24751
netweters
|
152327
antwoorden
|
20691
vragen
|
Had vroeger een modem only modem met m'n eigen router erachter. Nooit problemen gehad. Door omschakeling. naar TV Box moeten omschakelen naar nieuwe modem-router combi van Telenet (CV8560E). Sindsdien kan ik geen grote bestanden meer overzetten via LAN omdat de verbinding constant wegvalt tijdens de copy opdracht. Enige mogelijkheid is een probleem met die Telenet router gezien de rest van de configuratie dezelfde is gebleven. Helaas ook geïmpacteerd door nieuwe "mijn telenet" dus kan ik niks nakijken van de geavanceerde instellingen of heb geen mogelijkheid om bridging in te stellen om eventueel eigen router erachter te zetten. Behoorlijk balen. Iemand nog een idee of iemand die dit fenomeen herkent?
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Probleem transfer grote bestanden over LAN (wired)
Ik heb de CV8560E ook met eigen router.
Heb sinds 'n week ook geen toegang meer tot mijn thuisnetwerk.
Vaste lijn niet,mailbox niet en de rest wel.
Heb nog de oude IT.
Telenet hoe komt dit?
Handen af van iets wat jaren goed werkt.
Ik zou in ieder geval uw eigen router weer aansluiten en al uw clients daar op aansluiten. Aan de E-Router zit dan dus enkel uw eigen router met UTP. Zolang die ellende met "mijn telenet" niet opgelost is kan je de MAC Passthrough niet activeren, maar het enige nadeel daarvan is dat je dus tijdelijk met dubbele NAT zit. Eens dat OK is heb je weer de situatie van voorheen (bijna, niet 100%, maar toch goed genoeg)
EDIT: vermits uw probleem zich intern in uw LAN afspeelt zou dus door het opnieuw gebruiken van uw eigen router ook uw eigen LAN weer actief zijn en zou sowieso alles weer smooth moeten werken. Intern uw LAN heeft die dubbele NAT in ieder geval al geen invloed.
100pct mee eens, wou zopas juist hetzelfde schrijven ...
Ondertussen wat meer testen gedaan (computer, nas, etc, rechtstreeks aan telenet modem, vorige router ertussen geplaatst, met met switchen, zonder switchen). Conclusie: van zodra ik de toestellen niet rechtstreeks aan een router hang (mijn eigen of die van telenet) maar via switchen werk (zoals het altijd geweest is) lukt het kopiëren niet meer. Dus als ik mijn oude router in de plaats zet van de Telenet modem en de WAN poort NIET verbind met de telenet router dan lukt kopiëren wel en kan ik ook netjes alle LAN verrichtingen doen (uiteraard zonder internet) Van zodra ik de wan poort van mijn router verbind met de Telenet modem gaat het mis (en dus zelfde fenomeen zonder mijn oude router ertussen) . Enkel als ik alle toestellen rechtstreeks aan de Telenet modem hang lukt het wel (wat uiteraard niet lukt gezien het over meer dan 10 toestellen gaat). Knappe kop die dat kan verklaren...
Sluit alles zoals vroeger aan en configureer je router zo dat hij IP-adressen in het subnet 192.168.1.x uitdeelt. (Want de CV8560E gebruikt 192.168.0.x en dat subnet kan je dus niet meer gebruiken)
Graag merk en type switch en merk en type eigen router meedelen als bovenstaand advies je probleem niet oplost.
Mijn oude router zit in het subnet 192.168.1.xxx dus dat was niet het probleem. Router is een Netgear WNDR4500V2. Switchen zijn TP-Link TL-SG1005D en TP-Link TL-SG105 (heb die eerste ook al eens vervangen door die 2de - recenter maar daar ligt het niet aan).