoort. Dat is meestal zo met apps op een smartphone of tablet.

 

Intern kan je natuurlijk eerst eens testen naar je intern adres via Wifi maar dat heeft geen nut.

Je publiek IP adres kan je makkelijk achterhalen via je PC op het thuisnetwerk via http://whatismyip.host/ 

Als je wil testen zorg je er wel voor dat WIfi is uitgeschakeld op je smartphone zodat je zeker op 4G zit.

 

Wat portforwarding betreft doe eens dit in "mijn Telenet". Ik ga ervan uit dat Webpoort in je deurbel op 80 staat en de RTSP poort op 554. Je moet dit eventueel aanpassen in je forwarding of in je deurbel.

192.168.0.51 externe poort 9008 tot externe poort 9012 - internepoort 9008 ( de rest vult ie zelf in) protocol beide - Actief

192.168.0.51 externe poort 9014 tot externepoort 9014 - internepoort 80 protocol TCP - Actief

192.168.0.51 externe poort 9020 tot externepoort 9020 - interne poort 554 - protocol beide - Actief.

 

Dan zou publiek IPadres:9020 moeten werken als je dit invult in uw app en de juiste login en paswoord gebruikt.

 

Die eerste lijn moet je vermoedelijk zelfs niet doen. Want die worden automatisch geopend door je deurbel eens een verbinding wordt gemaakt.

 

Intern kan je proberen door via een browser naar 192.168.0.51 te surfen

Extern via een browser (dus geen app) door naar http://publiek IP:9014 te surfen



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Ip deurbel niet via 4g netwerk

Klopt, je moet vanaf extern natuurlijk verbinden naar het publieke adres.

Dan is een Dyndns provider handig. Die installeer je op één van je PC's en dan connecteer je naar de dynamische DNS naam.  Duck dns is een groeie gratische: https://www.duckdns.org/

 

Hier een Nederlandstalige uitleg over Dyn DNS: https://www.strato.nl/hosting/wat-is-dyndns/

 

Wat de portforwarding betreft: het is inderdaad het ene of het andere. Dus ofwel via DMZ, ofwel via specifieke portforwardings. Port forwardings is het minst onveilig. Maar als je snel even wil testen of je deurbel configuratie goed staat, kan je ook effe met de DMZ configuratie testen (en achteraf finetunen met port forwardings).


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ip deurbel niet via 4g netwerk

@Steven-E  Ik meen zelfs dat je bij dat merk camera's, deurbellen intern de DDNS kan configureren als je een account hebt natuurlijk.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Ip deurbel niet via 4g netwerk


@igvfer  schreef:

@Steven-E  Ik meen zelfs dat je bij dat merk camera's, deurbellen intern de DDNS kan configureren als je een account hebt natuurlijk.

 


Niet twijfelen dan 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MichWa
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Ip deurbel niet via 4g netwerk

Hmm helaas niet gelukt. Dan maar eens over een andere boeg gooien.

Heb ik het goed voor dat als ik via https://www.dahuaddns.com/ werk ik geen poorten meer hoef te forwarden?

 

Ze stellen het toch simpel voor online, kopen en koppelen 😉

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Ip deurbel niet via 4g netwerk

Neen, je zal altijd poorten moeten forwarden.

Heb je dit al bekeken: https://dahuawiki.com/IPCRemoteAccess

Hier staan nog een aantal andere poorten die je moet forwarden.

 

Een nachtmerrie wat security betreft ...


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ip deurbel niet via 4g netwerk

@MichWaIk ben niet zo'n voorstander van dergelijk systeem. Maar ik denk dat het alleen op die manier werkt. Ik heb iets gelijkaardigs geplaatst bij mijn dochter (Hikvision) en daar moest ik ook geen forwarding voor doen.

Want normaal gezien werkt dit alleen maar als er op de bel gedrukt wordt en dan wordt het ganse systeem in gang gezet inclusief het openen van de nodige poorten. Daar was er meer moeilijkheid door het feit dat de bel WiFi was (geen mogelijkheid voor bedraad) maar de binnenpost was wel bedraad.

Correctie: Stom dat ik niet eerst op de link heb gekeken. Het is ook maar een gewone DDNS service.

Anders moet je maar eens een paar screenshots doorsturen (eventueel via PM) van je netwerk en poortinstellingen en kijk ik nog na.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Ip deurbel niet via 4g netwerk

Kijk hier eens: specifiek voor jouw merk van camera en voor Telenet: https://www.ccvs.be/index.php/de/support/ma-dailin/39-artcatdialinports/60-dahua-portforwarding-tele...


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ip deurbel niet via 4g netwerk

@Steven-E  @MichWa   Ik zou eerst een screenshot willen zien van zijn netwerk en poort instellingen willen zien in die bel.
Via een app op een smartphone is de RTSP poort belangrijk, via browser is de HTTP poort belangrijk. Anders zijn we in het wilde weg aan het slaan. En blijven we knoeien. Of de manual van dat ding. Merk weten we al maar typenummer enz. niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MichWa
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Ip deurbel niet via 4g netwerk

Dank u wel voor de vele respons. Het is me gelukt om reeds het publiekIPadres gevolgd door de webpoort (in mijn geval 9010) te bereiken via 4g. Als ik hiermee nu nog kan inloggen op de app zou alles moeten gefixt zijn. Aleen dit lukt nog niet...

 

Of moet ik hiervoor mijn ETH2 in de configuratie van de deurbel aanpassen naar publiekIP?

 

Ik geef in die app in:

modus: IP/domein

Poort: 9010

adres: publiekIP:9010

gebruik en pw

 

Iemand ervaring met de app IDMSS plus?

 

ps: het gaat over deze deurbel: dahua vto2111d wp

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ip deurbel niet via 4g netwerk

@MichWa  UPnp zet je uit.

Vervolgens portforwarding regels instellen in Mijn Telenet:

192.168.0.51 externe begin poort 9008 interne eindpoort 9008 - internepoort 9008 - TCP - Actief

192.168.0.51 externe begin poort 9012 interne eindpoort 9012 - internepoort 9012 - UDP - Actief

192.168.0.51 externe begin poort 9010 interne eindpoort 9010 - internepoort 9010 - beide - Actief

192.168.0.51 externe begin poort 9006 interne eindpoort 9006 - internepoort 9006 - beide - Actief

Niet vergeten op te slaan helemaal onderaan.

Indien nodig uw modem/router eens heropstarten.

Dat zou al moeten lukken om via een browser via 4G naar de http poort te gaan: publiekIPadres of DDNSnaam : poort 9010

In je app zal je vemoedelijk moeten invullen:

IPadres of domeinnaam: uw DDNSnaam

Poort: de RTSP poort nl 9006

Of de combinatie DDNSnaam:9006

Login: ******

Paswoord: *****

Stuur zo nodig eens een screenshot van het instellingenscherm van de app op je smartphone.

 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MichWa
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Ip deurbel niet via 4g netwerk

Klopt! Dank u wel!

Het inloggen op de applicatie IDMSS lukt wel nog niet. Hieronder de screenshots van de applicatie.

 

Dit zijn de foto's van hoe ik kan inloggen op de applicatie. Het is een wetransfer-file omdat als ik hier foto's upload deze steeds onzichtbaar worden (geel uitroepteken):

https://we.tl/t-eK5bs3gcOO

0 Likes